Skip to main content

In Memoriam: wjb

• April 23, 2025
  • 53 reacties
  • 2570 keer bekeken
In Memoriam: wjb
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Met groot verdriet delen wij het nieuws van het overlijden van community lid en superuser wjb. In overleg met zijn familie maken we dit bericht openbaar, zodat ook andere leden van de community de kans krijgen stil te staan bij zijn overlijden, hun herinneringen of reacties te delen en te weten dat hij niet langer deelneemt aan de gesprekken hier.

Al meer dan twaalf jaar was wjb was één van de meest betrokken leden van onze community. Zijn kennis, scherpe blik en hulpvaardigheid waren van onschatbare waarde. Enkele cijfers op een rij geven een indruk van zijn enorme inzet:

Lid sinds 26 april 2013
Topics 264
Reacties 74.646
Topics beantwoord 3.697

Deze cijfers zijn slechts een glimp van de impact die hij had. Niet alleen op ons als organisatie, maar vooral op de vele klanten en medegebruikers die hij dagelijks hielp.

En wjb was zoveel meer dan zijn indrukwekkende technische kennis en zijn kritische stem. Op de community bijeenkomsten die door het land verspreid plaatsvonden, hebben we hem als team ook persoonlijk leren kennen. Hij was vriendelijk, respectvol en een prettige gesprekspartner. Hij zei wat hij dacht, maar altijd met een groter doel voor ogen: verbetering, rechtvaardigheid en klantgerichtheid. Hij had een warme, geïnteresseerde houding op events en een heldere visie. 

Het was iemand met een duidelijke (!) mening, die altijd het gesprek aanging vanuit oprechte betrokkenheid en het verlangen om dingen beter te maken – voor iedereen.

Wat hem bijzonder maakte, was zijn bereidheid om constructieve feedback te geven, zijn kritische maar eerlijke benadering en zijn voortdurende drang om te helpen. Hij was een vertrouwde stem binnen onze community. Zijn invloed zal dan ook nog lang voelbaar blijven.

Toen hij tien jaar lid was, vroeg ik hem naar de hoogtepunten uit zijn tijd als actief lid. Hij antwoordde toen:

💚

We zullen zijn aanwezigheid, zijn bijdragen en zijn persoonlijkheid enorm missen! 
Wij wensen zijn familie, vrienden en iedereen die hem kende, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Namens het KPN Community team,

Shyrin
Community Manager

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

53 reacties

• April 23, 2025

Verhip !

Ik miste hem al een tijdje, ik hoopte op vakantie, sjonge.

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 23, 2025

@Shyrin van KPN beter had je het niet kunnen verwoorden. Ik heb hem een aantal maal zelf ontmoet tijdens de community bijeenkomsten en hij was inderdaad een prettig persoon. Hij had een sterke eigen mening op het forum, maar kwam wel op voor de klanten van KPN. Denk maar aan het voorkomen van de extra kosten voor mobiele telefonie. Ik wens iedereen heel veel sterkte met het verlies. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • April 23, 2025

blij dat ik hem heb mogen leren kennen.

En ook tijdens de meetings een goeie gesprekspartner die je van gedachte kon veranderen.

We gaan hem zeker missen.

@wjb Rust zacht fijne kerel!

Ps ​@Shyrin van KPN mooi verwoord 

JanD
Superuser
  • April 23, 2025

Mooi verwoord ​@Shyrin van KPN 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 23, 2025

Dit is schrikken! Heel veel sterkte aan de nabestaanden en WJB zal hier op het forum zeker en enorm worden gemist.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 23, 2025

Mooi geschreven ​@Shyrin van KPN , wij missen zijn bijdragen en we zullen hem niet snel vergeten. Ikzelf wist dit al wat langer, maar ik ben er nog dagelijks mee bezig. Het heeft mij best wel aangegrepen. 

