Skip to main content

Regelmatig zien we in de community topics waarin klanten elkaar supergoed helpen. Eén van de topics waarin dit mooi te zien is, is dit topic over het vervangen van de stroomstekker van de TV+ Box. Er wordt meegedacht en er worden zelfs foto's van opstellingen gedeeld. Geïnspireerd door dit topic, vragen wij ons af: hoe kijken jullie thuis televisie?

 

Is jouw tv-ontvanger bekabeld of draadloos verbonden? Heb je alle kabels strak weggewerkt of liggen deze half weggestopt achter het tv-meubel? Kijk je naar jouw favoriete zenders op een televisie van 32 inch of lijkt het bij jou meer hier op: een heuse thuisbioscoop?!

 

 

Denk je er misschien aan je woonkamer opnieuw in te richten, ben je verhuisd of zoek je om andere redenen naar tips & tricks hoe jij het beste jouw tv, tv-ontvangers, soundbar en andere apparatuur in of op je tv-meubel kunt plaatsen? Of wil je helemaal geen tv-meubel, omdat je van een rustige inrichting houdt óf omdat je er simpelweg geen ruimte voor hebt? Dan hopen we dat je hier inspiratie op kunt doen!

 

Hoe je het ook aangesloten hebt, wij zijn heel benieuwd. Deel foto's van jouw opstelling, vragen over het aansluiten én de beste tips hieronder!

We houden ervan om met jullie te kletsen en jullie gedachten te horen! Daarom stellen we af en toe vragen en houden we polls. Jouw input is heel waardevol voor ons en daarnaast zijn benieuwd naar jullie kijk op bepaalde dingen. 
 

Het is belangrijk om te benadrukken dat we deze vragen vooral stellen om met jullie in gesprek te gaan en om een levendige community te creëren, niet per se om namens KPN inzichten op te halen. Maar: als jullie waardevolle feedback delen waarmee we ons kunnen verbeteren, dan nemen we dat zeker mee!
 

Dus voel je alsjeblieft vrij om te reageren op onze vragen en polls. Jouw gedachten en ideeën zijn belangrijk voor ons, en we stellen je deelname enorm op prijs. 

Persoonlijk ben ik geen Ambilight-fan. De vorige tv van mijn schoonouders had ambilight en ik vond het helemaal niets. Ik houd niet zo van die kleurtjes. Maar ieder zijn/haar ding natuurlijk!

Wel is het zo dat ik in de hoek waar de tv staat een led-strip in de koof aan het plafond heb gemonteerd. Dat zorgt voor voldoende licht daar.


Heel mooi @Roy74 !

Zelf geniet ik ook van mijn Ambilight TV. Eigenlijk kijk ik mijn hele leven al naar Philips-TV’s. Eén keer een uitstapje gemaakt naar LG, maar dat was geen succes. 

Nou, dat had ik voorheen dus ook met een LG tv, dat vond ik helemaal niks. Maar ik heb nu sinds een dik jaar een LG OLED televisie, en sinds dien is mijn mening helemaal bijgedraaid. Het beeld is geweldig en een prettige tv om mee te werken, ook qua menu en apps enzo.

Ambilight lijkt me wel heel mooi, maar ik vraag me altijd af of je dat 's avonds ook kan dimmen? Als ik later op de avond nog tv kijkt heb ik liever niet zulk fel licht meer om me heen. Heb naast me dan een oude Philips Hue lamp op een warme kleur staan, super fijn 😍


Inderdaad @Katana321 
Niet iedereen is er gek mee, maar da's maar goed ook anders zouden de andere merken niets meer verkopen 😋
Overigens is er wel een losse Ambilightset te koop, maar dat valt in de praktijk sterk tegen.


Nou, dat had ik voorheen dus ook met een LG tv, dat vond ik helemaal niks. Maar ik heb nu sinds een dik jaar een LG OLED televisie, en sinds dien is mijn mening helemaal bijgedraaid. Het beeld is geweldig en een prettige tv om mee te werken, ook qua menu en apps enzo.

Ambilight lijkt me wel heel mooi, maar ik vraag me altijd af of je dat 's avonds ook kan dimmen? Als ik later op de avond nog tv kijkt heb ik liever niet zulk fel licht meer om me heen. Heb naast me dan een oude Philips Hue lamp op een warme kleur staan, super fijn 😍

Ambilight kun je zo zacht of zo fel zetten als je wilt @Alexandra van KPN 
En die Hue lamp kun je mee laten kleuren op je TV, mits het een Android TV is,
Philips heeft tegenwoordig ook TV's met een eigen besturingssteem Saphi, daar werkt een externe Hue lamp niet op.
 


