Skip to main content

Kan type apparatuur als verplichting opgenomen worden als iemand een topic aanmaakt?

• September 8, 2026
  • 6 reacties
  • 137 keer bekeken

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Heel vaak worden topics geplastst, zonder vermelding om welke apparatuur het gaat. Hier moet dan altijd weer naar gevraagd worden. Zou het niet handiger zijn, om dit bij de 1e topic verplicht te laten invullen?

6 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 8, 2026

Hoi ​@BasT 
Dat had inderdaad handig geweest, maar ik ben bang dat het niet mag vanwege privacy,
Vrijwillig prima, maar verplicht daar komt allemaal protest tegen

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 8, 2026

@huistijger Maar die gegevens moeten ze toch doorgeven, als ze een antwoord op hun vraag/probleem willen.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 8, 2026

Als men niet precies weet welke apparatuur ze hebben en het wordt wel verplicht om dit in te vullen dan valt de laagdrempeligheid weg voor een hulpvraag vind ik.  

JanD
Wijsgeer
  • September 8, 2026

KPN kan het standaard invullen in het profiel van het forumlid, dan kan een ander forumlid of een moderator precies zien welke apparatuur men heeft.

Nu kun je dat vrijwillig invullen binnen je profiel.

Gelukkig moet hier niets op het forum, je hoeft je alleen maar aan de huisregels te houden.

Vooral een vraag kort en bondig stellen, loopt vaak uit de hand en het eeuwige quoten van hele lappen tekst i.p.v. alleen het kerndeel waar het om gaat.

Vaak wordt er ook te veel privacygevoelige content in het topic vermeld, omdat men de standaard tekst inzake privacy in het invulveld van het topic niet (goed) leest.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • September 9, 2026

Mee eens, niet verplichten.

Het kan handig zijn om te weten welke KPN tv ontvanger en KPN modem (router) de vragensteller heeft.

Maar er zijn ook vragen, waarbij het handig is om te weten hoe het verbonden is en wat er tussen zit. etc.

Velen hebben niet door, dat er meerdere KPN tv ontvangers, KPN modems (routers), soort verbindingen, etc. zijn.

Persoonlijk vind ik het ook niet erg om het te vragen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@BasT! Interessante suggestie en ook leuk dat je al zoveel reacties hebt. 😄

Ik heb ook liever dat het laagdrempelig is en dat je het altijd nog uit kunt vragen wanneer het wel nodig is. Niet iedereen weet ook dat er meerdere TV-ontvangers zijn bijvoorbeeld, of welke ze zelf hebben. Liever dat het voor mensen makkelijk is om hier vragen te stellen en later aanvullende informatie te geven, dan dat er teveel drempels komen om je vraag überhaupt te kunnen stellen. 
Je kunt, wanneer je ernaar vraagt, altijd dit artikel meesturen: 

En voor de modems staat bij elk artikel een plaatje onder het kopje modems: https://community.kpn.com/kennisbank-modem-specificaties-170
Dat maakt het voor een hoop mensen ook makkelijker om te achterhalen welke apparatuur ze in huis hebben. 😁

Daarnaast kun je altijd een aantal standaard tips alvast meegeven. Zo pak ik het zelf vaak aan, zodat je niet alleen vraagt wat voor apparatuur er in huis is, maar je kunt bijvoorbeeld gelijk tips geven voor “Als je een TV+ Box hebt probeer dan...”

In het beste geval komt de topicstarter dan terug met “Hey dit werkte! Meteen al opgelost, dankjewel!” of, als het niet de goede gok was, informatie over welke apparatuur er wel gebruikt wordt. Dan kun je vanaf daar weer verder. 🙂
We hebben op onze kennisbank en ook kpn.com een hoop tools en tips met oplossingen voor veelvoorkomende problemen, dus ook die kun je alvast meegeven aan mensen. 

Erg leuk om te zien hoe iedereen erover denkt en top dat er zo meegedacht wordt over hoe dingen hier wellicht beter zouden kunnen. Meer suggesties zijn ook altijd welkom! 💚