Skip to main content

Ik ben morgen jarig

• January 8, 2026
  • 16 reacties
  • 247 keer bekeken

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Ik ben morgen jarig, wordt dan een oude zak (29)

Heeft iemand al goede tips voor bejaardentehuizen om alvast aan te melden voor de 50 jaar durende wachtlijsten.

16 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 8, 2026

Alvast gefeliciteerd ​@Scubadiverboy1997 !,

Je bent wat mij betref nu nog een vertegenwoordiger van de categorie jongeren.  

Wat betreft jouw wens: Ga wonen in dit gebouw. Dat gebouw is namelijk voor zowel jongeren als ouderen. Dan groei je vanzelf in jouw nieuwe rol…..

https://onswestfriesland.nl/2023/gemeente-hoorn/woningplan-mix-met-120-tot-150-apartementen-voor-jongeren-en-ouderen/

Flitsend
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • January 8, 2026

Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Zolang je maar jong van geest blijft zegt mijn opa altijd ;) 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 8, 2026

Ik herken het helemaal, ik wordt binnenkort 30 en het aftakelen is duidelijk al begonnen... Rimpeltje voor rimpeltje wordt het duidelijk dat mijn lichaam niet meer die goddelijke adonis is welke het ooit is geweest. 😅

Zonder gekheid, gefeliciteerd chef! Dat er nog vele jaren mogen volgen vol met mooie momenten.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 8, 2026

Gefeliciteerd alvast!😊

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 8, 2026

Van harte gefeliciteerd!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 8, 2026

Gefeliciteerd. Vandaag! 🤗

• January 9, 2026

Van harte!🎂

Ach, ik (70) kan je vertellen dat het allemaal nog wel meevalt. Met pensioen, dus geen verplichtingen meer anders dan het zo nu en dan oppassen op de kleinkinderen.

En het grootste probleem(!): m'n verwarmingsketel begint tegen het einde van z'n (economische) levensduur te lopen dus nu vraag ik me af: zal ik wel of niet een (volledig elektrische) warmtepomp, zonnepanelen, thuisbatterij en elektrische auto of gewoon verhuizen naar een (peperduur) appartement waar je ook nog maandelijks moet betalen voor de VvE, die ook nog meebeslist over of je wel of niet een schroefje/spijkertje in de muur mag draaien/slaan. En ja, ik weet salderen houdt op en terugleverkosten komen eraan, dus beiden wil ik niet (vandaar de thuisbatterij en de auto, die misschien ook als thuisbatterij kan dienen).

Maar verder is deze levensfase heel relaxed en ik zou niet meer terug willen. Heb soms zelfs medelijden met mensen (vaak mannen) die zich na hun pensioen "ontheemd” voelen en per se deel willen blijven uitmaken van de werkende klasse. Ieder het hare/zijne, maar mij niet gezien. Ik heb genoeg te doen, maar wel als ik er zin in heb en op mijn eigen tijd.

Fijne verjaardag!

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 9, 2026

Van harte gefeliciteerd! 😃

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 9, 2026

Hoi ​@Scubadiverboy1997 

Ik ben morgen jarig, word dan een oude zak (29)

Een mens is zo oud als hij zich voelt, overigens had je je leeftijd niet hoeven te vermelden want dat kunnen we wel aan je nickname zien sc...1997 😁
Afijn misschien een schrale troost voor je, ik ben 50 jaar ouder dan jij en voel me nog fit, dus ik klaag niet.
Gefeliciteerd ​@Scubadiverboy1997 maak er een fijne dag van, en wees niet zo depressief over je leeftijd🤙

• January 9, 2026

Van harte.

We lachen er om. Maar als je voor je kind een plekje wilt op een kinderdagverblijf dan moet je hem al aanmelden voordat die geboren is. Anders ben je gewoon te laat bij de meeste kinderdagverblijven, zo'n lange wachtlijst hebben ze. 

Hier in de buurt word een nieuw kinderdagverblijf gebouwd. Daar moeten ze dus nog mee beginnen. Maar die zitten ook al helemaal ram vol heb ik horen vertellen. Onvoorstelbaar. 

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

@huistijger jja, maar…

Als ik over 365 dagen 30 wordt, ben ik hoogbejaard

Flitsend
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • January 9, 2026

@huistijger jja, maar…

Als ik over 365 dagen 30 wordt, ben ik hoogbejaard

Ik wil het niet nog slechter maken.. maar je zit dan dichter bij de 60 dan bij de 0.. 

Iemand heeft dit ooit tegen me gezegd en ik heb die persoon (logischerwijs) nooit vergeven. 😂

Scubadiverboy1997
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Volgens mij voelt naar het bejaardenhuis moeten, hetzelfde als door de politie in de handboeien afgevoerd worden naar het bureau.

Niet dat ze mij meekrijgen, werk dan niet mee xD

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Nog gefeliciteerd ​@Scubadiverboy1997. Nog een lekker stuk taart gegeten? 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 10, 2026

Ik ben morgen jarig, wordt dan een oude zak (29)

Heeft iemand al goede tips voor bejaardentehuizen om alvast aan te melden voor de 50 jaar durende wachtlijsten.

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

29, dan ben je nog super jong.

Op die leeftijd noem je je zelf toch geen oude zak?

Ik ben bijna (waterman) 72 en ik voel me nog lang geen oude zak.😉

P.S.

Maak je niet bezorgt, ook bij 30 ben je nog lang niet bejaard.😉😊

JanD
Superuser
  • January 10, 2026

Gefeliciteerd ​@Scubadiverboy1997 , ik ben bijna 75, maar voel me tussen de oren nog 18 met soms puberaal gedrag.😎