Skip to main content

Ik ben weer actief geworden op het forum na lange tijd forum-moeheid 😁.

Ik heb mijn aquarium opnieuw opgestart. Maar valt nog niet mee in het begin, bruinalg.               Inmiddels een ander filter werkend. 

Aquarium : Juwel Rio 180.

JBL solar natur led. 

Oase Biomaster thermo pro 350.

En CEO, kooikerhondje Billy houdt nog steeds de wacht en laat mij elke dag uit. 😅

Wat een beetje catnip al niet kan doen, Tijger vond dit plekje maar eng, maar inmiddels heeft wat catnip erop wonderen gedaan.

Pretzel zegt: Vandaag geen telefoontjes meer please.

Ik dacht dat kattenkruid katten juist WEG hield van de plek waar je het strooit...

Nee @PeterG 
Katten zijn juist stapelgek op catnip.
Koop maar eens een speeltje waar catnip op zit, ze koesen het enorm.

Wat doet kattenkruid met een kat?

P.s, mocht je wat willen kopen, koop geen spray, die werkt bijna niet, koop echt dat kruid, elke dierenwinkel heeft het en Bol ook
Zoek naar catnip

Heeft Pretzel nu een vriendje meegenomen?

Vorige week hebben wij afscheid genomen van deze stoere hulphondpup-in-opleiding. Hij wordt nu getraind om mensen te helpen die het nodig hebben. Denk aan rolstoel, PTSS, epilepsie.

Over een paar weken krijgen wij een nieuwe hulphondpup om een dik jaar bij ons te zijn. Het wordt een pup uit dit nest.

Wat gaaf dat jullie dit doen @Katana321, en wat een schatjes!

Is het niet heel moeilijk om telkens na een jaar afscheid te moeten nemen? 

---

Ja, dat is natuurlijk lastig. Maar we doen het voor het goede doel.

Een paar jaar geleden kwamen we bij het vliegtuigspotten iemand tegen die een hulphond bij zich had. De man vertelde dat hij veteraan was en dat hij ptss had. Hij zei tegen ons: “Weten jullie hoe waardevol het is wat jullie doen? Want deze hulphond heeft mij mijn leven teruggegeven."

Ik denk dat die woorden veelzeggend zijn. Ik zal die woorden in elk geval nooit meer vergeten.

Ah, wat ontzettend mooi en goed dat jullie dit doen @Katana321! Dat wordt extra onderstreept door de man die jullie tegen gekomen zijn, ik kan me voorstellen dat je het daarvoor doet 😍 En ook wel weer heel erg gezellig dat jullie weer een pup krijgen! Deel je foto's als je hem of haar hebt? Kunnen we meegenieten 💚

Vandaag is het 4 oktober, dus dierendag.
Wees extra lief voor dieren, alhoewel….. wees -altijd- lief voor dieren, maar dierendag is de dag om ze nog even extra te verwennen.

Wat doen jullie voor dierendag?
Tijger heeft haar cadeau al gehad, nu nog wat voor de anderen bedenken

'Heb de (s)noepies voor ze aangevuld, zodra ze weer binnenkomen van hun dagelijkse ontdekkingsreis, dan kunnen ze gelijk aanvallen.

---

Ja, dat is natuurlijk lastig. Maar we doen het voor het goede doel.

Mijn vriendin is bij de SHHH Stichting Hulp Huisdieren Herplaatsing en haalt labbeagles (Laboratorium Beagles) op die anders ingeslapen zouden worden omdat ze na de testen alleen maar geld kosten, ze zorgt dan dat ze weer een goed tehuis krijgen.
Jonge Labhonden (meestal Beagles) worden gebruikt voor proeven van b.v. medicijnen e.d.
Daarna zijn ze niet meer nodig, ze worden helemaal getest en als ze gezond zijn bevonden mag ze ze ophalen en zorgt zij dat ze weer een baasje krijgen.

Ze heef mij ook gevraagd of ik wel eens een beagle tijdelijk wil opnemen tot er een baas is gevonden.
Mijn gevoel zegt graag, maar mijn verstand zegt Niet doen.
Dan moet ik afscheid van de hond nemen en dat zou me elke keer zwaar vallen….

Het gebeurd wel eens dat er actiegroepen in het laboratorium inbreken en die honden bevrijden.
Niet verstandig, die honden kunnen zichzelf niet onderhouden, zijn ze nog te jong voor en ten 2e, dan zijn andere honden de klos, want de testen moeten doorgaan.

