Skip to main content

KPN zet strategische stap richting Voice-AI

• July 3, 2025
  • 6 reacties
  • 135 keer bekeken

Add Valore
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

KPN kondigt een strategische samenwerking aan met ElevenLabs: https://www.overons.kpn/nieuws/strategische-samenwerking-kpn-en-elevenlabs-brengt-voice-ai-naar-nederland/ 

Interessante zet van KPN om samen te werken met ElevenLabs. Dit soort initiatieven maken voice-AI ineens een stuk concreter en dichterbij voor Nederlandse bedrijven. Daar worden we blij van!

We zien in de praktijk dat de drempel om te werken met tools als Make, Twilio, n8n en ElevenLabs snel lager wordt. Waar AI-stemmen eerst vooral een gimmick leken, zie je nu steeds meer echt proffesionele toepassingen opduiken: in klantgesprekken, samenvattingen, zelfs in social content. FlowBuildr helpt ondernemers om zulke toepassingen slim te integreren.

Mooi dat ElevenLabs hier nu met steun van KPN verder op kan opschalen. De combinatie van tech en bereik kan echt impact maken.

Bij Add Valore denken we veel na over hoe je dit soort technologie praktisch inbouwt in bestaande processen, zonder dat het onnodig ingewikkeld wordt.

Benieuwd hoe anderen hiernaar kijken: waar zie jij kansen (of juist drempels) voor voice-agents in klantcontact of onboarding?

6 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 3, 2025

Beste ​@Add Valore ik zie dat je een zakelijke klant bent.

Ik denk niet dat dit onderwerp interesaant c.q. geschikt is voor een consumentenforum.

Althans, mij zegt en doet het totaal niets.

Maar meningen verschillen.

Add Valore
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 3, 2025

@JanD Dank voor je reactie! Begrijpelijk dat het niet voor iedereen direct relevant voelt.

Wij worden vooral enthousiast van dit soort ontwikkelingen omdat ze laten zien hoe snel voice-AI volwassen wordt, niet alleen technisch, maar ook qua toegankelijkheid voor bredere toepassingen.

KPN die hierin een strategische stap zet, maakt het ineens concreter en toegankelijker voor bedrijven die bezig zijn met contentcreatie, klantcontact, selfservice of automatisering. We zijn dan ook benieuwd in hoeverre andere ondernemers of klanten al experimenteren met Elevenlabs, vergelijkbare tools of voice-agents, of zelfs of mensen daar nu al interesse in hebben.

Vanuit die nieuwsgierigheid deelden we dit hier, als haakje voor inhoudelijke uitwisseling.

Ik ging er eigenlijk vanuit dat dat precies is waar een community als deze ruimte voor biedt.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 3, 2025

Beste ​@Add Valore het forum is een uitstekende plaats om dat soort vragen en ideeën hier te plaatsen.

Ik zet er alleen enkele vraagtekens bij vanuit persoonlijk perspectief.

Ik ben benieuwd of er ook andere geïnteresseerden zijn op dit vlak.

Succes.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Add Valore en welkom bij de KPN Community! Wat leuk dat je hier zo enthousiast over bent. 😄 Ik ben ook benieuwd of er nog andere (klein)zakelijke Communityleden een mening over hebben. 

Zelf vind ik het allemaal nog wat spannend, zeker wat het voor baanbehoud kan betekenen op de langere termijn. Klantenservice is immers een grote groep werknemers, dus ik ben benieuwd wat de toekomst zich mee zal brengen op dat gebied.
 Ik zie ook mooie kansen zoals je al zegt, het makkelijker maken van het runnen van je eigen zaak bijvoorbeeld. Kan me goed voorstellen dat Voice AI daar erg bij kan helpen. 

Wat voor toepassingen voor AI precies word je zelf enthousiast van? Ik ben benieuwd!

Add Valore
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 5, 2025

Dank je wel, Sanne! Fijn om zo welkom geheten te worden.

Waar ik echt enthousiast van word? AI die meedenkt, niet alleen uitvoert. Bijvoorbeeld systemen die zelf patronen herkennen, context begrijpen en zélf een passende vervolgstap voorstellen. Dat is iets wat je als mens vaak pas na meerdere gesprekken ziet.

We experimenteren nu met AI in contentcreatie en klantenservice, ook met ElevenLabs (leuk dat dat nu ook een KPN-partner is). Echt krachtige techniek, al zou het mooi zijn als er snel meer Nederlandse stemmen bijkomen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Klinkt heel interessant! Zeker je punt wat het ontdekken van patronen betreft en het voorstellen van vervolgstappen. Ben erg benieuwd waar het in de toekomst allemaal heengaat. 

Heel tof dat jullie hier al mee experimenteren en erg leuk dat je je enthousiasme hier deelt! 💚