Skip to main content
Sticky

Huisdieren-topic 2

• June 30, 2024
  • 551 reacties
  • 6940 keer bekeken
Huisdieren-topic 2
Toon eerste bericht

551 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 21, 2026

Ik heb ook over zo'n tracker nagedacht maar het schijnt toch ook nadelen te hebben.
De kat(ten) kunnen achter een tak blijven hangen en/of de kat kan zich loswringen, en dan valt hij op de grond of nog erger in het water, maar weg is het ding wel.
Maar de laatste tijd komen ze bij mij altijd terug, dus ik laat het er maar mee ik ga mijn geld er niet aan weggooien.
Overigens lijkt me dat ding ook te zwaar en te ongemakkelijk voor de kat.
En je kunt inderdaad een geluid aanzetten, maar meestal schrikken de katten ervan en vliegen dan weg.
Hoe dat met honden gaat weet ik niet, 'heb alleen ervaring met katten.

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 21, 2026

​@huistijger Die zijn grappig de ene in de catmobiel en de andere in de batmobiel blijven idd aparte en bijzondere beesten katten wat ​@Alex van KPN al benoemde. Wat zo leuk is ze blijven heel nieuwsgierig en vindingrijk. De twee Abessijntjes bij mij waar ik ook heen loop ze blijven me altijd volgen voor mijn voeten lopen lekker handig……….dus niet😁.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 21, 2026

Dat is heel herkenbaar, ​@Ha-ns W 
Symba gaat altijd achter mijn voeten staan en dan moet ik oppassen dat ik niet over hem val.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Die van mij zijn ook sterren in voor de voeten lopen, precies als ik net ergens heenga. 😭 En dan diep gekwetst kijken als ik zachtjes tegen ze aanstoot omdat ik ze niet zag. Dramatisch.

Die kartonnen autootjes zijn fantastisch ​@huistijger! 💖 Bevallen ook goed zo te zien! 

Wat een modellenfoto dit. ✨

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 21, 2026

Klopt ​@Sanne van KPN 1 van de mooiste foto’s die ik gemaakt heb precies in het lichtinval zon plus meneertje zit er zo bij kijk hier ben ik😁.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 21, 2026

Zo vind ik 'm mooier ​@Ha-ns W 

Friesian
Wijsgeer
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 21, 2026

Even een verzoekje aan ​@huistijger .

Zou je nog ff een foto kunnen plaatsen van Arie? Ik vond dat zo'n super imposante huistijger. 

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 21, 2026

@PeterG Idd zo is tie perfect dichterbij close up. Echt mooi gedaan Peter😜.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 22, 2026

Even een verzoekje aan ​@huistijger .

Zou je nog ff een foto kunnen plaatsen van Arie? Ik vond dat zo'n super imposante huistijger. 

'Ben enkele jaren geleden door een defecte schijf heel wat foto's kwijt geraakt. maar heb nog een paar gevonden.

Azrael en Arie (Aristoteles)

Met deze foto van Arie heeft hij toen nog een prijs gewonnen.

Als Arie zich uitrekte dan was hij 120cm lang.
Op zijn zwaarst woog hij 12 kg
Op het laatst heb ik hem moeten laten inslapen (kanker) (11 jaar en 8 maanden oud)

Friesian
Wijsgeer
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 22, 2026

Dat laatste is erg moeilijk ​@huistijger maar net als bij Billy wel de goede keuze. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 22, 2026

En dit is de foto waar ik naar zocht:
Mijn Aristoteles, roepnaam Arie:

Friesian
Wijsgeer
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 22, 2026

Precies ​@huistijger daar hoopte ik op!! 

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 22, 2026

Wat een mooie Maine Coon Arie ​@huistijger echt een forse knaap. Doet me denken aan mijn Maine Coons die ik gehad heb. Hij doet me denken mijn eerste Maine Coon Gizmo die was ook rood met wit lang niet zo groot als Arie. Helaas heb ik daar geen digitale foto’s van. Ik heb ze door allerlei aandoeningen moeten laten inslapen. Zijn geen makkelijke beslissingen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 22, 2026

Helaas heb ik daar geen digitale foto’s van. 

