Skip to main content
Sticky

Een stukje nostalgie: Ken je deze nog?

• June 20, 2025
  • 486 reacties
  • 5445 keer bekeken
Een stukje nostalgie: Ken je deze nog?
Toon eerste bericht

486 reacties

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 1, 2025

Als voorloper van ‘internet’ was er de mogelijkheid om, via de telefoonlijn, een abonnement te nemen op ‘viditex’, heel veel ‘tikken’ voor heel weinig informatie. Leek op een teletekst achtige omgeving.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • July 1, 2025

Die cd’s zaten werkelijk overal bij. Tijdschriften, tankstations, echt overal.

Lekker duurzaam 😂

Was toen geen enkel thema.

Ik had toen Wannabee 🥳 en later HetNet van KPN waarbij zelfs een heuse poging gedaan werd om een stukje Internet KPN groen te krijgen.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • July 1, 2025

Nog een stuk Nostalgie van de bovenste plank, te weten XS4ALL (toegang voor iedereen). Ik was bijna vanaf het begin lid van deze club maar we zijn in 2022 'gedwongen' ingevaren bij KPN. Iedereen weet dat dit niet zonder slag of stoot ging en ik vindt het nog steeds heel erg jammer. Heb nu een XS4ALL abonnement bij KPN, de naam van een dienst, dat is nog het enige wat er van XS over is. In dit boek is de hele geschiedenis van XS4ALL beschreven. Vanaf het prille hackers begin tot de volledige 'overgave' aan KPN in 2022. Heb het in één adem uitgelezen!

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 1, 2025

Superboek! Als niet- of bijna niet lezer, in één keer uitgelezen! Leuk geschreven en herkenbare dingen, zoals de ‘modem’ rekken met inbelnummers. 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 1, 2025

Heb ‘m als e-book, niets echt nieuws maar wel leuk om alles nog eens terug te lezen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Misschien dan toch eens dat boek over XS4ALL lezen. Ik ben wel erg benieuwd wat precies het volgende is: 

Leuk geschreven en herkenbare dingen, zoals de ‘modem’ rekken met inbelnummers. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 2, 2025

Wat of waar werd dit voor gebruikt? 

Even op bezoek bij moeders van 95 en een half, genoeg nostalgie hier… 🧐

JanD
Superuser
  • July 2, 2025

Voetenwarmer

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • July 2, 2025

Voetenwarmer

Een stoof met een zgn. test. In de test gingen kooltjes uit de haard en warme test werd in de stoof geplaatst, idd, ​@JanD , een voetenwarmer.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dat lijkt me eerlijk gezegd nog steeds heerlijk, in de winter 😍 prachtig om te zien ​@driemaster!

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • July 2, 2025

Ik heb ook zo’n stoof staan op zolder ​@driemaster. Is afkomstig van mijn oma.

@Alexandra van KPN tegenwoordig hebben we daar Stoov voor met infrarood 😁

Wellicht een actie organiseren in Voor Jou 🥳

JanD
Superuser
  • July 2, 2025

Ik kocht ooit een massief eiken dekenkist bij Oisterwijk Meubelen en kreeg toen een massief eiken stoofje cadeau.

Alleen de naam Oisterwijk Meubelen is al het vermelden waard als klassieker.

Oisterwijk Meubelen was een begrip in Nederland, vooral in de jaren 70 en 80, en vertegenwoordigde een bepaalde stijl van meubels die in die tijd populair was. De fabriek is nu een voorbeeld van een bedrijf dat te maken kreeg met veranderende markttrends en economische uitdagingen. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • July 2, 2025

Dat noemden ze ook Klop Klop meubelen ​@JanD

Vergelijk het met de KPN Swing GSM’s. Die kon je ook tegen een muur gooien en dan deden ze het nog 😁

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Volgens mij heeft mijn vader er nog  een stoel van in de woonkamer staan! Met een kleedje over de kussens want die zijn niet meer zo goed 😅

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • July 2, 2025

Volgens mij heeft mijn vader er nog  een stoel van in de woonkamer staan! Met een kleedje over de kussens want die zijn niet meer zo goed 😅

Effe klop klop doen en je weet het 😂

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • July 6, 2025

De broer van de King of Pop….

Toeoasselijk momenteel 😁

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 6, 2025

Samen met de ‘King van het Zuiden’… 

Ach, je doet wat op zo’n regenachtige zondag. Even klooien met wat oudere machines, zoals deze 

oude MacBook Pro. Je moet alleen geen haast hebben 🐌🐢. Sommige apps werken niet of niet volledig. Met een kloon van, heul oud, Snowleopard, kan ie ook opgestart worden. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 6, 2025

Hier is ie dan, met de poes…

Persoonlijk vind ik sommige icoontjes van vroegâh nét een tikkeltje interessanter dan heden ten dage. Voor de freaks het is MacOS X 10.6 Snow Leopard om precies te zijn. Uitgebracht augustus 2009. Laatste versie is 10.6.8 v1.1 (10K549), aldus de app MacTracker.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 6, 2025

@driemaster Kan je niet met OpenCore Legacy Patcher jouw MacOS upgraden? Tot Sonoma zou het mogelijk zijn, sommige had zelfs tot Sequoia gedaan.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • July 6, 2025

Oldskool speelgoed ​@driemaster Mijn MacBook Air M1 zoemt heerlijk op deze regenachtige dag.

Waar is de tijd gebleven dat ik mijn Windows XP (uiteraard een illegale CD) op mijn computer installeerde.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 6, 2025

@driemaster Kan je niet met OpenCore Legacy Patcher jouw MacOS upgraden? Tot Sonoma zou het mogelijk zijn, sommige had zelfs tot Sequoia gedaan.

‘t Zou inderdaad moeten kunnen, inmiddels ben in het bezit MacBook Pro 2019 en een MB Air 2024, dus niet écht noodzakelijk. 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Wat een heerlijk topic is dit, ik word er helemaal blij van.

Ik had vroegah na het zwemmen vaak deze ijsjes:

Vond ze echt fantastisch.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 8, 2025

Het is zeker een heel leuk topic, iedere keer weer een feest de herkenning…! 

Wat te denken van dit legendarische ijsje…

… met balletje onderin! Yammie! 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik hou erg van een taco en van ijs. In mijn jeugd was er deze combi

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Oooooh, winner taco's waren super lekker! (ken je deze ook ​@Jan van KPN?!) Wat ik ook heerlijk vond was potlood ijsjes (het topje had een chocoladelaagje) en een pop up ijsje met bananensmaak (ik kan er helaas geen plaatjes van vinden). Ik hoop nog altijd dat deze ijsjes nog eens in productie worden genomen… 🤞🏾