Ambilight is zeker mooi, maar ik heb in die zin het tegenovergestelde wat Noordzee heeft: ik heb het niet zo op het merk Philips, en zweer juist bij LG.


Ambilight is zeker mooi, maar ik heb in die zin het tegenovergestelde wat Noordzee heeft: ik heb het niet zo op het merk Philips, en zweer juist bij LG.

Kan natuurlijk heel goed. Ik had mogelijk gewoon pech. Ten eerste deden na ruim een jaar de belangrijkste apps het niet meer. Maar nog belangrijker : Na zo'n vier tot vijf jaar werd het beeld steeds blauwer. Het zag er op het laatst niet meer uit. Met Philips heb ik nooit pech gehad. Altijd goed werkende TV's die lang meegingen. 


De Ambilight opmerking maakt aardig wat los 😀

Bij TV”s zijn veel mensen merktrouw is mijn gevoel en dat is van alle tijden. In de jaren 80 waren Philips/Aristona en Sony de grote spelers  met af en toe een Blaupunkt. En de Sony bezitters vonden het beeld van Sony het beste. Thuis hadden we altijd Philips. Ik vind het zelf nog altijd de beste keus.

Overigens is Philips alleen nog het label want TP vision maakt de tv’s. Overigens zit in mijn Philips een LG Oled paneel om het eenvoudig te houden. De aansturing van het paneel maakt het verschil en dat deed Philips volgens de testen beter dan LG zelf.

Ben nog steeds erg tevreden met het beeld en het geluid. Ambilight is helemaal naar wens in te stellen dus je hoeft niet perse heel fel te kiezen en ook de mate waarin het licht het beeld volgt is in te stellen. Koppelen met hue doe ik sporadisch want dat is wel zeer aanwezig.

 


Ambilight is zeker mooi, maar ik heb in die zin het tegenovergestelde wat Noordzee heeft: ik heb het niet zo op het merk Philips, en zweer juist bij LG.

Kan natuurlijk heel goed. Ik had mogelijk gewoon pech. Ten eerste deden na ruim een jaar de belangrijkste apps het niet meer. Maar nog belangrijker : Na zo'n vier tot vijf jaar werd het beeld steeds blauwer. Het zag er op het laatst niet meer uit. Met Philips heb ik nooit pech gehad. Altijd goed werkende TV's die lang meegingen. 

En hier een mooi bruggetje naar tv+ want  de tv firmware krijgt al tijden geen updates meer. Voor mij vult tv+ dat goed in hoewel ik geen Android liefhebber ben. Philips onderhoud de firmware zeer matig en dat doet LG volgens mij veel beter.

En nu weer naar de tv setups 😀

Laat de plaatjes maar komen.


De Ambilight opmerking maakt aardig wat los 😀

Bij TV”s zijn veel mensen merktrouw is mijn gevoel en dat is van alle tijden. In de jaren 80 waren Philips/Aristona en Sony de grote spelers  met af en toe een Blaupunkt. En de Sony bezitters vonden het beeld van Sony het beste. Thuis hadden we altijd Philips. Ik vind het zelf nog altijd de beste keus.

Overigens is Philips alleen nog het label want TP vision maakt de tv’s. Overigens zit in mijn Philips een LG Oled paneel om het eenvoudig te houden. De aansturing van het paneel maakt het verschil en dat deed Philips volgens de testen beter dan LG zelf.

Ben nog steeds erg tevreden met het beeld en het geluid. Ambilight is helemaal naar wens in te stellen dus je hoeft niet perse heel fel te kiezen en ook de mate waarin het licht het beeld volgt is in te stellen. Koppelen met hue doe ik sporadisch want dat is wel zeer aanwezig.

 

Wat grappig om te lezen, ik heb dat dus nog steeds met Sony. Philips vind ik dan weer iets minder. ZO zie je maar weer hoe anders mensen zijn in wat ze een goed beeld vinden. 


Hier ook Sony! Ouderlijk huis op slaapkamer was mijn eerste tv een Sony, even een gekke uitstap gehad naar een 26" LG palletvoordeel tv bij de Mediamarkt gefixt ergens halverwege jaren 00. Toen een never nooit weer 55" Samsung 🤢 en nu enkele jaren later al een poos terug op het oude nest. Eind jaar komt er  een Bravia theater bar 8 onder te staan. Wel erachter gekomen dat je een soundbar van hetzelfde merk toch wel rete eenvoudig en super compatible is en alles werkt ook gewoon. Bijv met de theater instellingen vanuit je tv zelf. De PS5 werkt ook al zo vloeiend met de Bravia tv. Het is echt op elkaar afgestemd.

