Skip to main content

Formule 1 Grand Prix op Zandvoort gratis te kijken bij KPN in 2024

  • 19 August 2024
  • 10 reacties
  • 1560 keer bekeken
Formule 1 Grand Prix op Zandvoort gratis te kijken bij KPN in 2024

Het is weer bijna tijd, de motoren gaan weer ronken in de duinen! 25 augustus is de Grand Prix van Nederland 2024, op Zandvoort. De vorige edities zijn gewonnen door Max Verstappen. Dit jaar hebben we maar liefst 7 winnaars in de eerste 14 races gezien, het is dus nog niet beslist wie de champagne mag spuiten op het podium. Bij KPN hoef je geen ronde te missen!

 

Waar kun je de Grand Prix van Zandvoort kijken?

Je kunt de race ook dit jaar op verschillende manieren kijken:

  • NOS: De race is live te volgen op bij de NOS, op NPO 1
  • RTL Deutschland: De Duitse RTL (kanaal 47) zendt de race volledig uit, als een van de 7 races die ze dit jaar uitzenden
  • Viaplay: Via Viaplay kan je alles volgen, zet het makkelijk aan via MijnKPN
  • F1 TV Pro: Voor de ultieme Formule 1 ervaring kun je kiezen voor F1 TV Pro. Hier kun je naast de race allerlei extra’s volgen, zoals on-board camera’s, teamradio’s en de voorbeschouwing op locatie.
    Heb je Viaplay? Dan krijg je ook toegang tot F1 TV Pro!
     

Bereid je voor op de Grand Prix

Om het weekend goed voorbereid in te gaan, zijn er een aantal dingen die je van te voren kunt doen:

Controleer of de zenders aan staan

Zorg ervoor dat je de juiste kanalen kunt ontvangen. Kijk of Viaplay al aanstaat in MijnKPN. Zo niet, zet deze snel aan en geniet van een compleet raceweekend. Als je via F1 TV Pro wilt kijken, controleer of dat actief is.

Als je via NPO1 of RTL Deutschland wilt kijken hoef je niets te doen. Deze zenders heb je standaard als je TV van KPN hebt.

Meer over Viaplay lees je in onze Kennisbank:

 

 

Zorg dat je de app hebt geïnstalleerd

Zorg dat je voor het weekend begint de Viaplay of F1 TV Pro app hebt geïnstalleerd op jouw smartphone, tablet, smart TV of TV+ Box. Zo ben je er klaar voor zodra de eerste sessie begint.

Voor mobiele apparaten kan je het hier downloaden:

Op de TV+ Box of smart TV ga je naar de app store op het apparaat zelf.

 

Wanneer rijden ze tijdens het raceweekend?

Markeer deze data en tijden in je agenda zodat je niets mist van het raceweekend:

Datum Sessie Tijd
23 augustus Vrije Training 1 12:30 - 13:30 uur
23 augustus Vrije Training 2 16:00 - 17:00 uur
24 augustus Vrije Training 3 11:30 - 12:30 uur
24 augustus Kwalificatie 15:00 - 16:00 uur
25 augustus Race 15:00 uur

 

F1 Academy

Voorgaande jaren kwamen de F2 en F3 ook in actie in de duinen. Dit jaar zijn zij er niet bij. F1 Academy komt dit weekend wel in actie. De klasse voor vrouwen tot 26 jaar krijgt de kans om zich te laten zien. Doordat de andere opstapklasses er niet zijn is hun weekend iets anders, ze hebben 2 vrije trainingen in plaats van 1. De vrije trainingen zijn op vrijdag, op zaterdagochtend is de kwalificatie en 's middags de eerste race. Zondagochtend rijden ze hun tweede race. 

Alle sessies van F1 Academy kan je live volgen op F1 TV Pro.

 

 Wie denk je dat gaat winnen? Doe je voorspelling in onze competitie: 

 

Eindelijk weer racen en voorspellen! 


Eindelijk weer racen en voorspellen! 

Bonusvraag: Hoe groot is de totale filelengte op toegangswegen naar Zandvoort in het raceweekend?

BTW: Staat geen programma van VRT voor Zandvoort GP?


Volgens mij heeft de VRT enkel een samenvatting bij Sporza. 


Die eerste twee vrije trainingen duren een uur lijkt me.  As usual.


Je hebt helemaal gelijk, ik heb het halve uurtje er snel af gesnoept 👌


Zie ook TotaalTV:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-brengt-formule-1-zandvoort-week-lang-in-huiskamer/

@Jasper van KPN 


Je hebt helemaal gelijk, ik heb het halve uurtje er snel af gesnoept 👌

De echte race tijden qua vrije tijden zijn volgens mij, gecheckt in Formula 1 app

Vrije training 1 12:30-13:30

Vrije training 2 16:00-17:00

Vrije training 3 11:30-12:30

 

 


Scherp @RobvdPoel, de openingspost is aangepast. 


Bonusvraag: Hoe groot is de totale filelengte op toegangswegen naar Zandvoort in het raceweekend?

Antwoord: Weinig.

Om Zandvoort en Bloemendaal goed bereikbaar te houden voor iedereen die in dit gebied woont, werkt of verblijft zijn de toegangswegen naar Zandvoort van donderdag t/m zondag afgesloten voor gemotoriseerd verkeer, met uitzondering van verkeer in het bezit van een doorlaatbewijs. Als inwoner van Zandvoort heb ik dit doorlaatbewijs al een paar weken in mijn bezit.

Inmiddels weet iedereen hoe het werkt. Tijdens de drie eerdere edities van de Dutch GP is dit goed verlopen. Alle bezoekers komen met de trein (10.000 passagiers per uur), overig OV of met de fiets. Op een aantal plaatsen worden (grote) fietsenstallingen ingericht.


Op Viaplay TV (19) wordt vrijdag van 12:00 tot 18:30 live uitgezonden. Inclusief VT 1 en 2 live.

Kwalificatie (en race) live op RTL (47).

Race live op NOS (1).

Alles is live via Viaplay / F1TV.

Dus live via basispakket.

VT1 en 2 via Viaplay TV (19)

Kwalificatie via RTL (47)

Race via NOS (1)

 


Reageer