Skip to main content

Consumentenbond: internet te duur door dominantie KPN en Ziggo, wil dat ACM ingrijpt | Binnenland | AD.nl

 

Ik ben het hier volledig mee eens.

Het is opvallend dat wij zoveel meer moeten betalen als andere Europese landen.

De Consumentenbond gaat het in ieder geval niet kunnen veranderen. Meningen en feiten die hebben wij allemaal. 


"De linkjes die u vervolgens deelt gaan over meerdere glasvezelaansluitingen op 1 adres. Dat is toch juist alleen maar mooi toch? "

 

Heel mooi voor de consument maar een ongebruikte huisaansluiting levert niets op voor de netwerkbeheerder. Dus zal die hogere prijzen aan de providers vragen wat weer door berekend zal worden naar de klanten.

Dus of dit nu echt gunstige prijzen voor de consument oplevert ik merk er vrij weinig van.

 

Elk jaar overstappen. Dan heeft u elk jaar welkomskorting. Dan merkt u er wel wat van.

Inderdaad, net zolang overstappen tot  het aangeboden wordt. En maximaal profiteren. 


“Het is maar een forum” is nog geen reden om andere forumleden af te zeiken, Rasberry. 


Raspberry 😊

Het is maar een forum. En een leuke tijdsbesteding. Respecteer gewoon dat er mensen zijn die een andere mening hebben. 


 

Elk jaar overstappen. Dan heeft u elk jaar welkomskorting. Dan merkt u er wel wat van.

Welkomst kortingen hebben helemaal niets met concurrerende abonnementsprijzen te maken.

Uiteindelijk betalen vaste klanten daar de rekening voor.

 


Je kan een andere mening hebben zonder andere forumleden af te zeiken of belachelijk te maken.


Zo jammer dit. Je valt in herhaling. Focus je maar op wat veel belangrijker is. Het is mijn mening. Niets meer en niets minder. En die mag ik uiten. Ik maak niemand belachelijk. 

Succes verder met je topic! 


 

Elk jaar overstappen. Dan heeft u elk jaar welkomskorting. Dan merkt u er wel wat van.

Welkomst kortingen hebben helemaal niets met concurrerende abonnementsprijzen te maken.

Uiteindelijk betalen vaste klanten daar de rekening voor.

 

En is het cirkeltje weer rond :-) 


Elk jaar overstappen. Dan heeft u elk jaar welkomskorting. Dan merkt u er wel wat van.

Dat doet me denken aan het grapje : “ik tank altijd voor 25 euro dus ik heb geen last van de hoge brandstofprijs”.

Maar dat grapje zelf is ook aan inflatie onderhevig want ooit ging het over 10 gulden.


Elk jaar overstappen. Dan heeft u elk jaar welkomskorting. Dan merkt u er wel wat van.

Dat doet me denken aan het grapje : “ik tank altijd voor 25 euro dus ik heb geen last van de hoge brandstofprijs”.

Maar dat grapje zelf is ook aan inflatie onderhevig want ooit ging het over 10 gulden.

Precies de uitvinder van de inflatie daar hebben we die steeds stijgende prijzen in hoofdzaak aan te danken. Gelukkig gaat af en toe de bandbreedte omhoog wat de hogere maandlasten weer enigzins goedmaakt. Zo verwacht ik volgend jaar een bandbreedte aanpassing naar 1 Gb gebaseerd op wat ik nu betaal voor 200 Mb.


Elk jaar overstappen. Dan heeft u elk jaar welkomskorting. Dan merkt u er wel wat van.

Dat doet me denken aan het grapje : “ik tank altijd voor 25 euro dus ik heb geen last van de hoge brandstofprijs”.

Dat grapje over dat tanken haalt niks uit. Elk jaar overstappen wel. Daar bespaar je gewoon een paar 100 euro in een jaar mee ten opzichte van iemand die niks doet.


Elk jaar overstappen. Dan heeft u elk jaar welkomskorting. Dan merkt u er wel wat van.

Dat doet me denken aan het grapje : “ik tank altijd voor 25 euro dus ik heb geen last van de hoge brandstofprijs”.

Dat grapje over dat tanken haalt niks uit. Elk jaar overstappen wel. Daar bespaar je gewoon een paar 100 euro in een jaar mee ten opzichte van iemand die niks doet.

Dus kunnen de providers ook hun abonnements prijs lager maken voor elke klant. Dat gebeurt natuurlijk niet omdat dit uiteindelijk minder omzet inhoud dan wat het kost om de jaarlijkse overstappers te lokken. 

 

Dit is verder de zoveelste nutteloze topic want er zal toch niets veranderen. Het is prima om de aandacht te houden op de prijsontwikkeling, vooral omdat er ook in Nederland providers zijn die wel voor een lager bedrag kunnen leveren maar die hebben veel minder personeel, veel minder kantoren noem maar op.


De gras is altijd groener bij de buren. De oosterbuur betaal vergelijkbare prijzen voor DSL snelheden terwijl we voor hetzelfde geld 1Gbits glasvezel krijgen. Ze hebben net de minimale download van 15Mbits en 5mbits in upload bereikt. 

https://www.brekoverband.de/aktuelles/news/pressemitteilungen/internet-grundversorgung-15-mbit-s-genuegen-fuer-die-naechsten-jahre/


Reageer