Skip to main content

Op 14 juni 2024 begint in Duitsland het Europees Kampioenschap voetbal. Duitsland zal als gastland de openingswedstrijd op zich nemen tegen de Schotten. Na 51 wedstrijden (36 groepsfase & knock-out fase 15 wedstrijden) zal de wereld op 14 juli weten wie zich de nieuwe Europees kampioen voetbal mag kronen. 

Naast naar de wedstrijden kijken, is het ook altijd leuk om vooraf al enkele voorspellingen te doen over het verloop van het toernooi. Het is dan ook weer de hoogste tijd voor een Community voorspelletje!

WK 2022 Qatar
In 2022 wist community lid @Noordzee tijdens het WK het vaakst een juiste voorspelling te doen. Wie kan zich in 2024 kronen tot de ultieme kenner van het landenvoetbal hier op de community? 

Speluitleg
We houden het vrij simpel. Als deelnemer hoef je niet het gehele EK te voorspellen. We houden het bij ons eigen Oranje en enkele extra wedstrijden uit de groepsfase. 
Na de groepsfase zullen we vervolgens wel alle knock-out wedstrijden gaan voorspellen. Daarnaast zijn er nog enkele bonusvragen die ook punten opleveren bij een juist antwoord

Puntentelling:
Compleet juiste voorspelling qua winnaar en uitslag: 5 punten
Alleen winnaar goed: 1 punt
Bonusvraag goed: 2 punten

Voorspel de onderstaande wedstrijden:


Duitsland-Schotland
Spanje-Kroatië
Polen-Nederland
Denemarken-Engeland
Spanje-Italië 
Nederland-Frankrijk
Turkije-Portugal
Slowakije-Roemenië 

Bonusvragen:
 1) Wie maakt de meeste goals voor Oranje tijdens het toernooi?
 2) Hoeveel goals zal deze persoon maken gedurende het toernooi?
 3) Wie wordt er Europees kampioen?
 4) Wie wordt topschutter van het toernooi? 


Deadline: vrijdag 14 juni 21:00

De eerste wedstrijden zijn gespeeld. Het toernooi is begonnen! 

De eerste tussenstand is als volgt:

1: ​​​@Remco van KPN & @Luwol 7 punten
2: ​​​@huistijger & @Hoopvol & @Jan van KPN & @Jeroen van KPN 6 punten
3: ​​​@PeterG & @TDN & @Dries123 & @HenkdeGoudvis & @Vikash van KPN & @DennisU  & @Roy74 & @HansaanZet & @MaHo001 & @TijtheMan 3 punten
4: ​​​@Shyrin van KPN & @JakkuPosuto & @Raspberry 2 punten


Tijd voor een nieuwe tussenstand van onze EK competitie. 

1: @Jan van KPN & @Jeroen van KPN 12 punten
2: @Remco van KPN 10 punten
3: @Luwol 8 punten
4: @Hoopvol & @huistijger 7 punten
5: ​​​@TijtheMan & @MaHo001 & @PeterG & @Dries123 & @DennisU & @HansaanZet 5 punten
6: @TDN & @JakkuPosuto & @Vikash van KPN & @Roy74 4 punten
7: ​​​@HenkdeGoudvis & @Shyrin van KPN & @Raspberry 3 punten


Tjee, ik heb wel een hele matige performance 😂

In dit geval houd ik de moed er maar in onder het motto dat meedoen belangrijker is dan winnen (open deur intrappen) 😁

Morgen misschien een wedstrijd van Oranje om des keizers baard als vanavond de Spanjaarden doen wat ze moeten doen.

Edit: het valt me wel op dat het KPN moderator team het erg goed doet …. 😄


Binnen het Moderatorteam kun je dan ook de "echte kenners" vinden 😆


Dat blijkt 😁

Alleen @Shyrin van KPN blijft wat achter. Ze zal waarschijnlijk druk bezig zijn met tegelwippen om haar biodiversiteit te verbeteren 😂


Het is maar goed dat Nederland-Oostenrijk niet in het te voorspellen rijtje staat…….😂


Het is maar goed dat Nederland-Oostenrijk niet in het te voorspellen rijtje staat…….😂

Inderdaad. Al zou je daar wel het verschil hebben kunnen maken met een goede voorspelling.

Wat een beroerde voorstelling was dat gisteren. Maar ik vind veel op papier goede landen tegenvallen, zoals Frankrijk.

Maar het zal me niets verbazen als Nederland de volgende wedstrijd gewoon wint. Blijft een apart team…


Alle groepswedstrijden zijn gespeeld. Nu begint het echte werk met de knock-out fase. Tijd dus ook voor nieuwe voorspellingen! 

Maandag 1 juli 2024 Frankrijk - België
Dinsdag 2 juli 2024 Roemenië - Nederland
Dinsdag 2 juli 2024 Oostenrijk - Turkije 

Wat voorspellen we? Uitslag eventueel inclusief verlenging en mogelijke strafschoppen

Puntentelling: 

7 punten: winnaar goed voorspelt na strafschoppenreeks
5 punten: correcte voorspelling uitslag inclusief verlenging
2 punten: correcte winnaar inclusief verlenging
1 punt: correct aantal doelpunten land in voorspelde eindstand. 