 

En die Ambilight prullaria moet gewoon je smaak zijn, niet voor mij weggelegd. Veelste onrustig, te aanwezig, te druk en een kleurenpalet van hier tot Tokio. Dus stressss. Gelukkig zijn we allen niet hetzelfde.

 


Samsung 🤢

Ik ben dus juist echt een Samsung-meisje haha, Samsung tv, Samsung Home Cinema Set, Samsung boxje, Samsung tablet, mijn 1e laptop was een Samsung en alle smartphones die ik ooit heb gehad ook 😅

Heb mijn tv IN een kast staan, zodat het lekker donker is om het scherm heen. Ben het namelijk wel met je eens dat Ambilight veel te druk en aanwezig is, hou ik ook niet van.


Wauw! 😅 Is dat niet een beetje heeeeel extreem? Gaat het wel goed? Wil je er over praten tijdens een kop koffie? (Wordt wel buiten de deur of Samsung spul buiten laten liggen,..)

Waar is je Samsung wasmachine @Maja van KPN ? 😁

 

Maar echt hoor tv kijken mag best een beetje 'donker' zwarte tv, zwart-eiken meubel, licht eiken wandpanelen met zwart vilt en een groen kleurige muur. Is voor mij meer dan prima. Ben nog bezig met project led strip voor tussen de latten op de wandpanelen in een zwart alu omlijsting en afdekking in mat zwart. Hierin komt een warm-wit tot wit kleurige instelbare ledstrip wat tevens werkt met hue en dezelfde kleur kan geven als mijn Hue bulbs. Maar heb nog niet alle materialen.

Overige lampen in huis zijn voorzien van Philips hue Filament bulbs. Van elk model/grootte heb ik er wel nog meerdere, afhankelijk van de lichtarmaturen.Die geven echt dat ouderwetse kleurige licht, afhankelijk van hoe fel je ze zet natuurlijk. En dat geeft echt een heel fijn warm en sfeervol gevoel. Ook zo heerlijk om dan een boek onder te lezen, geeft mij weer campingvibes met zo'n ouderwets lantaarntje 🤓

 


Wauw! 😅 Is dat niet een beetje heeeeel extreem? Gaat het wel goed? Wil je er over praten tijdens een kop koffie? (Wordt wel buiten de deur of Samsung spul buiten laten liggen,..)

Waar is je Samsung wasmachine @Maja van KPN ? 😁

Het gaat prima hoor, bedankt! Samsung wasmachine komt er dan weer niet in hier #teamAEG

Die geven echt dat ouderwetse kleurige licht, afhankelijk van hoe fel je ze zet natuurlijk. En dat geeft echt een heel fijn warm en sfeervol gevoel. 

Wij hebben alleen licht áchter ons, een andere lichtbron in m'n gezichtsveld terwijl ik tv kijk vind ik echt hinderlijk. Maar helemaal in het donker zitten, dat vind ik dan ook weer niks haha. Dus inderdaad de lampen op een lekkere warme toon, redelijk gedimd 👌🏼
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Onderin de TV+ box en Home Cinema Set, alle deurtjes dicht als er niet wordt gekeken 😊


AEG laat je niet in de steek @Maja van KPN 😂

Ik poog me zo voor te stellen dat het openen en sluiten van de luikjes een heel ritueel is 😁

Stoort jou de drukke achtergrond niet bij het kijken?


Onderin de TV+ box en Home Cinema Set, alle deurtjes dicht als er niet wordt gekeken 😊

 

@Maja van KPN Wat een gave kast!! Waar heb je die vandaan?


 

Die geven echt dat ouderwetse kleurige licht, afhankelijk van hoe fel je ze zet natuurlijk. En dat geeft echt een heel fijn warm en sfeervol gevoel. 

Wij hebben alleen licht áchter ons, een andere lichtbron in m'n gezichtsveld terwijl ik tv kijk vind ik echt hinderlijk. Maar helemaal in het donker zitten, dat vind ik dan ook weer niks haha. Dus inderdaad de lampen op een lekkere warme toon, redelijk gedimd 👌🏼
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Onderin de TV+ box en Home Cinema Set, alle deurtjes dicht als er niet wordt gekeken 😊

Wat gezellig zeg. Mooie kast ook! 


