Skip to main content
Sticky

Een stukje nostalgie: Ken je deze nog?

• June 20, 2025
  • 486 reacties
  • 5445 keer bekeken
Een stukje nostalgie: Ken je deze nog?
Toon eerste bericht

486 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 4, 2025

Wie kan zich deze “hondekop” trein nog herinneren?

Oh ja vaak in gezeten.
Mijn vader werkte toen bij het spoor en daarom hadden wij ook vrij reizen met de trein, tot mijn 21e, want daarna moesten wij betalen, wel met korting, maar niet meer gratis.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 4, 2025

Die veemarkt kan ik me ook nog wel herinneren ​@Friesian 
Was ook elk vrijdag in Leeuwarden.
En er was ook een pluimvee markt, kippen eenden ganzen….. noem het maar op, het was er,

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • September 4, 2025

Waar ik ook fijne herinneringen aan heb is de paardenmarkt in Hedel tegelijk ook met kermis. Verschillende straten, kramen om wat te eten en drinken en zelfs een vrachtwagen met fruit. 

Het is er zo druk dat je over de hoofden kan lopen. 🙂😎 En de bereden politie stond aan het begin van de mensenmassa, hoog te paard.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Paardenmarkt_Hedel

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 4, 2025

En daar hangt hij dan, waar onze community wel niet goed voor is 😄🤩

Ook erg leuk en toevallig dat wij elkaar daar zojuist nog even ontmoet hebben ​@driemaster!

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 4, 2025

De Fabeltjeskrant! Destijds in zwart-wit gezien, wij hadden nog geen kleuren tv thuis. Dagelijks uitgezonden om 7 uur ‘s avonds als ik me goed herinner.

Daar heb ik nog een beschuitbus van (ook toen had je al merchandise…)

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 4, 2025

@Maja van KPN Toeval bestaat niet, of toch wel? Het is sowieso ook toevallig dat je wat met die plaat heb of heb gehad en dat ik ‘m postte in dit topic, zonder dat ik daar vanaf weet.
In ieder geval: heel veel plezier ermee. Ook wij vonden het leuk elkaar op deze manier ontmoet te hebben. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 4, 2025

Vandaag in de ‘bak gezeten’ oftewel het gevangenismuseum in Veenhuizen. In de Rode Pannen, een gevangenis, heb ik deze gespot…

… geen display, dus werkt ie niet meer! 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 4, 2025

@Maja van KPN De foto kwam wat later! Wouw! Wat staat dat leuk zeg en wat kleurt dat perfect bij je meubels / kastje. Perfect! 👍🏼👍🏼

• September 4, 2025

@Maja van KPN je project "Verlicht muur aquarium" is nog niet klaar, er mist nog een dimbaar ledstrippie 😋

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 4, 2025

We gaan ons huis verkopen en dan kom je nog weleens dingen tegen die je toch niet weg wil gooien.

Wie herinnert zich deze nog?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 5, 2025

@Maja van KPN je project "Verlicht muur aquarium" is nog niet klaar, er mist nog een dimbaar ledstrippie 😋

Er mist helemaal niks 😎

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

Er mist helemaal niks 😎

Niet de andere vissen?

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 5, 2025

Ook erg leuk en toevallig dat wij elkaar daar zojuist nog even ontmoet hebben ​@driemaster!

Erg mooi hoor, wow! 😍

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

Prachtig ​@Maja van KPN !

Doet me trouwens denken aan een erg grote kogelvis in een bak bij Aquabeek. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 5, 2025

Die staat inderdaad erg mooi ​@Maja van KPN, de kleuren matchen mooi met de deurtjes van de kast en de bank.

Leve de Community 😀

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

@Roy74 Mijn vrouw zou zeggen ‘ton-sur-ton’ oftewel zeer goed bij elkaar passen qua kleur. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 5, 2025

De Fabeltjeskrant! Destijds in zwart-wit gezien, wij hadden nog geen kleuren tv thuis. Dagelijks uitgezonden om 7 uur ‘s avonds als ik me goed herinner.

Daar heb ik nog een beschuitbus van (ook toen had je al merchandise…)

En nu oogjes dicht en snaveltjes toe 😂

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 5, 2025

@Roy74 Mijn vrouw zou zeggen ‘ton-sur-ton’ oftewel zeer goed bij elkaar passen qua kleur. 

Wat een deftige woorden gebruiken ze in Rotjeknor 😅🙃

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 5, 2025

We weten nu in ieder geval dat we voor interieuradvies ook bij ​@Maja van KPN terecht kunnen. Over interieur en nostalgie gesproken: ik had ooit ook zo’n momentje dat ik een ideaal stukje vond voor aan mijn volledig witte muur linksboven de tv. Ik houd van retro design uit de jaren 60/70. Deze pronkt nu aan mijn muur. De Sunburst van George Nelson. Echt gemaakt voor mijn muur zoals ook bij Maja het precies past aan haar muur.

In die jaren had men echt veel oog voor design en dat komt heb ik me laten vertellen doordat na de oorlog mensen weer behoefte kregen aan wat moois in plaats van somberheid. Ook auto’s werden toen mooi ontworpen is mijn mening.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 6, 2025

Zeer veel nostalgische dingen gezien op een brocante fair in Orvelte…

… door het mooie weer iets té druk, maar wel te doen. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 6, 2025

Verkade is er al sinds 1886. Dat is al effe. Jij bent in Drenthe op vakantie driemaster?

In Orvelte ben ik nog niet geweest. Ik ben wel 3 keer in Drenthe geweest maar dat is al lang geleden. Tijd voor een rondje Noord Nederland.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 6, 2025

Voor wie een keer in het zuiden is. Net over de grens in België ligt een groot Openluchtmuseum.

https://bokrijk.be/nl

Trek gerust een dag uit want het is echt heel groot. Er is ook een The Sixties tentoonstelling in een apart deel van het museum en dat is ook erg leuk om te zien.

https://bokrijk.be/nl/de-sixties

Mocht je nog niet genoeg hebben dan is er ook een groot Arboretum en voor de kinderen is er een (gratis) mega grote speeltuin.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 6, 2025
Een Retro Ghettoblaster spelt oude Cassetten en streamt Bluetooth muziek op IFA Berlijn 2025

https://www.wearerewind.com/pages/boombox

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 6, 2025

@Roy74 Inderdaad. Heerlijk rustig hier, een aanrader. Nog tot vrijdag, daarna weer in de ‘andere’ Maas stad.

Ook een aanrader voor de 60’s en 70’s v.w.b. muziek, museum https://rockart.nl in Hoek van Holland.

@TDN Daar zal de buurt erg blij mee zijn 😂

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 7, 2025

Wie kent dit nog?

Lijkt wel van de aardbodem verdwenen. Het waren van die reepjes met een soort van meel laagje erop (zo herinner ik me deze kauwgum)