Skip to main content
Sticky

[Gesloten] Een KPN Community uitje: Ga je mee naar het Houweling Telecommuseum?

• May 13, 2026
  • 26 reacties
  • 466 keer bekeken
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Een uitje dat al een tijd hoog op onze verlanglijst staat: een bezoek aan het Houweling Telecommuseum! En dit jaar is daar het perfecte moment voor, want we vieren 150 jaar telefonie. Daarom nodigen wij je uit: Ga je met ons mee naar het Houweling Telecommuseum?

8838f460-5823-4e92-a07a-8bb8561e67d6.gif

We vieren 150 jaar telefonie!

Een uitvinding die de wereld voorgoed veranderde en tot op de dag van vandaag mensen met elkaar verbindt. En precies dat – verbinden – is waar ons bedrijf en onze community voor staan. Dankzij jullie, de leden die elkaar helpen, kennis delen en actief meedenken, blijft deze community elke dag groeien. 

Van draaischijven en telefooncentrales tot glasvezel, smartphones en videobellen: de telecomwereld heeft in 150 jaar een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Een mooi moment om samen terug te kijken op de geschiedenis van communicatie en verbinding. Daarom organiseren we speciaal voor onze community een uniek bezoek aan het Houweling Telecommuseum. Een plek vol historische telefoons, oude telefooncentrales, telecomapparatuur en verhalen uit de Nederlandse telecomgeschiedenis.

Ga je met ons mee op pad?

Wat gaan we doen?

Op woensdag 3 juni 2026 nodigen we een selecte groep community leden uit voor een leerzame én gezellige middag. We krijgen een rondleiding door het museum en duiken samen in 150 jaar telecomgeschiedenis. Natuurlijk is er ook volop ruimte om elkaar offline te ontmoeten en bij te praten. Inclusief een lekkere lunch.

Praktische informatie 

• Datum: woensdag 03 juni 2026
  • Tijd: 11:00 uur - 15:00 uur (onder voorbehoud)
  • Locatie: Houweling Telecommuseum → Website van het Houweling Telecommuseum
  • Aantal plekken: beperkt (vol = vol)
  • Voor wie: actieve community leden (1 persoon per aanmelding) 

Wij verzorgen de entree en de lunch. 

Hoe kan je je aanmelden?

De mogelijkheid om je aan te melden voor dit uitje is gesloten. 

Niet geselecteerd?

Geen zorgen! We organiseren vaker leuke community activiteiten en delen uiteraard een terugblik met foto's, zodat iedereen kan meegenieten. 

We kijken ernaar uit om samen een stukje telecomgeschiedenis te beleven! 

26 reacties

RonaldM01
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • May 14, 2026

Wat een geweldig initiatief weer!

Mijn nog steeds groene hart maakte een sprongetje 😉
Helaas staat mijn gezondheid dit soort uitstapjes niet meer toe, maar het maakt het niet minder leuk.

Ik hoop op een mooie opkomst en een gezellige en informatieve dag.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 14, 2026

Ik kom 👋

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Aww, erg jammer. Maar, we zullen zeker een paar foto's plaatsen hier zodat je er toch een beetje bij kunt zijn. 😊

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hi allemaal, bedankt voor alle aanmeldingen! Super leuk dat er weer verschillende gebruikers met ons mee gaan op dit volgende Community uitje 😁

We versturen zodadelijk de uitnodigingen per e-mail. Daarin staan alle details die je moet weten over het uitje, inclusief de planning, tijden en adres.

Als er vragen zijn, laat het gerust weten!

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • May 27, 2026

@ Shyrin ,Gaaf dat ik mee mag, dan kan ik de de oude systemen zien waar ik in gewerkt heb in mijn tijd bij KPN.

Tot woensdag,

Hartelijke groet,  Ton

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Tot volgende week woensdag ​@TLB 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 27, 2026

Ik ben er ook! Kijk uit naar een interessant bezoek. Hopelijk weer een aantal bekende gezichten en vooral ook wat nieuwe. Tot volgende week 🤗

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Zijn er nog meer die komen? ​@Noordzee ​@driemaster ​@AriënC ??

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 27, 2026

Jazeker ✅

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 27, 2026

Jazekers, ook ik ben van de partij. Leuk weer eens bijkletsen. Top! 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 27, 2026

Ik ben er bij en heb er zin in!!

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 27, 2026

Haha ​@driemaster , ​@Ik_Combineer , voor jullie is het een thuiswedstrijd.  Ik ben zo'n 1,5 uur onderweg. Maar goed, ik klaag niet want het is de moeite waard. De moderators zijn een stuk langer onderweg 😉. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 27, 2026

Haha , Ik ben zo'n 1,5 uur onderweg.

Ik bijna het dubbele, maar met plezier. Leuk om dit evenement met jullie te gaan beleven. 😎

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 27, 2026

Ik ben er ook bij! :) 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • May 27, 2026

Ik kreeg tot mijn grote verrassing vandaag óók een uitnodiging. Ik was het eigenlijk al weer vergeten, maar ik kijk er erg naar uit. Jaren geleden ben ik ook eens naar zo'n telecommunicatie museum geweest alleen weet niet meer waar dat was.