Deadline: Maandag 1 juli 18:00  

@Jan van KPN @Remco van KPN @Vikash van KPN @huistijger @PeterG @TijtheMan @Hoopvol @JakkuPosuto @DennisU @Dries123 @Raspberry @MaHo001 @Luwol @Roy74 @TDN @HenkdeGoudvis @HansaanZet 


Frankrijk - België: 2-1

Roemenië - Nederland: 0-2

Oostenrijk - Turkije: 1-0

 


Wat is de bedoeling @Jeroen van KPN ?"

Moeten we voorspellen wie er wint of moeten we voorspellen met hoeveel er gewonnen wordt en is dat inclusief de eventuele penalty's bij gelijk spel?

Hmmm ik ga @Roy74 zijn voorbeeld maar achterna 😎

Frankrijk - België: 1-1 na penalty's wint Frankrijk

Roemenië - Nederland: 3-1 

Oostenrijk - Turkije: 1-2 

Maar, stop allemaal maar met raden, want mijn katten hebben alles al goed voorspeld.
Tijger is hier de voetbalexpert..


Ik zal mijn post even bijwerken @huistijger


Frankrijk - België: 3-1

Roemenië - Nederland: 1-1. Na verlenging 1-2

Oostenrijk - Turkije: 2-0


Leuk Jeroen! Ronde 2 😀

Maandag 1 juli 2024 Frankrijk - België 2 - 2 na 120 minuten; Frankrijk wint met strafschoppen

Dinsdag 2 juli 2024 Roemenië - Nederland 2 - 3 in de verlenging, na normale speeltijd 2 - 2 

Dinsdag 2 juli 2024 Oostenrijk - Turkije 2 - 1 na normale speeltijd.


Maandag 1 juli 2024 Frankrijk - België 2 - na 120 minuten; Frankrijk wint met strafschoppen
 

Je bedoeld denk ik Frankrijk - België 2 -2 ?


Welke stand geef je op voor Frankrijk tegen België @PeterG. Ik zie het al. Je hebt jouw post al aangepast. 


Gecorrigeerd @huistijger 👌😃


Mijn voorspellingen zijn allen in reguliere speeltijd.

Maar wat een bizar toernooi tot nu toe.  En wat een apart vervolg voor Nederland. Natuurlijk was Nederland dramatisch maar normaal moet je winnen van zowel Roemenië als ook Oostenrijk.

Evert ten napel zou zeggen: “en het bleef nog lang onrustig in Wolfsburg”


Maandag 1 juli 2024 Frankrijk - België 1-1, Frankrijk wint met strafschoppen
Dinsdag 2 juli 2024 Roemenië - Nederland 1-1, Nederland wint met strafschoppen
Dinsdag 2 juli 2024 Oostenrijk - Turkije  1-1, Oostenrijk wint met strafschoppen

 


Binnen het Moderatorteam kun je dan ook de "echte kenners" vinden 😆

 

Dat blijkt 😁

Alleen @Shyrin van KPN blijft wat achter. Ze zal waarschijnlijk druk bezig zijn met tegelwippen om haar biodiversiteit te verbeteren 😂



(Oftewel: ik wil héél veel zeggen, maar om de zoete lieve vrede te bewaren doe ik dat maar niet 😝😅


Voorspelling regulier speeltijd;

-Maandag 1 juli 2024; Frankrijk - België / 3-1
-Dinsdag 2 juli 2024; Roemenië - Nederland / 2-1 
-Dinsdag 2 juli 2024; Oostenrijk - Turkije / 3-2


Frankrijk - België: 2-1

Roemenië - Nederland: 1-2

Oostenrijk - Turkije: 2-1


Maandag 1 juli 2024 Frankrijk - België              Na 120 minuten   1-1  en   Frankrijk wint de strafschoppenserie.       
Dinsdag 2 juli 2024 Roemenië - Nederland      Na 90 minuten      1-1  en   na 120 minuten 1-3  
Dinsdag 2 juli 2024 Oostenrijk - Turkije            Na 90 minuten      2-1

 

 

 


Ik wil het wel invullen maar er missen toch nog wedstrijden?

 

Frankrijk - België 1-1 na 90 minuten 2-1

Roemenië - Nederland 2-2 na 90 minuten 3-3 Nederland wint strafschoppen met 3-4

Oostenrijk - Turkijë 4-2

 


Ik wil het wel invullen maar er missen toch nog wedstrijden?

 

Frankrijk - België 1-1 na 90 minuten 2-1

Roemenië - Nederland 2-2 na 90 minuten 3-3 Nederland wint strafschoppen met 3-4

Oostenrijk - Turkijë 4-2

 

Je doelt op de openingspost waarin staat dat na de poulefase alle wedstrijden ingevuld worden, inderdaad ja 😅

Daar is het nu te laat voor.

Ik mis ook nog wel een prijsje (moderators uitgesloten van deelname 😂)


Oh zo


Reageer