Skip to main content

Naar welke muziek luister jij?

• July 16, 2024
  • 192 reacties
  • 1920 keer bekeken

Toon eerste bericht

192 reacties

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 12, 2025

Een klein foutje, mijnerzijds: Het KPN gebouw is geopend begin 70’er jaren, maar de geur was er niet minder om. Vanochtend terug van het noorden via Lage Vuursche (moeders wordt 96 vandaag, waar ze op vakantie is) naar Rotjeknor. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 12, 2025

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • September 12, 2025

moeders wordt 96 vandaag

Dat is een zeer respectabele leeftijd, gefeliciteerd!

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 12, 2025

Een klein foutje, mijnerzijds: Het KPN gebouw is geopend begin 70’er jaren, maar de geur was er niet minder om. Vanochtend terug van het noorden via Lage Vuursche (moeders wordt 96 vandaag, waar ze op vakantie is) naar Rotjeknor. 

Proficiat. Wat een leeftijd. Op zo’n leeftijd heb je zoveel veranderingen meegemaakt. Mijn oma vertelde altijd daarover. Dat ze de grammofoon thuis kregen. Ik verbaas me er al over wat ik heb zien veranderen.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

Dank jullie wel allemaal 🥳

Zo, we hebben de eerste vliegtuigen van RTHA alweer gehoord 😭 dus dan weet je dat je weer thuis bent…

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 13, 2025

Je had het over ABBA ​@driemaster. Ik was in mijn iTunes bibliotheek aan het grasduinen en kwam deze tegen. Mijn favoriete ABBA. Wat is jullie favoriet?

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

Mijn muzieksmaak is zeer breed, van Soul / Smoothjazz tot aan klassiek en ik wil weleens (met oortjes) Rammstein opzetten (?). Maar de betere groepen wil ik nog weleens opzetten, bijvoorbeeld Dire Straits, Genesis, Supertramp, alles wat maar in de hogere regionen van de Top 2000 of 4000 staan. Dus ook ABBA ​@Roy74, ik vind niet alles goed, maar Dancing Queen en Waterloo komen regelmatig een playlist voorbij.

Dit typt een stuk makkelijker dan zo’n klein schermpje… 

Friesian
Wijsgeer
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 14, 2025

Bij ABBA is deze ook een favootje.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 14, 2025

Die staat bij mij ook in de top 5 ​@Friesian Ik vind bij ABBA vooral de intro’s mooi. Het is zo jaren 70 allemaal haha. Deze is ook leuk.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • September 14, 2025

Abba komt hier ook regelmatig voorbij. Vooral als je aan het werk bent is een 70/80's playlist altijd lekker. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 14, 2025

Vooral als je aan het werk bent is een 70/80's playlist altijd lekker. 

Tijdens het werk heb ik een speciale lied voor vrouwelijke collega's

You want a hot body? You want a Bugatti?
You want a Maserati? You better work, bitch
You want a Lamborghini? Sip martinis?
Look hot in a bikini? You better work, bitch

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 14, 2025

Net geboekt voor 1 nov. as. de uitvoering van Camina Burana met oa. Lucas en Arthur Jussen in het MECC te Maastricht. Niet naast onze deur maar de reis en een overnachting hebben en we er voor over! Naar deze muziek luisteren wij nl. ook graag 🙂.   

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • September 14, 2025

Tijdens het werk heb ik een speciale lied voor vrouwelijke collega's

Ik mag hopen dat dit niet gemeend is, en dat verwacht ik ook niet. Ik benoem dit wel omdat wij veel waarde hechten aan een respectvolle en gelijkwaardige relatie, zowel op de werkvloer tussen collega's maar ook hier op de Community tussen alle users zoals we dit ook in de huisregels benoemen. 

On-topic en waar ik best wel vrolijk van word, deze parel komt voorbij in mijn werklijstje op Spotify: 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 14, 2025

Ik mag hopen dat dit niet gemeend is, en dat verwacht ik ook niet.

Gaat alles goed? Ik verwacht van de meeste forumleden, dat ze weten te onderscheiden tussen grapjes en meening. Ik mag gelukkig werken met tolerant collega's en weten grapjes te waarderen en terug te slaan met gelijke wapens

En verder, heb je wel naar de song van Britney Spears geluisterd? De song is toevallig van een vrouw gezongen, en is nog vrouwenonvriendelijk nog oncollegiaal.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 14, 2025

Gelukkig ​@TDN. 😄 Met alleen tekst is het soms wat lastig inschatten. Klinkt gezellig op kantoor daar! 

Ik luister niet veel meer naar Britney, vroeger Toxic wel grijs gedraaid. 
Momenteel ben ik door de herfststemming weer naar de soundtrack van één van mijn lievelingsspellen aan het luisteren: 

Relaxing Coffee Talk Music || Cafe, Rain, & Passing Cars Ambience

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 14, 2025

Gelukkig ​@TDN. 😄 Met alleen tekst is het soms wat lastig inschatten. Klinkt gezellig op kantoor daar! 

