Skip to main content

Netflix wordt voor velen onbetaalbaar

• November 10, 2025
  • 38 reacties
  • 622 keer bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • November 12, 2025

Ik ben afgelopen jaar naar ACDC geweest, alleen het kaartje koste al €165. En dat is feitelijk nog goedkoop te noemen 😅

Maar wel erg gaaf 😃

Het belangrijkste is dat je het ervoor over hebt en dat bepaal uiteraard alleen jij.

En ook vind AC/DC heel erg goed.

40 jaar geleden betaalde je nog maar ongeveer € 30,-- voor een concert.

Ik heb o.a. Metallica, Sepultura, U2, The Cure, Pink Floyd, etc. in de jaren '80 en “90 gezien voor ongeveer 30 a 40 Gulden per concert.  Huidige omrekenfactor gulden euro is 1,65 (i.v.m. de inflatie).

En het alle belangrijkste is, dat het gaaf was.

En dat geloof ik meteen.😉

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • November 12, 2025

@joop2011 

Nirvana speelde ooit (vlak voor/tijdens hun doorbraak) in Vera in Grunn..  Ik liep er die dag langs met een kameraad maar we vonden het belangrijker om naar de kermis te gaan ofzo.

Ik heb weinig regrets maar deze achtervolgt mij wel ;-)

(volledig off topic, sorry)

• November 12, 2025

Ik heb nu net bericht van Netflix gekregen over deze verhoging. Waarschijnlijk ga ik Netflix nog niet opzeggen al kijken we momenteel meer naar HBO Max en Skyshowtime. Mijn redenering is zolang ik elke maand genoeg afleveringen van een serie of film kijk die ik niet hoef aan te schaffen of te huren is het mij het wel waard. Dan heb ik het over de totaal kosten van de 5 diensten die we nu hebben.

Ga maar eens losse afleveringen of films huren via Prime video of elders.

Wat shryrin scheef over dat wisselen van streamingdienst doen steeds meer mensen en is helemaal geen gek idee, Ik vind dat persoonlijk te veel administratief gedoe. 

Volgend jaar in Juni en Juli zullen het wel weer over KPN hebben, want als die € 15,99 al bijna onbetaalbaar wordt genoemd, wanneer gaan we dezelfde term voor KPN gebruiken? Van € 45 naar €59 in 8 jaar tijd is ook aanzienlijk. Een pluspunt is dat ik dan wel een viervoudige bandbreedte heb. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • November 12, 2025

Wat shryrin scheef over dat wisselen van streamingdienst doen steeds meer mensen en is helemaal geen gek idee, Ik vind dat persoonlijk te veel administratief gedoe. 

Wat ik nu ga zeggen, is geen promopraatje hoor, zo bedoel ik het echt niet. Maar ik vind het gewoon oprecht handig om al mijn streamingsdiensten op één factuur te hebben en makkelijk te kunnen switchen via de app.

Eerder had ik Netflix, HBO en Videoland los, en Disney+ als keuzevoordeel. Toen ik klaar was met Disney+, heb ik Netflix als keuzevoordeel gekozen. De rest van de diensten lopen nu ook via KPN, dus alles staat op één factuur. Dat vind ik echt fijn: overzichtelijk en makkelijk geregeld.

Wat ik nog graag zou willen, is dat NPO Plus ook via KPN beschikbaar komt.

En wat me soms irriteert: als je een dienst aanzet via de MijnKPN app, moet je die daarna nog activeren, en dat lukt niet via je mobiel. Dan moet ik weer mijn laptop erbij pakken. Dat mag van mij wel anders worden, maar ja… 

Bij de botsauto’s stoer staan doen i.p.v. Nirvana… in Vera… dat je daar spijt van hebt, snap ik wel 😬🫣😅 

• November 12, 2025

Wat ik nu ga zeggen, is geen promopraatje hoor, zo bedoel ik het echt niet. Maar ik vind het gewoon oprecht handig om al mijn streamingsdiensten op één factuur te hebben en makkelijk te kunnen switchen via de app.

