Skip to main content
Vraag

Goede voornemens voor 2026?

• January 2, 2026
  • 7 reacties
  • 86 keer bekeken

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

1)) Helaas zijn de "feestdagen” in december nog wel eens te vaak ook “vreetdagen". Daarom mogen er nog wel weer een paar pondjes / kilo's af van mijn huidige lichaamsgewicht. Dat is natuurlijk ook een kwestie van meer bewegen. Want ik zit eigenlijk nog te vaak en te lang in een stoel naar een (computer-)scherm te kijken, zowel privé als voor mijn werk. Ik neem aan dat dat bij meerdere mensen hier op het KPN forum ook het geval is.

2)) Ik wil graag een toverstokje of een toverspreuk uitvinden. Daarmee zou ik dan allereerst alle conflicten en/of oorlogen voor eeuwig en altijd de wereld uit helpen/weg toveren.

7 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 4, 2026

Zoals elk jaar, geen voornemens.😉

Jouw optie 2 is perfect, maar ik ben bang dat het een utopie is.

Ik ga het zo wie zo niet meer meemaken (ben al enkele jaren met pensioen).

En gezien wat Trump nu weer gedaan heeft, is het helaas verder weg.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 5, 2026

Leuk dat jij dit topic hebt geopend, ​@WMG-N 😊

Heel even moest ik denken aan WJB, die elk jaar trouw een topic over goede voornemens startte. Mooie herinneringen aan een community lid die veel voor de community heeft betekend. Dank je wel voor het openen en delen van jouw goede voornemens: het zijn mooie en herkenbare voornemens! 

Ik neem aan dat dat bij meerdere mensen hier op het KPN forum ook het geval is.

Ik ben er in ieder geval één van, haha!

Schermtijd en te weinig beweging sluipen er ongemerkt in. Ik heb me daarom voorgenomen om tijdens de lunch wat vaker te gaan wandelen: even een blokje om. Ik kan daarbij een goed voorbeeld nemen aan ​@Jasper van KPN, ​@Thomas van KPN, ​@Jeroen van KPN en ​@Remco van KPN... al nemen zij soms zulke grote stappen dat ik erachteraan moet joggen 😅

En dat tweede voornemen… als jij dat toverstokje weet uit te vinden, dan sta je bij mij meteen bovenaan de lijst! Alle gekheid op een stokje: het is een prachtig en menselijk streven en laat zien dat je verder kijkt dan jezelf.

Mijn intenties 2026: een beetje meer van het één en ander. Meer omkijken naar de lieve mensen om mij heen en daarbuiten, meer aandacht voor kleine momenten en gewoon wat vaker stil staan bij wat écht belangrijk is.

Zijn er ook andere community leden met goede voornemens voor 2026? 🍀✨

Jasper van KPN
Moderator

Ik kan daarbij een goed voorbeeld nemen aan ​@Jasper van KPN, ​@Thomas van KPN, ​@Jeroen van KPN en ​@Remco van KPN... al nemen zij soms zulke grote stappen dat ik erachteraan moet joggen 😅

Grote stappen, groter rondje 😁

Mijn goede voornemen is vooral genieten van het leven. Er gebeurt veel in de wereld, veel waar ik het niet mee eens ben of geen invloed op heb. Dus waar ik wel invloed op heb wil ik van genieten, met de mensen waar ik om geef.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 5, 2026

@Jasper van KPN Helemaal mee eens! 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 5, 2026
Goede voornemens 2026
Hard werken
Hard traineren
Op de luie stoel blijven

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Multifunctioneel ​@TDN, goed bezig 😂

Zelf ben ik ook deel van team ‘een blokje om in de pauzes’! Ik ben van plan dat vast te houden dit jaar 😊 Daglicht, frisse lucht en beweging zijn goed voor een mens. En ik sluit me aan bij ​@Jasper van KPN zijn voornemen, om te genieten van het leven en zo veel mogelijk stil te staan bij het moment 😍 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

I do whatever it takes to get you outside young lady ​@Shyrin van KPN Dan maar kleinere stappen zetten. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 6, 2026

Mijn goede voornemen is vooral om als gezin meer buitenactiviteiten te ondernemen. Zowel de grote als de kleine man zijn vooral gericht op een scherm voor de neus als ontspanning, en ik wil daar toch wel graag verandering in proberen te krijgen!