Skip to main content

Huisdieren-topic 2

  • 30 June 2024
  • 40 reacties
  • 451 keer bekeken

Ik ben weer actief geworden op het forum na lange tijd forum-moeheid 😁.

Ik heb mijn aquarium opnieuw opgestart. Maar valt nog niet mee in het begin, bruinalg.               Inmiddels een ander filter werkend. 

Aquarium : Juwel Rio 180.

JBL solar natur led. 

Oase Biomaster thermo pro 350.

 

En CEO, kooikerhondje Billy houdt nog steeds de wacht en laat mij elke dag uit. 😅

 

Leuk je weer terug te zien. 😀

Lekker meelezen en reageer waar je wilt reageren. Geen verplichtingen!

Aquaria zijn altijd mooi om naar te kijken. Zeker zo'n mooie als van jouw 🙂 🐠.


Hou oud is Billy nu @Friesian ?


Billy is van januari 2016. Dus ruim 8 jaar eigenwijs en heul errug lief. 


Wat leuk je weer te zien @Friesian! En nog een huisdierentopic. Altijd goed. 😁

Wat gaat er in je aquarium komen? Ziet er al heel mooi uit met alle planten!


Thanks!!

Nouuuuuu @Sanne van KPN  

Mijn bak staat in te draaien. Planten moeten het nog beter gaan doen.

Vissen wordt een stuk later. Eerst zorgen voor balans

Ik denk aan Notropis chrosomus - Rainbow shiners. 

 

https://aquainfo.nl/artikel/notropis-chrosomus-rainbowshiner/


Wat een mooierds! Hopelijk is het balans er snel, maar met al die goede zorgen zit dat vast goed. ❤️


Geduld is het toverwoord @Sanne van KPN - Sanne. En meten is weten van waterwaardes. 😎


Heeee, welkom terug @Friesian!

Dat zijn inderdaad leuke visjes! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat. En het ziet eruit alsof de CEO vindt dat je wel eens mag opschieten met met hem naar buiten gaan 😄


Heeee, welkom terug @Friesian!

Dat zijn inderdaad leuke visjes! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat. En het ziet eruit alsof de CEO vindt dat je wel eens mag opschieten met met hem naar buiten gaan 😄

HoiHoi @Erik van KPN - Erik.

Ik vrees dat je de CEO niet kent zoals ik hem ken. 😂

Wanneer ik uitgebreid uitgelaten moet worden dan issie echt niet mis te verstaan. 

Of zoals ik weleens zeg tegen anderen... 

Als uw hond een beetje lijkt op die van ons dan wordt u, net als ik, elke dag uitgelaten. 😁


Ha leuk dat je er weer bent @Friesian, welkom terug!

Je hebt zo te lezen een strenge maar rechtvaardige CEO 😁 Bij gebrek aan zo eentje laat ik mezelf elke dag maar even uit, haha. 

Ik ben ook heel benieuwd naar hoe je aquarium er straks uit gaat zien :) 


Welkom terug @Friesian, leuk dat je hier weer actief bent en ik kijk nu al uit naar je bijdrages :) 


Even een update voor wie geïnteresseerd is.😎 

Inmiddels staat de bak nog altijd in te draaien. Geduld is het sleutelwoord om een balans te creëren. Echt geduld, maanden trek ik daarvoor uit 

Inmiddels de betere plantenvoeding aan gevuld met nitraat en fosfaat.

EN slakkenetende slakken,. Een legertje van een 20 Helena slakken als hulpmiddel tegen een slakkenplaag, meegekomen met de planten.

Helena slak - Aquainfo.

 


Zeg, het is vandaag internationale kattendag!

Dus ter ere daarvan KATTENFOTO’S!

 

Charlie is een slimmerd die prima uitgevogeld heeft hoe hij op de hangmat kan komen om er te gaan liggen. Henry is niet zo slim, maar wil wel graag af en toe etteren met z'n broer 😄

 

Ze zijn ook allebei gek op vlinders jagen (en opeten als ze ze daadwerkelijk vangen). Hier zit er eentje op de rand van de bloembak.

 

Enne, deze uitsmijter van mijn dierentuinbezoekje afgelopen weekend:

 


Vet goed van jou, @Erik van KPN! Heerlijke bengels 😍 en heb je die uitsmijter van 't weekend niet gezellig meegenomen? 🤣

 

Hier mijn twee draakjes, heb ze net sinds 5 dagen in huis 😍 Ze zijn buiten geboren dus ze moeten wennen, maar dat gaat al heel goed! Links is Nugget en rechts is Pocky (als de Japanse snack-sticks)

 


Geweldige kittens zo te zien @Alexandra van KPN 😍


Nog even een latertje ter ere van 8 Augustus internationale kattendag

Rechtsboven Pretzel
In het midden Simba
Onderaan Tijger

 


Even een update voor wie geïnteresseerd is.😎 

Inmiddels staat de bak nog altijd in te draaien. Geduld is het sleutelwoord om een balans te creëren. Echt geduld, maanden trek ik daarvoor uit 


Ik ben hier sowieso geïnteresseerd in, @Friesian! Ik wil zelf ook wel een aquarium (met tropische vissen) en iemand hier in huis (...) heeft mij wijs gemaakt dat het vrij eenvoudig is om te doen. Nu lees ik geduld en maanden…? 😯

Leuke foto's weer, @Erik van KPN, @Alexandra van KPN en @huistijger 😍!



Leuke foto's weer, @Erik van KPN@Alexandra van KPN en @huistijger 😍!

Trek nu iets moois aan, we gaan

------

Mag ik ook mijn oude kloffie aanhouden @Shyrin van KPN ?
Dat zit zo lekker in huis.


Nou eenvoudig @Shyrin van KPN - Shyrin.…

Een grote bak is beter in balans te krijgen en houden dan een kleine. Je koopt een bak voor de vissen of je koopt vissen voor de bak. Het begon bij mij ingewikkeld te worden bij de eerste keer het bezoek aan een LFS. 

Guppen zijn bijvoorbeeld minder gemakkelijk dan je zou kunnen denken. 

In principe moet alles geleerd worden, ik zou sowieso als advies geven weinig eisen stellende planten. (Easy) 

Tijd om te leren heb je nodig. Op het Aquaforum krijg je erg goede ondersteuning. Ook ik leer nog altijd. En ook gaat het nog weleens fout of anders dan je denkt/verwacht. 


Tijger zit te denken of ze naar buiten zal gaan of binnen blijven en haar personeel gaan plagen🐯

 


Ik ben hier sowieso geïnteresseerd in, @Friesian! Ik wil zelf ook wel een aquarium (met tropische vissen) en iemand hier in huis (...) heeft mij wijs gemaakt dat het vrij eenvoudig is om te doen. Nu lees ik geduld en maanden…? 😯

Uit interesse @Shyrin van KPN - Shyrin.

Aan welke tropische vissen zou de iemand (.....) jij 😀 denken? 


Kun je geen hamerhaai kweken @Friesian ?
Makkelijk als je nog eens een timmerklusje hebt.

 

 

😋😎


Kun je geen hamerhaai kweken @Friesian ?
Makkelijk als je nog eens een timmerklusje hebt.

 

 

😋😎

Das handig @huistijger . Je geeft met je vraag eigenlijk al het antwoord. 

 

😉🤓

p.....]

Gelukkig hoeft Shyrin dan alleen maar het transportwater weg te gooien. 

😀


Normaal gesproken, de wekelijkse waterwissel. 

(volgens de EI methode)

 


Dat lijkt me een flinke klus @Friesian! Of valt het mee? Hoe lang ben je daarmee bezig?


Reageer