Het heeft zeker voordelen maar een tussenpersoon heeft als nadeel dat sommige opties niet mogelijk zijn zoals bij Netflix de Extra lid mogelijkheid. Of de mogelijkheid voor een  jaarabonnement wat voordeliger is dan een maandabonnement.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • November 13, 2025

Dat is inderdaad handig, maar wel jammer dat je voor de add’ons toch via de streamingdienst moet zijn.

Bijvoorbeeld: Prime Video reclamevrij, moet je € 2,99 via Prime betalen en € 4,99 via KPN of alles via Prime.

Bij HBO Max de sport add-on, moet je bij HBO zelf zijn.

Etc.

Als KPN ook dit toevoegt, ben ik helemaal gelukkig.

Ik hoor het graag Shyrin.

Alvast mijn hartelijke dank,

Joop

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • November 13, 2025

Oh, en TV opzeggen? Dat is hier bij ons thuis echt geen optie.
Als ESPN een losse streamingsdienst was, misschien nog wel… maar met een fanatieke (!) voetballiefhebber in huis gaat dat echt niet gebeuren 😅
Ik heb ooit voor de grap (...) eens een pincode ingesteld op een zender waar een wedstrijd op kwam: nou, het huis was te klein! Dus nee, TV blijft hier gewoon.
Al is het stiekem ook best handig voor mijn werk 😉

Haha, diegene heeft gewoon gelijk! Van voetballen blijf je af ​@Shyrin van KPN! 😁 Ben zelf ook supergek op voetbal. En heb als extra zenderpakket Sport Compleet (=combinatiepakket ESPN Compleet en Ziggo Sport Totaal). Wat het kost boeit mij echt niet. TV wordt hier ook niet opgezegd.

En niemand hier in huis heeft er wat over te miepen, behalve ik. 😍 ⚽

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • November 13, 2025

Klopt, dat soort add-ons en opties kun je momenteel alleen rechtstreeks bij de betreffende streamingsdienst afsluiten.

De wens om add-ons direct via KPN beschikbaar te maken, is bij ons intern bekend, ​@joop2011. Op dit moment is het nog niet duidelijk of, en zo ja wanneer, hier veranderingen in komen. Ik kan je helaas nog niet gelukkig maken 😅😉

Hahaha, voetbal is duidelijk ook heilig voor jou, ​@Raspberry!
Een keer ging de “voetbalhooligan” naar de wc tijdens een wedstrijd en ik gilde keihard: Jaaaaaaaa! Wát een goal!!! 😆

Hij wist niet hoe snel hij van die WC af moest komen om terug te sprinten (!!!) om te checken wie er gescoord had… maar er was natuurlijk niks gescoord… Je had zijn hoofd moeten zien: onbetaalbaar!!! Ik moet weer lachen nu ik eraan terugdenk! 🤣

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik heb ook nog Viaplay voor voetbal ​@Raspberry. Kijk er stiekem net te weinig naar. Maar zeg het dan ook niet op, want soms wil ik toch gewoon Man City of Arsenal kijken op zaterdagmiddag en kan de baas hier in huis naar kerstfilms van Netflix kijken, want die werden alweer getipt door ​@Shyrin van KPN 

Verder wat Shyrin allemaal uitspookt tegenover haar "voetbalhooligan" is gewoon "pesten". 😉

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • November 13, 2025

Ik kijk weleens naar Viaplay, gratis kanaalversie bij Ziggo, maar wil daar geen abonnement voor afsluiten. Kijk er te weinig naar. Net als wat jij zegt, af en toe een wedstrijdje meepikken is mooi meegenomen ​@Jeroen van KPN. Goed geregeld daar bij jou in huis. Rust in de tent, haha...😅

Wel een mooie actie van ​@Shyrin van KPN, moest er wel om lachen. Maar voor een voetbalhooligan echt nasty. Haha, zo niet leuk! 😁

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • November 13, 2025

Niet alle Engelse wedstrijden zitten op ViaPlay sinds dit jaar.

Enkele zitten nu op Prime Video.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • November 13, 2025

Klopt Joop. Amazon heeft een selectie aan Premier League wedstrijden zo te zien. 

• November 13, 2025

Klopt Joop. Amazon heeft een selectie aan Premier League wedstrijden zo te zien. 

Onlangs was er zelfs voetbal op Disney plus. Deels logisch als eigenaar van ESPN.