Skip to main content

Naar welke muziek luister jij?

  • 16 July 2024
  • 47 reacties
  • 542 keer bekeken

@PeterG had me op een idee gebracht…DIT TOPIC.

Naar welke muziek luister jij?

 

Gelukkig heb ik een euuuuh speakertjuh 😜 van JBL thuis. 😎

Onderweg gebruik ik een Shokz openrun

 

Leuk idee @Friesian 🙂 Ik luister zelf veel naar film/serie/game soundtracks. Ben nu terwijl ik dit type aan het luisteren naar de soundtrack van Dune


Hee, leuk topic @Friesian ! 😃

Hier dus veelal 1955 (Beatles oa), tot 2000.

Blues, pop, jazz

Via radio: Sunlite. NH radio en npo radio 5, beide de non stop na 00:00 uur. 4EVER49. JOE. Stingray Oldies (902). Stingray jazz classics (908). Sublime. 

En ook het programma van Johan Derksen. Nu op radio 10 60s & 70s.

Ik mis wel OLM van Mart Smeets. Was ook fijne muziek. 

Tv: 192TV, MTV 80's 


Hi, dat ligt aan mijn stemming en mogelijkheden om te luisteren, maar veelal is dit Smoothjazz , via www.smoothjazz.com (als muzikaal behang) of the goodold Ferry Maat, al dan niet via de podcast, 24/7 via www.soulshow.nl, maar het kan ook zomaar Sublime zijn. Ik heb zelf een brede muzieksmaak, dus (te)veel om op te noemen.

 

 


ik ben op dit moment helemaal verslaafd aan dit nummer

maar eigenlijk vind ik alles wel leuk, van klassiek tot hardstyle. hardstyle favorietje op dit moment is

 

ik heb een vermoeden dat veel mensen deze muziek omschrijven als “herrie” en dat is het ook! maar wel lekkere herrie


Ik laat mijn muziekkeuze heel erg afhangen van mijn stemming. Meestal luister ik naar 70's/80's, van Whitney Houston naar Prince en van de Police naar Toto. Ook Linkin Park en Metallica luister ik graag naar. Mijn favorieten zijn toch wel Gentlemen en Sam Smith. Net als Jasper luister ik trouwens ook héél graag naar filmmuziek en dan met name die van Hans Zimmer. 


Ik laat mijn muziekkeuze heel erg afhangen van mijn stemming. Meestal luister ik naar 70's/80's, van Whitney Houston naar Prince en van de Police naar Toto. Ook Linkin Park en Metallica luister ik graag naar. Mijn favorieten zijn toch wel Gentlemen en Sam Smith. Net als Jasper luister ik trouwens ook héél graag naar filmmuziek en dan met name die van Hans Zimmer. 

Noem je niet eens de grote Duitse hit:

 


Dit nummer heb ik in mijn favorieten staan sinds ik Duitse voetbalwedstrijden ben gaan bezoeken. In zo'n fan café met worst en bier keihard meebrullen.


Leuk idee @Friesian 🙂 Ik luister zelf veel naar film/serie/game soundtracks. Ben nu terwijl ik dit type aan het luisteren naar de soundtrack van Dune

Wat leuk. Daar luister ik ook graag naar @Jasper van KPN . Hans Zimmer, Vangelis…

Ooit als kind kennis gemaakt met Jean-Michel Jarre en nog steeds zet ik dat regelmatig op. Oxygen, Magnetic Fields, Equinoxe. Pure nostalgie.

Verder Frank Boeijen (groep), die man levert alleen maar parels af.

En net als @Marcia van KPN zijn 80’s ook favoriet. Wat een geweldig muzikaal tijdperk was dat. King of Pop en noem ze maar op. Medelijden met de jongeren van nu 😁


Zelden luister ik naar muziek, maar als ik er zin in heb is het klassiek.
Met name vind ik Beethoven erg mooi om naar te luisteren, maar andere componisten ook wel.


Vangelis en Jean-Michell Jarre zijn idd erg goede muziekmakers.

Zoals deze. 

(Lastig alleen, vervelend dat mijn gehoor links plotseling weg is gevallen grotendeels) 

 


Jaaaaa een muziektopic! Met nummers! Dit wordt een muzikale werkdag. 🎵

Ik heb een poos geleden Book Club Radio ontdekt. Met name DJ Tinzo vind ik super!
Hun concept ook. Wegkijken van de DJ, niet op je telefoon zitten. Het is leuk om de beelden te zien daar van mensen die het naar hun zin hebben en vaak zie je ook dezelfde gezichten terugkomen! 
Mijn favoriete sets zijn:


Leuke manier om nieuwe muziek te ontdekken en voor introverten zoals ik, het gevoel te krijgen dat je op een feestje bent zonder alle sociale verplichtingen. 😁


Vangelis en Jean-Michell Jarre zijn idd erg goede muziekmakers.

Zoals deze. 

