Skip to main content

Regelmatig zien we in de community topics waarin klanten elkaar supergoed helpen. Eén van de topics waarin dit mooi te zien is, is dit topic over het vervangen van de stroomstekker van de TV+ Box. Er wordt meegedacht en er worden zelfs foto's van opstellingen gedeeld. Geïnspireerd door dit topic, vragen wij ons af: hoe kijken jullie thuis televisie?

 

Is jouw tv-ontvanger bekabeld of draadloos verbonden? Heb je alle kabels strak weggewerkt of liggen deze half weggestopt achter het tv-meubel? Kijk je naar jouw favoriete zenders op een televisie van 32 inch of lijkt het bij jou meer hier op: een heuse thuisbioscoop?!

 

 

Denk je er misschien aan je woonkamer opnieuw in te richten, ben je verhuisd of zoek je om andere redenen naar tips & tricks hoe jij het beste jouw tv, tv-ontvangers, soundbar en andere apparatuur in of op je tv-meubel kunt plaatsen? Of wil je helemaal geen tv-meubel, omdat je van een rustige inrichting houdt óf omdat je er simpelweg geen ruimte voor hebt? Dan hopen we dat je hier inspiratie op kunt doen!

 

Hoe je het ook aangesloten hebt, wij zijn heel benieuwd. Deel foto's van jouw opstelling, vragen over het aansluiten én de beste tips hieronder!

We houden ervan om met jullie te kletsen en jullie gedachten te horen! Daarom stellen we af en toe vragen en houden we polls. Jouw input is heel waardevol voor ons en daarnaast zijn benieuwd naar jullie kijk op bepaalde dingen. 
 

Het is belangrijk om te benadrukken dat we deze vragen vooral stellen om met jullie in gesprek te gaan en om een levendige community te creëren, niet per se om namens KPN inzichten op te halen. Maar: als jullie waardevolle feedback delen waarmee we ons kunnen verbeteren, dan nemen we dat zeker mee!
 

Dus voel je alsjeblieft vrij om te reageren op onze vragen en polls. Jouw gedachten en ideeën zijn belangrijk voor ons, en we stellen je deelname enorm op prijs. 

Vast wel denk ff mee @Ronald31  en dan komen we er wel uit.


Jammer dat dit topic al in de vergetelheid geraakt, 'vond het juist zo'n leuk topic.😟

Misschien kunnen we een ander topic openen? 

Of we maken allemaal een andere tv-opstelling. Dan kunnen we daarvan hier weer foto's plaatsen. 😁

Owh ja leuk! Ik zal de boormachine en sleuven frees vast pakken, kijken of de stukadoor volgende week nog tijd heeft. 👷🏻‍♂️🪛🪚🔨


Jij wilt ons aan het werk zetten @Katana321 ?
Brrr….., 
Zonder gekheid, het zou een idee zijn, maar of er veel liefhebbers voor zijn…. 😀


Of we maken allemaal een andere tv-opstelling. Dan kunnen we daarvan hier weer foto's plaatsen. 😁

Kom maar door met de foto's 😉!

 

Owh ja leuk! Ik zal de boormachine en sleuven frees vast pakken, kijken of de stukadoor volgende week nog tijd heeft. 👷🏻‍♂️🪛🪚🔨

Volgens mij hebben zij het nog steeds constant heel druk, dus ik denk dat je de planning op iets langere termijn moet maken🙊.


Ik heb mijn 'Denkteam' er even op gezet, ze zijn al diep aan het sla…. uh denken over dit onderwerp.
De derde is gevlucht naar de tuin en zit achter de vliegjes aan...

En nu wil ik eerst koffie


Nieuw Topic aangemaakt:

 


 

Netjes toch?😊. Onze 48 inch LG Oled hangt aan de muur en de trouwe Arris VIP5202 tv-ontvanger staat in het kastje er onder. De TV is bekabeld aangesloten via de (voormalige UPC) coaxkabel en twee coax-convertors. De tweede convertor is direct verbonden met de Fritz!Box 7590 die samen met het glasvezelmodem van Nokia in de meterkast hangt.

Als de de KPN TV-App (of andere apps) gebruik worden gaat dit (uiteraard) via de WiFi verbinding. Daarvoor staat de Wifi op het modem uit en gebruik ik twee Fritz!Box 3000 repeaters.

Om het geluid van de platte tv te verbeteren gebruiken we bij voorkeur de Teufel Sondbar. Voor het afspelen van CD's en DVD's moet de al twintig jaar oude Bose aan het werk, alhoewel dit steeds minder gebeurt. Alle draadjes en kabels zitten achter de deurtjes van het meubel. We hoeven voorlopig niets anders, alleen eens per week verse bloemetjes op de vaas 😉. Misschien een beetje steriel en strak allemaal maar daar houden wij van. 