Met je smartphone foto's van de foto's maken ​@Ha-ns W .

Dat is van mijn moeder (87) nu zelfs een soort van hobby 😁. En dan ook nog bewerken. Bijvoorbeeld uitsnede. Wat ik bij jouw kat heb gedaan. 

Friesian
Wijsgeer
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 22, 2026

Wat een mooie Maine Coon Arie ​@huistijger echt een forse knaap. Doet me denken aan mijn Maine Coons die ik gehad heb. Hij doet me denken mijn eerste Maine Coon Gizmo die was ook rood met wit lang niet zo groot als Arie. Helaas heb ik daar geen digitale foto’s van. Ik heb ze door allerlei aandoeningen moeten laten inslapen. Zijn geen makkelijke beslissingen. 

Ik zei het al, een imposante kat ​@Ha-ns W en ja, herkenbaar, wat ik dan zeg ook treffend... Soms is geen andere keuze de beste keuze. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 22, 2026

Mijn eerste Main Coon had ik ook Gizmo genoemd:
Dankzei ​@PeterG hier het filmpje:

Update:
Gizmo, (echte naam was Tender Tuffy Kin Of Darion) geboren 19-11-1993 gestorven 24-11-2003

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 22, 2026

@huistijger De link werkt bij mij niet helaas Oeps! Je hebt geen toegang tot deze pagina. Geen idee waarom gebruik Safari ios 26.3 op de tablet. Uiteraard ben ik ingelogd op de community.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • February 22, 2026

Zo heb de link even aangepast rechtstreeks naar het filmpje. Hoop dat dat oké is ​@huistijger! Zo niet, laat het gerust weten. 😁

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 22, 2026

Oh nee dat klopt ​@Ha-ns W die staat in een gesloten venster, zal ff zien wat ik kan doen.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 22, 2026

Staat nu de goede link in ​@Ha-ns W 
Je kunt het via Youtube zien

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • February 22, 2026

Allereerst hartelijk dank ​@Sanne van KPN  voor het aanpassen filmpje. Om te gillen ​@huistijger nog nooit gezien en meegemaakt een Coon die sla eet. Hij lijkt veel op Geoff de Maine Coon die ik gehad heb qua kleur oude herinneringen komen weer naar boven dwarrelen. Leuk ​@huistijger heb hele goeie herinneringen aan mijn Coons gehad.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 22, 2026

Ja, ik zag te laat dat ​@Sanne van KPN het al aangepast had, maar goed 2 x is beter dan 0 keer🤣

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 23, 2026

Merlijn was een ontzettende lieve Maine Coon kater die ik als kitten kreeg.
Het was een echte schootkat en lag 's nachts het liefst bij mij op bed op zijn rug in mijn arm te slapen. Helaas is hij slechts twee jaar geworden, hij werd ziek, at niet meer en ontlasting en plassen was ook gebeurd.
Scans door de dierenarts en bloedafname, gaven geen resultaat en hij was op het laatst zo ziek ik zei tegen de arts Dit kan niet meer we moeten dit stoppen, waar hij het roerend mee eens was.
Toen hield ik het niet meer en de tranen biggelden me over de wangen (nu ook weer nu ik dit type)

Maar wat er toen gebeurde is mij altijd bij gebleven.
Merlijn ging op zijn achterpoten staan en ging mij troosten!
Terwijl ik eigenlijk hem moest troosten.
Dat was een moment wat ik nooit zal vergeten!
Hier bij een foto van hem, een paar weken voordat hij ziek werd..

Jasper van KPN
Moderator

Hij ligt er heel mooi bij op de foto, hij is altijd bij je, en zal ook altijd bij je blijven 😊 Zo lang we hem herinneren leeft hij voort.

Het voelt soms zo oneerlijk hoe dat kan lopen, maar het is helaas een onderdeel van het leven.

Friesian
Wijsgeer
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • February 23, 2026

Lady is al bevorderd tot luie tante, euh luitenant der strijdkrachten.