Hopelijk stopt het testen van dieren, er was laatst sprake van dat men moest stoppen, maar het gaat nog steeds door.

Wat doen jullie voor dierendag?

Extra snackjes! En catnip, en kattenmelk 😃

💖 D I E R E N D A G !!! 💖 

Die foto van het nieuwe nestje… 😍

Hij zei tegen ons: “Weten jullie hoe waardevol het is wat jullie doen? Want deze hulphond heeft mij mijn leven teruggegeven."

Hier doe je het toch ook voor?! Wat een mooie en dankbare woorden!

Ik kom hier even advies vragen aangezien jullie expertise hebben met katten. 

Mijn vriendin wil dus een kat, dit gesprek loopt al 1 jaar en ik heb eigenlijk nee gezegd Dus er komt een kat. Maar, ik mag meedenken. Ik zou graag een rustig maatje willen hebben die niet de gordijnen terroriseert en een beetje wil knuffelen. Ik kom uit op een Brits Korthaar

Waar mag ik me op voorbereiden? En hebben jullie een ander advies? 

Ik heb dus zelf o.a. een Britse korthaar en mijn vriendin heeft er zelfs twee @Alex van KPN 
Het zijn hele lieve katten, maar geen garantie bij welk ras dan ook, dat ze niet in de gordijnen klimmen.
Ook het behang willen ze graag verbouwen.
Het is gewoon treffen als je een kat krijgt die rustig is en niet in de gordijnen klimt.
Een hele rustige kat wat ook een echte schootkat is, dat is een Ragdoll, dat zou dan nog de beste keuze zijn voor je.
Ook een Ragdoll heb ik vroeger gehad, een schat van een beest.

Overigens is mijn Britse Korthaar, nog niet in de gordijnen gevlogen, niet letterlijk en niet figuurlijk😎

---

Mijn vriendin wil dus een kat, dit gesprek loopt al 1 jaar en ik heb eigenlijk nee gezegd Dus er komt een kat.---

Geniaal! 🤣🤣🤣

---

Mijn vriendin wil dus een kat, dit gesprek loopt al 1 jaar en ik heb eigenlijk nee gezegd Dus er komt een kat.---

Geniaal! 🤣🤣🤣

Volgens mij zijn we vrienden geworden 

Ik heb dus zelf o.a. een Britse korthaar en mijn vriendin heeft er zelfs twee @Alex van KPN 
Het zijn hele lieve katten, maar geen garantie bij welk ras dan ook, dat ze niet in de gordijnen klimmen.
Ook het behang willen ze graag verbouwen.
Het is gewoon treffen als je een kat krijgt die rustig is en niet in de gordijnen klimt.
Een hele rustige kat wat ook een echte schootkat is, dat is een Ragdoll, dat zou dan nog de beste keuze zijn voor je.
Ook een Ragdoll heb ik vroeger gehad, een schat van een beest.

Overigens is mijn Britse Korthaar, nog niet in de gordijnen gevlogen, niet letterlijk en niet figuurlijk😎

Die Ragdoll zijn ook zo mooi. Ik hou je op de hoogte wat het wordt, en hoe erg mijn spaarrekening gaat lijden. 

Tijger wil een reisje met het oudpapier maken

Vanwege de dure elektriciteitsrekening heb ik me een nieuwe deurbel aangeschaft, geen kosten meer, ik kan het iedereen aanbevelen.

Ook dit is weer zo'n vreemd bericht
Zou de NS een hekel aan fietsers hebben?

Het leest wat moeilijk de krant zo...

Genieten van het zonnetje, hij ligt er wel wat sexy bij, zou eigenlijk een slipje aan moeten hebben😋

Ah, wat ontzettend mooi en goed dat jullie dit doen @Katana321! Dat wordt extra onderstreept door de man die jullie tegen gekomen zijn, ik kan me voorstellen dat je het daarvoor doet 😍 En ook wel weer heel erg gezellig dat jullie weer een pup krijgen! Deel je foto's als je hem of haar hebt? Kunnen we meegenieten 💚

En hier is de jongeman dan:

Aaaah kijk nou 😍 Wat een enorme knapperd 😃 Je ziet gewoon dat hij heel zacht is 😊

Heel veel plezier met deze kleine man @Katana321!

Reageer