 

Netjes toch?😊. Onze 48 inch LG Oled hangt aan de muur en de trouwe Arris VIP5202 tv-ontvanger staat in het kastje er onder. De TV is bekabeld aangesloten via de (voormalige UPC) coaxkabel en twee coax-convertors. De tweede convertor is direct verbonden met de Fritz!Box 7590 die samen met het glasvezelmodem van Nokia in de meterkast hangt.

Als de de KPN TV-App (of andere apps) gebruik worden gaat dit (uiteraard) via de WiFi verbinding. Daarvoor staat de Wifi op het modem uit en gebruik ik twee Fritz!Box 3000 repeaters.

Om het geluid van de platte tv te verbeteren gebruiken we bij voorkeur de Teufel Sondbar. Voor het afpelen van CD's en DVD's moet de al twintig jaar oude Bose aan het werk, alhoewel dit steeds minder gebeurt. Alle draadjes en kabels zitten achter de deurtjes van het meubel. We hoeven voorlopig niets anders, alleen eens per week verse bloemetjes op de vaas 😉. Misschien een beetje steriel en strak allemaal maar daar houden wij van. 

Heel mooi! Hoe minder prikkels hoe beter 


Mooie speakers heb je er naast staan @Berrie_Kaas 


Misschien een beetje steriel en strak allemaal maar daar houden wij van. 

Heerlijk toch!


 

Staat nog in bestelling,... 

Zwart Eiken, 260x36x33, wordt zwevend aan de muur gemonteerd.

Kabeldoorvoer bovenzijde i.v.m soundbar, die komt op het meubel en niet aan de muur want anders hangt de tv weer zo hoog. Kabeldoorvoer onderzijde (zit met bedrading van de sub) en achterzijde is het over heel de lengte ook 'open'

3 klep kasten met verstelbare legplank, 1 dubbele lade, ongelijke vakverdeling dan is oogt het wat organischer, waarvan de lade 44 is en de rest evenredig verdeeld.


 

Staat nog in bestelling,... 

Zwart Eiken, 260x36x33, wordt zwevend aan de muur gemonteerd.

Kabeldoorvoer bovenzijde i.v.m soundbar, die komt op het meubel en niet aan de muur want anders hangt de tv weer zo hoog. Kabeldoorvoer onderzijde (zit met bedrading van de sub) en achterzijde is overheerlijk de lengte ook 'open'

3 klep kasten met verstelbare legplank, 1 dubbele lade, ongelijke vakverdeling dan is oogt het wat organischer, waarvan de lade 44 is en de rest evenredig verdeeld.

@JB22_ wordt vast heel mooi! Hier even een plaatje plaatsen als het af is?


Dank je @Alex van KPN . Haha, dat is nog maar 33 % van de dvd en bluray collectie. En niet te vergeten zo'n 300 cd's.  Tja, in 23 jaar lokale omroep, toen nog de tijd van cd's (1989 tot eind 2012) koop je wel eens wat. Vaak wekelijks meerdere cd's.

De goede oude tijd dat je naar een platenzaak ging en een middagje muziek luisterde. 

Dat mis ik nog wel eens. Als je naar de stad ging was een bezoekje aan de platenzaak standaard. Even luisteren  en soms nam ik een cd mee. Ik heb ze nog allemaal.


 

Netjes toch?😊. Onze 48 inch LG Oled hangt aan de muur en de trouwe Arris VIP5202 tv-ontvanger staat in het kastje er onder. De TV is bekabeld aangesloten via de (voormalige UPC) coaxkabel en twee coax-convertors. De tweede convertor is direct verbonden met de Fritz!Box 7590 die samen met het glasvezelmodem van Nokia in de meterkast hangt.

Als de de KPN TV-App (of andere apps) gebruik worden gaat dit (uiteraard) via de WiFi verbinding. Daarvoor staat de Wifi op het modem uit en gebruik ik twee Fritz!Box 3000 repeaters.

Om het geluid van de platte tv te verbeteren gebruiken we bij voorkeur de Teufel Sondbar. Voor het afspelen van CD's en DVD's moet de al twintig jaar oude Bose aan het werk, alhoewel dit steeds minder gebeurt. Alle draadjes en kabels zitten achter de deurtjes van het meubel. We hoeven voorlopig niets anders, alleen eens per week verse bloemetjes op de vaas 😉. Misschien een beetje steriel en strak allemaal maar daar houden wij van. 

  Netjes @Berrie_Kaas, ik zie je al helemaal zitten met een bakkie leut. Ik vind dat strakke erg mooi.


Mooi hoor @Berrie_Kaas .

Alleen, de coax is toch helemaal niet meer actief als je kpn hebt? 🤔


Mooi hoor @Berrie_Kaas .

