Skip to main content
StickyVraag

Hoe heet jouw wifi-netwerk?

• August 27, 2025
  • 48 reacties
  • 648 keer bekeken

Toon eerste bericht

48 reacties

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • October 27, 2025

Die van mij stamt nog uit het tijdperk dat een bepaalde groep mensen heel boos was om de uitrol van 5G en zendmasten ging saboteren: ‘5G crowdcontroll unit 9405XX’. Daarvoor had ik ‘AIVD peiltruck 21’

Ik ook..

• Peilwagen DV-987-T.
  • MIVD - 1
  • We know that you have sex 
  • En nu Michiel de Router

Vulpen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Medewerker
  • October 27, 2025

D’r was ooit een (italiaans) maffia spelletje waarvoor ik de naam Stilografica (Vulpen) hanteerde. Sindsdien worden er veel it gerelateerde naamgevingen in mijn huis vooraf gegaan door “Stilo” 

Mn netwerken zijn dan dus ook:

• StiloWLAN (standaard netwerk)
  • StiloGast (voor vrienden en vriendinnen etc)
  • StiloHome (voor de home automation die 2,4ghz nodig hebben) 

Andere items:

• StiloServer
  • StiloNAS
  • StiloPrint
  • Stilo3D
  • StiloVOIP

etc

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 27, 2025

Had ik net een stuk getypt, valt de stroom uit… 😡

Enfin, toen wij destijds een tabletje kregen moest er ook Wifi komen.

Later kocht ik een smartphone maar via de Wifi, die achter een UPC router hing, kreeg ik geen WhatsApp berichten binnen tot ik de telefoon ontgrendelde. Dat rotding van voornoemde provider gooide na enige tijd mijn telefoon uit de NAT tabel.

Na wat uitzoek en testwerk deed alles het correct en noemde ik ons Wifi netwerk CWA.

Dat stond voor Continue Whats App. Zo heet het tot op heden nog steeds zodat iedereen die hier komt, zoals de kinderen, en andere familie, meteen Wifi heeft.

Het verhaal was wat langer maar ja...

JanD
Superuser
  • October 27, 2025

Het verhaal was wat langer maar ja…

Jij wordt natuurlijk ook per woord betaald ​@Tonne2025 😎

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 27, 2025

---

‘5G crowdcontroll unit 9405XX’. Daarvoor had ik ‘AIVD peiltruck 21’

Geniaal! 😂

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik ben zelf niet zo creatief met de naam van mijn wifinetwerk, maar ik vind het prachtig om te zien wat anderen ervan maken😁 Die van mij heet: wittekat 🤣 Genaamd naar een knuffel van een, jawel, witte kat, die op de stoel in mijn woonkamer ligt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 27, 2025

wittekat 🤣 Genaamd naar een knuffel 

Kan daar ook een batterij in? 😀

Refererend aan het merk batterijen. (Bestaat dat nog?*) Toch vind ik wittekat wel leuk.

Ja dus...

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hihi, ik moest de batterij met een witte kat even opzoeken ​@Tonne2025, ik kende ze nog niet 😁 Er kan vast een batterij in, maar ik denk niet dat er dan veel gebeurt met mijn witte katje🤣

Tijdens mijn zoektocht naar de batterij met de witte kat las ik ook dat witte katten geluk zouden brengen. In Japan kennen ze natuurlijk de ‘Maneki Neko’, oftwel de Japanse gelukskat, ook een leuke naam voor een volgend wifi netwerk!

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 27, 2025

Deze is gekocht door Varta, bestaat niet meer.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 28, 2025

Ja, ​@Alexandra van KPN 

Volgens mij heb ik alle soorten die destijds verkrijgbaar waren wel gebruikt. Ook de 22,5 volt "flitsbatterij", de platte 4,5 volt en, uiteraard, de 6 volt blokken. Hmm "6 volt blok" ook een leuke. Of Flitsbatterij..

Maar die Maneki Neko is echt een grappige. 😀

@TDN Ja, je hebt gelijk. De indruk die ik kreeg van wat afbeeldingen die recent leken deden mij denken dat ze nog bestonden. Maar niet meer sinds Varta daarmee is gestopt in 2009, zo lees ik.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 28, 2025

Mijn broer had het netwerk 'Lekker lang internetten' genoemd
De mijne is wat simpeler 'mijnssid' het was eerst (hoe zou het ook anders) 'huistijger' 😋

En nu komt mijn kat Tijger kletsnat op mijn bureau springen, met zijn kletsnatte staart onder mijn kin langs. 😺

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 13, 2025

Hi, onze WiFi heet ‘Chefkocx’, omdat mijn achternaam Kocx is ;)

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 13, 2025

Mijn netwerk thuis is Stargate geïnspireerd. In de serie kun je door middel van stargates reizen naar andere planeten. Waarbij aarde dan het beginpunt is (point of origin). Van daaruit heet mijn laptop Origin, en mijn wifinetwerk Homebase. De Chromecast die ik altijd had heette dan Alpha Site, de term voor een eerste uitvalsbasis op een nieuwe planeet. 

• Topper
  • December 4, 2025

Mijn netwerk heet heel flauw: It burns when IP… 

Dan wordt het tijd dat je naar een arts gaat…..

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • December 4, 2025

Het is nieuw voor mij om voor een wifi-netwerknaam naar een arts te moeten: bijzonder advies! Wil je wel even op onze huisregels letten? Dank je wel!

mrGanesha
Slimmerik
  • December 4, 2025

Hier heet het private netwerk Rivendell. De gasten moeten het doen met Sauron.

mrGanesha
Slimmerik
  • December 4, 2025

Het is nieuw voor mij om voor een wifi-netwerknaam naar een arts te moeten: bijzonder advies! Wil je wel even op onze huisregels letten? Dank je wel!

Ik snapte ‘m direct 😂

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Hier heet het private netwerk Rivendell. De gasten moeten het doen met Sauron.

Wij hebben onlangs ons netwerk opnieuw ingericht. Ons netwerk heet nu Fellowship of the Ping en voor onze gasten hebben we LAG END. Hoewel mijn man de grote Lord of the Rings fan in ons huishouden is, was het mijn keuze om het netwerk zo te noemen. Het was een verrassing voor hem, maar hij was akkoord, gelukkig.

• Helper
  • December 21, 2025

Ik heb een tijdje als postbode gewerkt en als ik pauze had. Kijkte ik op me telefoon naar verschilden netwerken. Op een keer zag ik wel een apaternaam in de trend van WifiZonderTouwtjes.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 22, 2025

Ook een leuke naam zou zijn: WifiMetTouwtjes. 🤣

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 22, 2025

Nog leuker: GalgMetTouwtjes

Jasper van KPN
Moderator

Hangt er vanaf aan welke kant van de galg je staat denk ik 😉

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 22, 2025

Hangt er vanaf aan welke kant van de galg je staat denk ik 😉

Voor de zekerheid kies ik voor de bovenkant, links, rechts, voor of achter zijn onhandig en beneden is levensgevaarlijk.