Skip to main content

Op 14 juni 2024 begint in Duitsland het Europees Kampioenschap voetbal. Duitsland zal als gastland de openingswedstrijd op zich nemen tegen de Schotten. Na 51 wedstrijden (36 groepsfase & knock-out fase 15 wedstrijden) zal de wereld op 14 juli weten wie zich de nieuwe Europees kampioen voetbal mag kronen. 

Naast naar de wedstrijden kijken, is het ook altijd leuk om vooraf al enkele voorspellingen te doen over het verloop van het toernooi. Het is dan ook weer de hoogste tijd voor een Community voorspelletje!

WK 2022 Qatar
In 2022 wist community lid @Noordzee tijdens het WK het vaakst een juiste voorspelling te doen. Wie kan zich in 2024 kronen tot de ultieme kenner van het landenvoetbal hier op de community? 

Speluitleg
We houden het vrij simpel. Als deelnemer hoef je niet het gehele EK te voorspellen. We houden het bij ons eigen Oranje en enkele extra wedstrijden uit de groepsfase. 
Na de groepsfase zullen we vervolgens wel alle knock-out wedstrijden gaan voorspellen. Daarnaast zijn er nog enkele bonusvragen die ook punten opleveren bij een juist antwoord

Puntentelling:
Compleet juiste voorspelling qua winnaar en uitslag: 5 punten
Alleen winnaar goed: 1 punt
Bonusvraag goed: 2 punten

Voorspel de onderstaande wedstrijden:


Duitsland-Schotland
Spanje-Kroatië
Polen-Nederland
Denemarken-Engeland
Spanje-Italië 
Nederland-Frankrijk
Turkije-Portugal
Slowakije-Roemenië 

Bonusvragen:
 1) Wie maakt de meeste goals voor Oranje tijdens het toernooi?
 2) Hoeveel goals zal deze persoon maken gedurende het toernooi?
 3) Wie wordt er Europees kampioen?
 4) Wie wordt topschutter van het toernooi? 


Deadline: vrijdag 14 juni 21:00

Spanje - Engeland 3-0


Spanje - Engeland  2-1

 


Spanje - England 3-1


Spanje - Engeland 3-2


Ik had mijn stem al uitgebracht.

Zo te lezen gaat iedereen voor Spanje en mijn inziens ook terecht want ze lieten het beste voetbal zien.

 


Na het uiteen spatten van de nederlandse zeepbel, gun ik het de Engelsen niet meer 😜

Spanje-Engeland        1-1 en 2-1 na verlenging.


Hoewel de algemene tendens is dat Spanje gaat winnen (en ik het daar naar aanleiding van wat ik gezien heb wel mee eens ben) moet ik om nog enige vorm van te kunnen stijgen op de ranglijst toch Engeland de winst geven. Ook in ogenschouw nemende dat de verdediging van Engeland prima zijn mannetje staat.

In de reguliere speeltijd (en zonder penalty's) zal de uitslag zijn: 1 - 2 🙄


Spanje - Engeland 3-2


Spanje 1 Engeland 1, Spanje wint met strafschoppen


Mijn eigen voorspelling: 

Spanje - Engeland 2-0


Mooie finale gezien gisteren, met wat mij betreft een terechte winnaar. Alle punten zijn geteld voor onze eigen voorspel competitie. De uitslag

1: ​​​@Jeroen van KPN 40 punten
2: ​​​@Jan van KPN 39 punten
3: ​​​@huistijger 38 punten
4: ​​​@Remco van KPN 33 punten
5: ​​​@Luwol & @HansaanZet  32 punten
6: @JakkuPosuto & @Roy74 25 punten
7: ​​​@DennisU  & @TDN 24 punten
8: @MaHo001 23 punten 
9: @PeterG & @Hoopvol 21 punten
10: ​​​​@Shyrin van KPN 20 punten
11: ​​​​@Vikash van KPN 19 punten
12: ​​​​@TijtheMan 18 punten
13: @Raspberry 17 punten
14: ​​​​@Dries123 7 punten
​​​​@HenkdeGoudvis 5 punten


Los van de moderators heeft @huistijger de beste voorspellingen gedaan! 


Dat @huistijger het zo goed gedaan heeft verbaasd me niets. Zie pagina 2 van dit topic. 

Maar, stop allemaal maar met raden, want mijn katten hebben alles al goed voorspeld.
Tijger is hier de voetbalexpert..

Dat pluche beest van mij (zie avatar) gaf geen krimp.


Helaas, helaas, aan alles komt een eind. Zo ook aan dit EK-voorspelletje 😪 Ik vond het superleuk om hieraan te mogen deelnemen. Persoonlijk ben ik zeer blij met de winnaar van deze EK-editie. Spanje heeft het simpelweg verdiend. Alle wedstrijden gewonnen, geweldig 😍

@Jeroen van KPN hartelijk dank voor alle moeite die je hierin hebt gestoken 🤗


Dankjewel @Raspberry, ik doe het graag! 


​​
Los van de moderators heeft @huistijger de beste voorspellingen gedaan! 

Ach ja, mijn katten zijn goud waard dat zien jullie wel, toch? 😻

En dat terwijl ik de ballen verstand van voetbal heb, ik mag het graag zien, maar weten wie de beste is en welke spelers meedoen  en om dan nog maar van de trainers te spreken dat is niets voor mij.
Vroeger deed ik eens een keer mee met de voetbalpool, ik vulde maar wat in wat wist ik er van, mijn vader en broers zeiden, met die uitslagen win je nooit!
Wel dus, 't was niet veel, ik meen me zoiets van 100 gulden te herinneren. 


Zo 5e klop klop.


Gisteren na Wimbleydon finaal wou ik beetje vakantiegeld bijverdienen, maar alle wedkantoren willen mijn inzet van 1btc op Spanje niet accepteren 😂

Wie won Wimbleydon 2008? Nadal, een Spanjaard. Wie won EK2008?

Wie won Wimbleydon 2010? Weer Nadal, wie won WK2010?

Wie won Wimbleydon 2024? Alcaraz, weer aan Spaanaard. 

 


@Jeroen van KPN bedankt voor het organiseren. 


Alleen gaat dan de statistiek niet helemaal op voor het jaar 2012. Spanje wist toen ook nog de EK titel te pakken terwijl Federer toen Wimbledon won tegen Murray in de finale. 


Hihi, het is dat als een Spanjaard Wimbleydon won, wint ook Spanje voetbalteam. In 2012 was finaal EK2012 eerder op 1 Juli en Wimbleydon op 8 Juli. Het gaat om die motivatie een held uit eigen land te verslagen, daarom liepen de voetballer extra harder 😂

 


Ik sluit me aan bij eerdere reacties: inderdaad is het leuk om voorspellingen te doen bij zo’n toernooi @Jeroen van KPN dus bedankt voor het organiseren. Je was ook goed in het voorspellen net zoals @Jan van KPN.

@huistijger : dieren voelen situaties goed aan en zijn kennelijk ook goede voorspellers. Goed gedaan!

Ik vond het een redelijk toernooi met wat aparte uitslagen maar Spanje was mijn inziens de enige die het hele toernooi wilde voetballen. Terechte winnaar daarom. Ik vond verder de VAR niet altijd de juiste beslissing nemen dit toernooi.

De HDR weergave vond ik een fijne toevoeging van de tv dienst. Op mijn tv was het beeld echt merkbaar mooier om te kijken.


Het heeft even geduurd maar de prijs voor de beste voorspeller die geen KPN personeel is, is onderweg! Zijn hulptroepen zullen niet vergeten worden. 


Spannend…… 😀😋😛

En nu een Eredivisie voorspelling @Jeroen van KPN ?
Of een KK voorspelling mag ook.


De Post kwam hier zojuist een erg leuk pakket brengen, Mijn katten hadden de voorspellingen het beste gemaakt, allemaal leuke dingen voor de katten en een erg mooi boek over meer dan 200 voetbalstadions met foto's en beschrijvingen voor hun personeel.

 

Dank jullie wel KPN team, ook namens de huistijgers!


Hopelijk vallen de speeltjes in de smaak bij de huistijgers! Zelf heb ik het boek even doorgebladerd en staan echt hele mooie foto's in (naar mijn smaak). 


Reageer