(Lastig alleen, vervelend dat mijn gehoor links plotseling weg is gevallen grotendeels) 

 

‘k Zag daar wel ff een paar driemasters langskomen… 🤣🤣


Vangelis en Jean-Michell Jarre zijn idd erg goede muziekmakers.

Zoals deze. 

(Lastig alleen, vervelend dat mijn gehoor links plotseling weg is gevallen grotendeels) 

 

Net dit plaatje vinden mensen meestal niet zo geweldig. Is ook het commerciële werk van hem. Ik herinner me nog dat dit plaatje een eeuwigheid in de top40 stond en helemaal grijs werd gedraaid. Dat was in de tijd dat je vrijdagmiddag nog thuis bleef voor de top40 zeg maar.

Blade Runner - end titles vind ik zelf heerlijk om op te hebben. Volume omhoog.


Vangelis en Jean-Michell Jarre zijn idd erg goede muziekmakers.

Zoals deze. 

(Lastig alleen, vervelend dat mijn gehoor links plotseling weg is gevallen grotendeels) 

 

Kan dat “zo maar” dat gehoor wegvalt? Ik heb dat soms wel eens als ik verkouden ben dat mijn gehoor effe weg is aan een kant. Dat vind ik altijd heel onprettig.


@Jasper van KPN had het over game soundtracks. Zo kwam ik achter het melodietje van Ari Pulkkinen - Trine 2. Bizar dat het bij een game hoort. Ik game zelf niet maar de melodie pakte me wel.


Twee dagen terug nog concert van Jarre opgenomen op France 2.😀


Twee dagen terug nog concert van Jarre opgenomen op France 2.😀

Kijken dan maar @PeterG. Hij maakt er altijd een aardige show van. Vooral het oudere werk vind ik super.

Overigens kan ik me nog herinneren dat Vangelis ooit in Rotterdam een concert gaf waarbij lasers op de gebouwen werden geprojecteerd. Dat was ook een mooi spektakel. 


Zelden luister ik naar muziek, maar als ik er zin in heb is het klassiek.
Met name vind ik Beethoven erg mooi om naar te luisteren, maar andere componisten ook wel.

Klassiek kan ik ook waarderen.

Luister deze ook eens: Einaudi - In a Time Lapse. Morricone is ook mooi.


Mijn muzieksmaak gaat van klassiek tot pop, heel divers dus. Om nu een paar titels te geven:

-Na de winter, als de lente zich aandient, word ik altijd heel blij van dit nummer van Electric Light Orchestra:

 

-Toen ik 5 jaar geleden een heel vervelende periode van medische toestanden achter de rug had, kwam in het tv-programma ‘Maestro’ onderstaand bijzonder mooie muziekstuk voorbij. Die muziek ging toen vol door mijn lijf, waardoor ik voor de tv heb zitten janken…

 

-En ongeveer een half jaar geleden schoot ik vol toen ik in de auto dit nummer van Ramses Shaffy hoorde. Het was nadat ik op mijn werk promotie had gemaakt.

 


Momenteel wordt deze grijs gedraaid ✌️

Vooral met wandelen, want, nog steeds gestopt met roken maar wel 10 kilo rijker 😅🫣 

https://youtu.be/eF551z9KlA8?feature=shared

 


Momenteel wordt deze grijs gedraaid ✌️

Vooral met wandelen, want, nog steeds gestopt met roken maar wel 10 kilo rijker 😅🫣 

https://youtu.be/eF551z9KlA8?feature=shared

 

Stiekem even offtopic: supergoed zeg, @Anneke-Anna!

 

@Katana321 Bach één van mijn favoriete klassiekers! Ik kan ook de stukken van Georg Friedrich Händel heel erg waarderen.


*Dank je wel Marcia! 🙏*

Over klassiek gesproken, oh wat een prachtig nummer dit is 🥰🎼

‘Amélie’ 🎹

https://youtu.be/k6zR10nj5t8?feature=shared

 


Zojuist heb ik even genoten van het Adagio van Albinoni.
Heerlijke rustige muziek, achterover in je stoel zitten en luisteren, daar geniet deze huistijger van.


Om dit klassieke trentje te stoppen; Ik werk veel op festivals met Nederlands muziek tot techno/hardcore en kan het allemaal wel waarderen. Goed stampen vindt ik altijd wel lekker evenals meezingers van bløf.  

Mijn favoriete nummer is al zo lang ik me kan herinneren Bløf en Counting Crows met Holiday in Spain, maar dat komt ook omdat dat een herinnering voor me is en ik daar live was.

 

 


Zojuist heb ik even genoten van het Adagio van Albinoni.
Heerlijke rustige muziek, achterover in je stoel zitten en luisteren, daar geniet deze huistijger van.

Ja, supermooi deze!


Om dit klassieke trentje te stoppen;

 

Smaken verschillen @Ik_Combineer dat is nu eenmaal zo, daar doe je niets aan.


Reageer