Skip to main content

Hij komt er weer aan, de lijst der lijsten!!

De top 2000 op NPO Radio 2!

De uitzending van de Top 2000 begint op 24 december om 23.00 uur met een vernieuwde openingsshow.
Wederom in handen van Bart Arens, nu vanuit de Stadsschouwburg in Haarlem en daar is ook publiek bij aanwezig.
De Openingsshow Top 2000 (AVROTROS) is een eerbetoon aan grote helden uit de muziekgeschiedenis en Bart werkt daarbij samen met een aantal artiesten van eigen bodem, zoals HAEVN, Danny Vera, KANE, Davina Michelle, