Skip to main content

Naar welke muziek luister jij?

• July 16, 2024
  • 192 reacties
  • 1920 keer bekeken

Toon eerste bericht

192 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 28, 2025

Haha ​@HeidiV goed aangevuld 😁

En dan gaat ​@Katana321 er nog even overheen. Dat plaatje was ik al vergeten. Ik word er gewoon vrolijk van 😀

Gisteravond had ik overwerk en daarom dadelijk een frisse ochtendwandeling om het hoofd leeg te maken. Geniet van de zondag.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 29, 2025

Luister echt van alles, behalve techno (dat is dus niet jaren 80 synthesizers want die vind ik juist heel goed). Heb redelijk vaak kpn zender 947 op, dat is Easy Listening met Stijl.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Leuk, dankjewel voor het delen ​@Otto70! Easy Listening met Stijl ken ik nog niet, maar het klinkt goed. Fijn voor op de achtergrond en voor wanneer je niet wilt nadenken over wat je gaat luisteren, gok ik zo? 😁

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 6, 2025

Een paar minuten geleden was er weer de maandelijkse test van het luchtalarm. Ben ik de enige die daar een link legt met het nummer ‘Lucky Man’ van Emerson, Lake & Palmer? Het geluid zit bijna op dezelfde frequentie als de synth geluiden in dit nummer.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 6, 2025

Bij 0m16s gaat een sirene af.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 6, 2025

Pittig stukje muziek💪🏻💪🏻

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 25, 2025

Voor een buitenstaander klinkt het natuurlijk als een prachtberoep. Wat bedoel je met alles spelen? Instrument of soort muziek?

Ik bedoel dat men denkt of ervan uitgaat dat ik als pianist  gewoon alles kan spelen en dat dat allemaal vanzelf gaat. Terwijl ook profmusici nieuwe nummers moeten instuderen. 

Daarbij komt dat alles wat ik tijdens dat promsconcert moet spelen, best wel buiten mijn comfortzone ligt. Bijna alles is popmuziek, terwijl ik klassiek ben opgeleid. En dat is een groot verschil. En dan moet ik ook nog spelen op een digitale piano i.p.v. een ‘echte’ akoestische piano. Maar goed, het wordt erg leuk!

Meen je dat? Lijkt me vrij logisch dat je nummers moet instuderen. Overigens wel herkenbaar dat mensen buiten je eigen beroep denken dat alles vanzelf gaat. In de IT denkt men ook al snel dat je alles weet.

Heb je niet een stukje muziek dat jij speelt?

Ik heb zojuist een opname van een heel mooi nummer van die avond ‘verborgen’ op youtube gezet. Ik deel de link liever niet hier op het forum. Maar alle volgers van dit topic die graag het nummer willen horen/zien, mogen mij een PB sturen. Dan deel ik de link op die manier.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • October 25, 2025

Wat een muzikale gaven zijn er te vinden onder de KPN klanten! Prachtig en leuk om op deze manier toch eens wat te horen 👌🎹

Je hebt me nu gemotiveerd om een stukje muziek op te zetten. Fijn weekend.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 25, 2025

Oh, dat klinkt interessant, Katana! Ik stuur je een privébericht, ik houd van pianomuziek. Ga volgende maand ook, hier in de buurt naar een concert van DeLange.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 26, 2025

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 26, 2025

Een hele goede Nederlandse band is Epica.

Dit is 1 van hun eerste nummers en heel erg goed.

phantom agony

(met zo'n mooie foto inclusief starten, lukt mij helaas niet.)

Link.

Admin: even geholpen met de link zodat de video mooi in het bericht staat

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 29, 2025

Admin hartelijk dank voor het aanpassen.👍

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 29, 2025

Maar je kunt toch zelf jouw eigen berichten aanpassen? Ik kan dat wel, voortaan ook als mijn bericht al wat ouder is. Of kun jij dat niet dan?

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • October 29, 2025

Is dat niet de band die bij de opening van Danse Macabre in de Efteling ook een nummer speelde ​@joop2011 ?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 30, 2025

Is dat niet de band die bij de opening van Danse Macabre in de Efteling ook een nummer speelde ​@joop2011 ?

Om eerlijk te zijn, geen idee.

Via Google vond ik, dat dat inderdaad zo is.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 30, 2025

Maar je kunt toch zelf jouw eigen berichten aanpassen? Ik kan dat wel, voortaan ook als mijn bericht al wat ouder is. Of kun jij dat niet dan?

@Katana321 

Zelf aanpassen is geen probleem.

Maar ik heb nog niet gevonden hoe ik het met plaatje en spelen moet maken.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 30, 2025

@joop2011 ah, op die fiets.