Ik luister niet veel meer naar Britney, vroeger Toxic wel grijs gedraaid. 
Momenteel ben ik door de herfststemming weer naar de soundtrack van één van mijn lievelingsspellen aan het luisteren: 

Relaxing Coffee Talk Music || Cafe, Rain, & Passing Cars Ambience

Gerard Cox (RIP) zou zeggen : ”voortschrijdende vertrutting”.  Gelukkig kan er soms nog een beetje gelachen worden om wat pesterijtjes en van de andere kant is het goed dat we niet meer in de jaren 60 leven.

Toen was geluk heel gewoon stond er in de Bruine Rotterdammert 😂 ​@driemaster 

En anders heeft ABBA ook hier een passende plaat voor het resultaat: “The Winner Takes It All” 😁

Herfststenming? Hier was het een prachtige zonnige dag. Gisteravond hadden we wel bijzonder veel regen in korte tijd.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 14, 2025

Net geboekt voor 1 nov. as. de uitvoering van Camina Burana met oa. Lucas en Arthur Jussen in het MECC te Maastricht. Niet naast onze deur maar de reis en een overnachting hebben en we er voor over! Naar deze muziek luisteren wij nl. ook graag 🙂.   

Voel je vast welkom ​@Berrie_Kaas, het is een aardige reis voor jou. Overnacht je in Maastricht zelf?

In ieder geval een mooi stukje muziek.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 14, 2025

@Sanne van KPN Wouw! Wat een heerlijke ‘muzak’, lijkt een beetje op smoothjazz, ook wel testbeelden muziek genoemd door mij. Inderdaad rustgevend in deze tijd. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 14, 2025

Ha, testbeelden muziek. Die kende ik nog niet! Ga ik ook eens op zoeken. Smooth jazz is fantastisch. 💖

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 14, 2025

Net geboekt voor 1 nov. as. de uitvoering van Camina Burana met oa. Lucas en Arthur Jussen in het MECC te Maastricht. ......

Voel je vast welkom ​@Berrie_Kaas, het is een aardige reis voor jou. Overnacht je in Maastricht zelf? ......

Nee ​@Roy74 dat doen we dus niet, we wijken voor de overnachting uit naar de periferie. Bij grote evenementen weet men in Maastricht heel goed dat er lieden van buiten komen, met de gebruikelijke prijsaanpassingen tot gevolg. Maar ja, zo werkt dat nu eenmaal. 

Friesian
Wijsgeer
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 15, 2025

Roy74 schreef:

Kan dat “zo maar” dat gehoor wegvalt? Ik heb dat soms wel eens als ik verkouden ben dat mijn gehoor effe weg is aan een kant. Dat vind ik altijd heel onprettig. 

Jazeker dat kan ​@Roy74 plotselinge doofheid (sudden deafness) links. Ik ben er via de telefoon achter gekomen. Op links hoorde ik flarden van woorden, gekraak, kon het niet thuis brengen. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 15, 2025

Verder geen uitleg maar toepasselijk voor vandaag.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 15, 2025

Ik luister vaak naar de muziek die ik zelf maak. Er is dan geen ontkomen aan. 😀

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 15, 2025

Roy74 schreef:

Kan dat “zo maar” dat gehoor wegvalt? Ik heb dat soms wel eens als ik verkouden ben dat mijn gehoor effe weg is aan een kant. Dat vind ik altijd heel onprettig. 

Jazeker dat kan ​@Roy74 plotselinge doofheid (sudden deafness) links. Ik ben er via de telefoon achter gekomen. Op links hoorde ik flarden van woorden, gekraak, kon het niet thuis brengen. 

Ik heb het wel eens als ik ben gaan zwemmen. Heel irritant. Maar dat is tijdelijk. Waar wordt die doofheid dan door veroorzaakt?

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 15, 2025

Net geboekt voor 1 nov. as. de uitvoering van Camina Burana met oa. Lucas en Arthur Jussen in het MECC te Maastricht. ......

Voel je vast welkom ​@Berrie_Kaas, het is een aardige reis voor jou. Overnacht je in Maastricht zelf? ......

Nee ​@Roy74 dat doen we dus niet, we wijken voor de overnachting uit naar de periferie. Bij grote evenementen weet men in Maastricht heel goed dat er lieden van buiten komen, met de gebruikelijke prijsaanpassingen tot gevolg. Maar ja, zo werkt dat nu eenmaal. 

Gelijk heb je. Maastricht is het nieuwe Amsterdam lijkt het. In de omgeving is er genoeg voor een mooi verblijf. En anders gewoon net over de grens in België kijken. Keus zat als je niet perse in de stad wilt zijn.