Alleen, de coax is toch helemaal niet meer actief als je kpn hebt? 🤔

Klopt @PeterG , de coax is al 10 jaar inactief, heb dus geen Ziggo signaal meer in de meterkast. Maar de coaxkabels lopen nog wel vanuit de meterkast naar een viertal aansluitingen in mijn appartement. Twee daarvan benut ik om de tv-ontvangers van KPN d.m.v. coax-adapters te koppelen aan de Fritz!Box 7590.

Je krijgt er wel drie kleine stroomverbruikers bij maar ik hoef daardoor geen UTP kabels te trekken, dit werkt al vele jaren probleemloos.   


Wat een leuk topic. Ben momenteel niet thuis dus kan even geen plaatje delen van mijn setup. Leuk om te zien dat ieder het naar smaak heeft ingericht, erg mooi hoor.

Ik heb zelf beneden een Philips Ambilight 55 inch oled met ingebouwde Bowers & Wilkins soundbar. Ik ben van de orde en netheid en zeker met Ambilight wil je rondom de tv geen kabels etc. Daarom is de ingebouwde soundbar een zegen en ik vind het een prachtig geluid.

Groot was mijn blijdschap toen ik tv+ kreeg. Die heb ik nu uit het zicht achter de tv liggen, met kabel aangesloten die ik vakkundig via de plint naar de andere kant van de kamer heb gebracht. Daar heb ik een switch gehangen. Mijn glasvezel komt in de kast onder de trap uit. Reggefiber hield er rare gewoontes op na, maar toen de KPN monteur voor de activatie kwam heeft hij netjes een gaatje door de muur geboord voor mij, precies onder plint, daar waar nu een switch hangt. In huize Roy dus geen zichtbare kabels.

Ik zag een mooie foto met een led strip onder een kastje op een van de foto’s. Ik heb zelf ook overal Hue verlichting en die kan je koppelen met een Ambilight tv. Mijn woonkamer is dus regelmatig een explosie van licht.

Boven lag er nog een coax kabel uit de tijd dat kabel de enige serieuze optie was hier. Met de komst van tv+ heb ik deze draadloos verbonden met superwifi2 die ik voor dit doel speciaal heb aangeschaft. Tv+ ligt uit het zicht in een kastje waar mijn oude 32 inch Philips Ambilight op staat. Ook hier geen zichtbare kabels zodat ik snel kan swifferen 😅. De coax heb ik inmiddels ritueel uit de goot getrokken. Draadloos werkt stabiel en goed.

Mijn ouders hebben een vergelijkbare setup zonder overal zichtbare kabels. Alleen heb ik daar een Experia wifi in de woonkamer aangesloten op de switch zodat ook daar wifi in alle hoekjes en gaatjes aanwezig is. Het kan tenslotte niet zo zijn dat bij een KPN-er en oud KPN-er een brakke internetverbinding ligt en de tv er continue uit ligt 😁

 

 

 


Gaaf zo'n Ambilight @Roy74! Voegt het voor jou ook wat toe qua tv-kijken? Ik ben er altijd benieuwd naar geweest maar het lijkt me ook juist wel afleidend. 

Stuur je een foto van je setup als je weer thuis bent? 😁 Ik ben nu heel erg nieuwsgierig. 


Ik ben ook wel benieuwd naar de fotos @Roy74 


Zal morgen een foto maken. Als ik thuis ben mag ik nog even werken, veel overuren dit weekend 😅

@Sanne van KPN Ambilight is erg fijn. Je kunt het ook helemaal naar wens inregelen en zelfs uitzetten haha. Maar het is met name bij een film erg mooi, zeker bij actiescènes. Ik koppel als ik voetbal kijk ook wel eens mijn Hue lampen en dat is wel heftig 😅

Als jouw oude Sony het begeeft dan is Ambilight wel een aanrader wat mij betreft.


Hahaha met voetbal alles groen? 💚 Ik ga eens wat snuffelwerk doen. Klinkt wel heel tof zo met die lichten dus wie weet waag ik me er in de toekomst toch aan. 😁

Hopelijk kun je ook een beetje bijkomen de komende tijd!


Zeker @Sanne van KPN dan is de hele woonkamer groen en met het komende EK met Oranje flarden. Bij een actiefilm met explosies is het net of de Russen zijn binnengevallen 😅

Mijn tv. Rechts nog een Blueray speler voor de schijfjes die ik heb.

 


Erg mooi @Roy74! 😍 Ik kan me voorstellen dat je er helemaal ‘in’ zit door dat licht, helemaal in het donker. 


Heel mooi @Roy74 !

Zelf geniet ik ook van mijn Ambilight TV. Eigenlijk kijk ik mijn hele leven al naar Philips-TV’s. Eén keer een uitstapje gemaakt naar LG, maar dat was geen succes. 


En hier ook een Ambilight-fan.
Achtergrondlicht is goed voor je ogen en wat is er dan mooier als dat licht met de kleur van je TV meegaat?


Reageer