Skip to main content
Vraag

Mysterieuze telefoontjes, wie heeft ze wel eens gehad?

• July 31, 2026
  • 1 reactie
  • 39 keer bekeken

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11

Hebben jullie ook wel eens mysterieuze telefoontjes gehad waarvan je dacht: “Wat moet ik hier nu mee?”
Misschien is het interessant om deze verhalen in dit topic te delen.

Ik heb er wel een paar in ruim 25 jaar tijd telefonie, met nog steeds hetzelfde nummer als vroeger!

Vroeger werd ik soms wel eens gebeld door een oud-klasgenoot (we noemen hem maar Jaap), waarmee ik vroeger vaak ruzie had en in de clinch lag. Toen ik hem al vier jaar niet meer op school had zitten belde hij mij nog wel eens geregeld op met rare prank-call's. Zo belde hij wel eens ‘s nachts, en met tussenpozen van steeds een jaar naar ons op, met een verward verhaal dat 'ik iets van hem geleend had'. Mij is niet duidelijk geworden wat dat was, maar ik vermoed dat Jaap dat was. Later belde hij nog een paar keer met wat vage verhalen, en een bizarre intimidatie en toen was het uiteindelijk gestopt.

Ook werd ik een jaar of tien geleden een paar keer gebeld door wat schoolmeisjes die mij vroegen wie ik was. Het schijnt dat iemand mijn telefoonnummer in een schoolboek geschreven heeft waardoor ik drie jaar lang (een boek wordt aan het eind van het jaar op school ingeleverd) wat schoolkinderen aan de telefoon heb gehad. Een "Bel mij: 06…..." klinkt erg verleidelijk.

En ook werd ik ooit eens 'gestalkt' door een paar tieners die het nodig vonden om mij met verschillende nummers steeds achterelkaar te bellen. Het begon op Hyves met een paar rare berichten. Smartphones met geavanceerde filters had je niet, dus je kon enkel je telefoon op stil zetten. Uiteindelijk heb ik serieus een melding van overlast bij mijn telecomprovider ingediend, wat niet geholpen heeft. Maar geleidelijk nam het af… 

En mijn vader heeft vroeger wel eens laat in de avond een 'verkeerd verbonden' telefoontje gehad waarvan de persoon aan de andere kant aan de lijn overtuigd was dat ze toch de juiste persoon aan de lijn had, en dacht dat er een grap werd uitgehaald, toen mijn vader herhaaldelijk zei wie hij wel was.

En op school ben ik een keer telephonepranked door iemand die aan mij vroeg of ik websites kon bouwen. Dat kon ik wel, maar diegene wou wat pikants gebouwd hebben, iets wat net de grenzen over ging om zo maar te omschrijven. Uiteindelijk bleek het gesprek in de aula plaats te vinden waar toevallig ook een leraar het gesprek aan een andere tafel het gesprek opving. Ik was dankzij hem al snel op de hoogte wie het was. 

Wel opvallend dat ik in mijn schooljeugd wel eens vreemde telefoontjes gehad heb, maar de afgelopen vijftien jaar heb ik er geen last van, op wat scamcalls, of heel zelden een verkeerd gedraaid nummer na.

1 reactie

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 1, 2026

Ik kreeg eens een vreemd telefoontje zo'n 30 jaar geleden.
Iemand vroeg hoe lang de kabel van mijn telefoon was.
Ik dacht huh? wat maakt dat nu uit….
Dus ik vertrouwde het gelijk niet meer en zei ongeveer 10 meter
('t was de normale lengte iets van 1 a 1,5 meter)Waarop hij zei dat is veel te lang en daar komt de storing dus vandaan, direct de kabel doorknippen want de vliegtuigen hebben er last van.
Ik dacht wat voor gek is dat?
En verbrak de verbinding.
Later bleek het een kameraad van mijn kameraad te zijn en die twee wilden mij  even plagen.
Helaas voor ze tippelde deze jongeman er niet in.