Ik wens zijn familie, vrienden en kennissen veel sterkte toe. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 23, 2025

Het is zo vreemd, dat ondanks dat je elkaar maar beperkt kent, je toch een boel emoties voelt bij het verschrikkelijke nieuws dat hij er niet meer is.

Als ik voor iemand op dit forum wel respect had, was het wel wjb. Hij was een inspiratie voor hoe hij naar dingen keek, maar ook hoe hij mensen hielp. Wat zal ik hem missen hier.

Ondanks dat ik nog zoekende ben in het geloof, hoop ik dat hij op een fijne plek is. Een ding is zeker; de plek waar hij is zal met zijn kritische blik en hulpvaardigheid elke dag weer een stukje fijner worden.

Dankjewel voor alles, rust zacht ​@wjb 

Ook voor de nabestaande veel sterkte, en ​@Shyrin van KPN super mooi verwoord.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 23, 2025

Ook ik had gehoopt dat hij op een welverdiende vakantie was en Bescherming AAN had gesms't. Helaas blijkt de realiteit een stuk somberder en is er een mooie vent ons ontnomen.

Ik ken hem niet anders dan iemand die niks dan goeds in zich had en welke iedereen wou helpen. Net zoals Noordzee vindt ik het nieuws van zijn overlijden intens verdrietig en zal hem zeker gaan missen op de community meet-ups. Gecondoleerd en veel sterkte voor de nabestaanden. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 23, 2025

Van sommige mensen valt het op als ze ineens niet meer aanwezig zijn in de Community en wjb was zo iemand. En dan hoop je dat de reden een lange vakantie is.

Je hebt hem mooi beschreven ​@Shyrin van KPN en bedankt dat je dit kenbaar maakt op deze wijze.

Ik heb de hulpvaardigheid van wjb persoonlijk ervaren in mijn zoektocht naar een oplossing voor mijn Superwifi probleem, drie jaar geleden. Zijn enorme en parate IT kennis werd door hem veelvuldig en belangeloos gebruikt om mensen te voorzien van oplossingen.

Hij was ook actief en kritisch aanwezig bij de introductie van nieuwe KPN producten en diensten zoals TV+. Altijd met een onderbouwde mening maar respectvol voor andere opinies.

Recent had ik bij een Community event de gelegenheid om persoonlijk kennis te maken met hem. Dit bericht raakt me daarom.

De KPN Community verliest een prachtig lid. Ik wens zijn familie sterkte bij dit verlies.

@wjb rust zacht en ik hoop dat je daarboven ook mooie verbindingen maakt.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • April 23, 2025

Ik heb een tijd lang, ongeveer een jaar of 5 in het superuser team gezeten en heb WJB altijd geroemd om zijn kennis, bijdragen en ook vaak de leuke manier van discussies voeren (dat was met hem altijd fijn, zelfs op momenten dat je op het '’agree to disagree'’ uitkwam). Ik zal de inzet van WJB hier ook enorm missen. 

Ik wil zijn nabestaanden veel sterkte wensen met dit verlies.  WJB, bedankt voor alles hier!

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 23, 2025

Mooi geschreven ​@Shyrin van KPN .

Het was binnen de superuser groep al eerder bekend, maar goed dat het nu ook hier gemeld wordt.

wjb zal gemist worden door zijn uitgebreide kennis, zijn hulpvaardigheid maar zeker door zijn uitgesproken mening over tal van zaken. Hij was ook een vriendelijk persoon, die ik bij meerdere community events heb mogen ontmoeten. Dat zal mij nog lang bijblijven. Bedankt wjb, voor alles!

Ik wens zijn familie, vrienden en kennissen alle sterkte toe.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 23, 2025

Hier schrik ik van. Wat een enorm verdrietig bericht. 
Heel veel sterkte en gecondoleerd aan ieder die hem lief had.  

