Skip to main content

Fijne Feestdagen, Moderatoren en Community!

• December 20, 2024
  • 12 reacties
  • 121 keer bekeken

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Fijne Feestdagen gewenst, Moderatoren! Wat een leuke en lekkere verrassing vandaag in mijn brievenbus...! 📮

En natuurlijk ook iedereen in deze Community fijne feestdagen gewenst!

Piet.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • December 20, 2024

Piet! Wat fijn dat je aan ons denkt. 

Ontzettend bedankt en uiteraard wens ik jou ook de meest fijne feestdagen toe! 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 20, 2024

Ook ik ontving vandaag een pakketje met wat lekkers erin. Dat lekkers gaan we straks eens met veel plezier opsmikkelen. Bedankt KPN !!!!!!!!

Jasper van KPN
Moderator

Geniet er van, en natuurlijk een fijne kerst alvast 🎄

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 20, 2024

Prettige feestdagen allemaal !!!!!!!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 16, 2025

@Piet van der Vooren 

En dat is nu weer actueel, want de paasdagen komen eraan. 🐣🐥

Maar nu heel wat anders: Zegt deze foto jou iets? :

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

@Piet van der Vooren 

En dat is nu weer actueel, want de paasdagen komen eraan. 🐣🐥

Maar nu heel wat anders: Zegt deze foto jou iets? :

Jazeker! 😉

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 18, 2025

Hahaha ​@Piet van der Vooren , wat leuk! 

Zoals je je misschien wel kunt voorstellen, volg ik allerlei groepen over oude zeezenders. Van de week las ik iets over Radio Condor. Die was bij mij niet meer bekend. 

Maar bij jou zeker wel: 

Op 31 oktober 1973 werd het zendschip van Radio Condor aangekocht, een zeezender die wel in de lucht is geweest met testuitzendingen. De Zondaxonagou, een ex-IJslandvaarder, maar sinds een brand zonder motor, werd omgedoopt tot Jeanine, naar de vrouw van de eigenaar. Het schip ging voor de Belgische kust ter hoogte van Knokke voor anker. De officiële uitzendingen begonnen op 30 december 1973. De nachtprogramma's werden verzorgd door Engelse dj's. Omdat in België de anti-piratenwet reeds van kracht was, werden de meeste Vlaamse programma's op band opgenomen in een studio in het Nederlandse Oostburg, en dan naar het schip gebracht. Vanaf juni 1974 werd ook een beperkt aantal uren live in het Nederlands vanaf het zendschip uitgezonden door de Nederlandse diskjockeys Peter de Vries (echte naam Piet van der Vooren) en Rob Ronder (Alfons Jagtman). Op 25 augustus 1974 werden de Vlaamse uitzendingen gestaakt en 31 augustus 1974 werd de laatste uitzenddag voor de Engelstaligen. Op 1 september werd het schip naar Vlissingen gesleept waar het door een duizendtal bewonderaars werd verwelkomd.

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Hahaha ​@Piet van der Vooren , wat leuk! 

Zoals je je misschien wel kunt voorstellen, volg ik allerlei groepen over oude zeezenders. Van de week las ik iets over Radio Condor. Die was bij mij niet meer bekend. 

Maar bij jou zeker wel: 

Op 31 oktober 1973 werd het zendschip van Radio Condor aangekocht, een zeezender die wel in de lucht is geweest met testuitzendingen. De Zondaxonagou, een ex-IJslandvaarder, maar sinds een brand zonder motor, werd omgedoopt tot Jeanine, naar de vrouw van de eigenaar. Het schip ging voor de Belgische kust ter hoogte van Knokke voor anker. De officiële uitzendingen begonnen op 30 december 1973. De nachtprogramma's werden verzorgd door Engelse dj's. Omdat in België de anti-piratenwet reeds van kracht was, werden de meeste Vlaamse programma's op band opgenomen in een studio in het Nederlandse Oostburg, en dan naar het schip gebracht. Vanaf juni 1974 werd ook een beperkt aantal uren live in het Nederlands vanaf het zendschip uitgezonden door de Nederlandse diskjockeys Peter de Vries (echte naam Piet van der Vooren) en Rob Ronder (Alfons Jagtman). Op 25 augustus 1974 werden de Vlaamse uitzendingen gestaakt en 31 augustus 1974 werd de laatste uitzenddag voor de Engelstaligen. Op 1 september werd het schip naar Vlissingen gesleept waar het door een duizendtal bewonderaars werd verwelkomd.

We zijn wel vreselijk offtopic, ​@Noordzee! 😊

Nou, vooruit dan maar. Het schip waarvandaan Radio Condor zou moeten gaan uitzenden lag kortstondig voor de kust van Zandvoort. De zender is echter nooit in de lucht geweest, ook niet met testuitzendingen. Adriaan van Landschoot kocht het schip nadat het huurcontract om met Radio Atlantis vanaf de Mi Amigo te mogen uitzenden was opgezegd. De Jeanine werd deels ingericht in de haven van Cuxhaven (Duitsland), en daarna versleept naar een ligplaats voor de kust van Knokke (België). Aan boord was de middengolfzender die in 1964 was gebruikt voor de radio-uitzendingen van Radio Noordzee vanaf het REM-eiland.. Die zender werd opgepept naar zo'n 3 kW.

Piet.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 18, 2025

Ik vind dit wel interessant, maar..

Durf ik hier iets van te zeggen? 😇 Hint

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Ik vind dit wel interessant, maar..

Durf ik hier iets van te zeggen? 😇 Hint

Ik begrijp de hint… 😉

Piet.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Zomaar een idee, jullie kunnen ook een topic starten in de huiskamer over radiozenders! Ik zie jullie er vaker over kletsen en wist zelf nooit wat voor geschiedenis er allemaal in zo'n radiozender kan zitten. 

In het wereld radio dag topic kwamen ook een hoop reacties, dus misschien komt er in een nieuw radio topic ook een leuk gesprek op gang!

En inderdaad, fijne paasdagen iedereen! ❤

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 19, 2025

@Sanne van KPN 

Misschien kan ​@Sanne van KPN hier een apart topic van maken (in de “Huiskamer") ? Dan kan ik ook daar reageren.

Prettige Paasdagen (eigenlijk een heel heidense feestdag) iedereen.