Skip to main content
Sticky

Een stukje nostalgie: Ken je deze nog?

• June 20, 2025
  • 486 reacties
  • 5446 keer bekeken
Een stukje nostalgie: Ken je deze nog?
Toon eerste bericht

486 reacties

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • December 17, 2025

😭🫣 

Snel wat anders:

Ken je hier wel wat van ​@Lvd91?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 17, 2025

@Roy74 Ja dat snap ik🤢 Op mijn basisschool hadden we nog steeds zo'n blok (en dat is ruim 50/60 jaar later)😬 + ook nog een een handdoek die door 50 kinderen werd gebruikt… Geweldige hygiene😇

@Shyrin van KPN Ja wel een aantal😅😉 Die zonder kruisje:

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 17, 2025

Ja dat snap ik🤢 Op mijn basisschool hadden we nog steeds zo'n blok (en dat is 50/60 jaar later)😬 + ook nog een een handdoek die door 50 kinderen werd gebruikt… Geweldige hygiene😇

Herkenbaar haha. Niet wassen was dan nog beter 😁

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 17, 2025

Zoute rijen van Haribo bestaan nog steeds ​@Shyrin van KPN. Die spekblokken vond ik zelfs vies. En ik zie knetterchocolade, die ken ik niet. Wel van die kleine zakjes met van de korreltjes die als een malle begonnen te knettten als je ze in de mond nam. Die kettinkjes met snoepkraaltjes werden uitgedeeld in de klas als er een kind jarig was.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Volgens mij zijn dat schuimblokken en geen spekkies. Die grote gele en roze blokken. Wat een tijd was dat. Zaterdag voetballen en dan met natte haartjes van het douchen nadien in de kantine voor een gulden of soms iets meer snoepjes kopen die dan 0,05 cent kosten en dan zeker geen €0,05. 

Jasper van KPN
Moderator

Die rolletjes links onderin de foto zijn ook zo funest. Op een of andere magische manier is die altijd spontaan op nadat je de eerste eruit hebt gepakt 😂

JanD
Superuser
  • December 18, 2025

Volgens mij zijn dat schuimblokken en geen spekkies. Die grote gele en roze blokken. Wat een tijd was dat. Zaterdag voetballen en dan met natte haartjes van het douchen nadien in de kantine voor een gulden of soms iets meer snoepjes kopen die dan 0,05 cent kosten en dan zeker geen €0,05. 

Beste ​@Jeroen van KPN die schuimblokken noemde men vroeger ‘jodenvet’ en ik vond het heerlijk.

Maar zo zal het wel niet meer genoemd mogen worden, net als jodenkoeken en negerzoenen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Bijzondere bijnaam wel voor een snoepje 😅

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 18, 2025

Nee ​@JanD dat mag niet meer 😬

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 12, 2026

Hier gruw ik van!! Vooral als het al een aantal keer was gebruikt 😭

Haha, dit hadden wij vroeger ook op de lagere school. Met ernaast een rolhanddoek die zo kort was, dat hij altijd overal nat was 😭

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • January 13, 2026

Had ik deze video al eens geplaatst? Een paar jaar geleden trof ik thuis een aantal oude diskette-boxen aan, en ik besloot om deze eens grondig te bekijken. Er ontstaat dan een flinke "a trip down memory lane" naar de negentiger jaren, waar USB-sticks nog niet bestonden en data-uitwisseling enkel geschiedde via floppies. In de diskettebrak trof ik een hoop mooie aan. Windows 3.11 diskettes, diskettes met drivers en vele oude dos-programma's. Zijn er nog bekende programma's uit jullie negentiger-jaren bij?

Ik ga als ik weer bij mijn vader ben de volgende diskettebak opzoeken. Volgens mij zitten daar veel DOS-spelletjes in.

Wat nog steeds geldt is dat je ze niet moet leggen op audio apparatuur of apparaten met magneten erin. Dan is de inhoud van de floppy disc vaak vernietigd. https://nl.wikihow.com/Diskettes-vernietigen