Doet beetje denken aan in de jaren '50 of begin jaren '60 met die kast. Heb weleens foto's gezien van mijn opa en oma die destijds de eerste tv's ook zo hadden. 


@wjb Vandaag eindelijk even de stoute schoenen aangetrokken, gister een doosje van Elektramat met een zooi snoeren op rol en 19 enkelvoudige Gira ST55 wcd's met randaarde en voor op de kamers boven een partij dubbelvoudige met randaarde voor een enkele inbouwdoos ontvangen. De woning was namelijk nog altijd niet overal voorzien van randaarde tot in de centraal dozen 🙄 (jaren '70) Dit is enkele dagen geleden gerealiseerd door een mannetje want aansluiten in de MK, bemoei ik me even niet mee,... Dan moet ik teveel nadenken, en dan komt het even niet goed,... Vanaf daar is tot in elk centraal punt in de woning bruin, blauw en groen/geel opnieuw getrokken.

Dus is het aan mij om vanaf de centrale punten de rest door de halve woning op mijn eigen gemak weer in orde maken 😅

Vandaag de eerste hoek gerealiseerd, oftewel de tv-hoek. Vier stuks achter het meubel, en in de hoek van de kamer zit nog een dubbele wandcontactdoos. Dit moest even gerealiseerd worden want komende week komt ook het nieuwe tv meubel.

 

In ieder geval een stuk beter dan die randaardloze krengen,....


Ben benieuwd hoe het straks er uit komt te zien @JB22_ Heb je straks wel loon naar werken als het goed is! 


Stoort jou de drukke achtergrond niet bij het kijken?

Nope, helemaal geen last van 😊

@Maja van KPN Wat een gave kast!! Waar heb je die vandaan?

Dank! Jaaaaren geleden van Marktplaats getrokken (en daarna wel zelf geverfd/gelakt). Het is volgens mij oorspronkelijk een computerkast, achter het horizontale deurtje in het midden is zo'n uittrekbare plank voor toetsenbord en muis. Ik heb daar de 3D brillen en extra kabels en dergelijke liggen. 

Wat gezellig zeg. Mooie kast ook! 

Thanks!

Doet beetje denken aan in de jaren '50 of begin jaren '60 met die kast. Heb weleens foto's gezien van mijn opa en oma die destijds de eerste tv's ook zo hadden. 

Dat is precies ook een beetje de vibe waar ik voor ga 😊


Het is nog niet waar ik wil zijn,... Maar vooruit,…. 

Donker meubel geeft wel veel rust aan de ogen tijdens het kijken, wandpanelen leiden ook niet af. Ding hangt nu 2 dagen en we zijn er wel blij mee, is uitgevoerd in melamine, en in zwart eiken motief. Tis niet zwart/zwart gelukkig en iets zachter ook van kleur, in deze hoek bewust voor gekozen en makkelijk reinigbaar met een eenvoudig schoonmaakmiddeltje,… wandkleur oogt wat flets op de foto.

Tussen de spijlen komen nog twee of drie ledstrips in warm/wit enin een zwarte aluminium profiel met mat zwarte cover, zodanig dat het licht er wel doorheen schijnt.  Mischien wel heel erg strak,.. En er mag nog wel eens wat leuks op staan. Gordijn gaat ook nog weg want ondanks plissegordijnen aan het raam, blijft het zonder gordijnen wel erg kaal,.. misschien wat moderners tzt zolang nog maar even laten hangen, het zit nog niet in de weg.

En misschien komt er nog een inbouw cassette dimplex elektrisch inbouwhaardje links.. maar twijfelen we nog wel over die krengen zijn wel enorm duur.

Voor de betweters, een langere HDMI kabel is besteld, nu te kort geworden,en denk dat ik de tv nog iets laat zakken, zit nog 2 meter ruimte tussen tv en de soundbar,... 😅

 


Mooi hoor. Mijn complimenten. En die wandpanelen vind ik geweldig @JB22_ Goed bezig! 


En die wandpanelen vind ik geweldig @JB22_ Goed bezig! 

Eens! Heel erg gaaf!


Hier mijn  Samsung TV 43au8070 onze chalet op Terschelling waar we nu vertoeven en verbonden met Ziggo


Wordt je Samsung zo op de schoorsteenmantel bij winterweer niet te warm @jimny , of staar er geen kachel onder? 

Wel luxe trouwens, een eigen chalet op Terschelling, veel plezier daar! En Max kennen ze daar ook zie ik 😀 


Reageer