Ga ik met de trein of met de auto? Het museum zit zo te zien in het centrum. Kun je daar makkelijk parkeren? Op de kaart te zien is het op loopafstand vanaf het centraal station. Zijn er mensen in het noorden die ook uitgenodigd zijn? Kunnen we samen reisen? Het is voor mensen in het noorden van Nederland niet naar Rotterdam om de deur........

-= GensNet =- (Jan)

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 27, 2026

Het museum ligt inderdaad op loopafstand van Rotterdam Centraal. Ongeveer 1 km / 15 minuten lopen. Dat wordt mijn keuze. Volgens de website van het museum is er (beperkte?) parkeer-gelegenheid op eigen terrein, maar wellicht moet dat gereserveerd worden ( ​@Shyrin van KPN ??)

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 27, 2026

Ik ga met de trein die kant op. Ik kan bevestigen dat het ongeveer een kwartiertje lopen is naar de Vlaggemanstraat. Dus wie met mij met de trein wilt meereizen uit de richting van Gouda/Utrecht, mag mij een berichtje sturen, :)

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Vlaggemansttaat is een actieve hoofdverdeler en als monteur ben ik er regelmatig.

Aan de straat word duur geparkeerd. (2,25 per uur) en er is inderdaad beperkte parkeermogelijkheid op het terrein. Dit zal als iedereen netjes parkeert, zo'n +/- 10 a 15 auto's zijn. Wel is het zo dat de vrijwilligers welke het museum runnen vaak ik grote getallen aanwezig zijn omdat ze ook hun eigen kantine hebben wat gewoon ontzettend gezellig is. Dus parkeren kan normaliter wel maar is heel erg op eigen risico of het niet vol staat.

Ik zou dan ook adviseren om met het OV te komen als dit enigzins te doen is.

@gensnet ik heb je volgens mij nog nooit eerder ontmoet bij een meeting. Kijk er naar uit.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Het museum ligt inderdaad op loopafstand van Rotterdam Centraal. Ongeveer 1 km / 15 minuten lopen. Dat wordt mijn keuze. Volgens de website van het museum is er (beperkte?) parkeer-gelegenheid op eigen terrein, maar wellicht moet dat gereserveerd worden ( ​@Shyrin van KPN ??)

Reserveren is niet nodig. Parkeren is gratis ​@gensnet. Het museum heeft een eigen parkeerterrein.  

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 28, 2026

Dat was al duidelijk (staat op de website), maar ik duidde op de beperkte beschikbaarheid. Zoals ​@Ik_Combineer al aangaf is reizen met OV het beste advies.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 28, 2026

Als je via het OV komt kan je aan de voorzijde van het CS lijn 8 richting ‘Schiebroek’ nemen naar halte Walenburgerweg. Vervolgens lopend in de rijrichting van de tram de Schieweg op, dan de tweede straat rechts is de Vlaggemanstraat. 

Lopend vanaf CS kan je beste aan achterzijde via de Spoorsingel lopen, dan naar rechts de Walenburgerweg op, bij de verkeerslichten oversteken, dan links de Schieweg op, dan de tweede straat rechts. 

Ik heb er zin in! 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 28, 2026

Het museum ligt inderdaad op loopafstand van Rotterdam Centraal. Ongeveer 1 km / 15 minuten lopen. Dat wordt mijn keuze. 

@RBxx 

Dit is niet juist. Ik heb ongeveer twintig jaar gewerkt op de Schiekade en ken daardoor de omgeving redelijk goed. 

De werkelijke loopafstand is langer. Ik heb het opgezocht:

De afstand van Rotterdam Centraal naar de Vlaggemanstraat is ongeveer 3 kilometer. Volledig lopen kost je ongeveer 35 tot 45 minuten

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 28, 2026

@Noordzee Ik kan er via Google Maps echt niet meer van maken. Vanaf uitgang noord tot het museum 1 km.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 28, 2026

Nou prima, jij komt er wel. 🤠

Ik had een zoekopdracht gegeven in Google (vanaf Rotterdam CS) met eerder vermeld resultaat. 

Zelf kom ik overigens met de auto. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • May 28, 2026

Reserveren is niet nodig. Parkeren is gratis ​@gensnet. Het museum heeft een eigen parkeerterrein.  

>  Parkeren is gratis.

Het is niet zo erg belangrijk gratis parkeren. Is er in de buurt gelegenheid om te parkeren is veel belangrijker.

Ik heb ook eens gekeken met de trein, maar ik kom van “ver” (noorden) en dan kost een dagkaart een klein vermogen € 66,60. Maar met de auto is het tegenwoordig met die dure benzine ook niet erg goedkoop……..

Ik heb Shyrin Community Manager al gebeld en gevraagd of er mensen uit het noorden komen maar daar hoor je dus niets van 😂