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 23, 2025

Hij was maar een maand ouder dan ik…. En had 'm 12 februari bij de meeting nog persoonlijk gesproken. Vol met toekomstplannen. En dan, zomaar ineens…. Echt wel wat, zo jong. 

Ik wens zijn nabestaanden veel sterkte.

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Mooi beschreven ​@Shyrin van KPN.

Ik wens alle familie en vrienden heel veel sterkte toe. 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • April 23, 2025

Het was zeker een zeer gewaardeerde en goed helpende mede communitylid. En een heel mooi stukje tekst om te lezen over hem.

Heel veel sterkte voor alle nabestaanden.

• April 23, 2025

Wat een verdrietig bericht! Ik wens de familie en alle nabestaanden heel veel sterkte toe.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 23, 2025

Jeetje, wat heeft ​@Shyrin van KPN het mooi verwoord. Toen ik gister een PB van haar kreeg, vulden mijn ogen zich met tranen, na het lezen van dit o zo trieste bericht. Ook mijn vrouw schoot vol. Ondanks dat ik ‘m maar een tweetal keren heb gezien en gesproken, recentelijk nog in Hilversum en de eerste keer in Rotterdam, bouw je toch heel snel een band op, al is het maar op afstand in de community. Praatjes over kerstballen, versierd door z’n kinderen of muziekinstrumenten (harp). 

Aan iedereen die hem lief had, heel veel sterkte met dit verlies en we gaan ‘m missen.

🕯

leusi068
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • April 23, 2025

Veel contact mee gehad. Toen Kpn begon met de 4k decoder. Miste hem ook al in de community. 

Joran_
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img+1
  • Nieuwkomer
  • April 23, 2025

@Shyrin van KPN Wat ontzettend mooi geschreven. 

Ik ben al een tijd niet meer actief op het forum, maar schrok enorm toen ik dit nieuws hoorde. wjb was een fantastisch mens – betrokken, uitermate intelligent en enorm behulpzaam. Hij heeft zoveel betekend voor zoveel verschillende mensen. Wat een gemis. Heel veel sterkte voor de nabestaanden, de community en de moderators.

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • April 23, 2025

Ik ben hier nog niet zo erg lang aanwezig in deze community, maar als ik zijn topics en reacties zo las was hij wel een zeer behulpzaam en actief community lid met een brede kennis van zaken.  Heel veel sterkte gewenst voor zijn familie en nabestaanden. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 23, 2025

Ik heb in deze community heel veel topics en reacties van wjb voorbij zien komen. Zijn kennis en hulpvaardigheid waren groot. Zijn blik was kritisch, ook op nieuwe producten en soms ook op kpn.

Ik wens de nabestaanden veel sterkte toe!

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 23, 2025

We zullen @wjb missen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 23, 2025

Ik kan het nog steeds niet bevatten dat hij nooit meer hier zal reageren. Wat een mooi mens was hij. Veel sterkte toegewenst aan de nabestaanden. 

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • April 23, 2025

Hier schrik ik toch wel van. Ik heb niet het voorrecht gehad om hem IRL te ontmoeten. Maar ik weet wel dat hij altijd klaar stond om mensen te helpen met een grote dosis van kennis van zaken. Wat we vooral aan hem zullen missen is zijn bevlogenheid, zijn passie, maar ook zijn eerlijkheid in het geven van zijn mening, kritisch wanneer nodig. 

Heel treffend en mooi verwoord ​@Shyrin van KPN . 

Dankjewel!! 

Ik wens zijn naasten, alle betrokkenen zeer veel sterkte toe. 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • April 23, 2025

Dit is een intriest bericht, temeer daar ik begrijp dat @wjb nog ver voor de pensioenleeftijd zat.

Vaak zag ik zijn behulpzame reacties waarbij hij op mij kundig en zeer redelijk overkwam, met wat vurige reacties indien hij zaken als onterecht beschouwde, heb hem helaas niet persoonlijk gekend maar ik wens een ieder die om hem gaf veel sterkte toe.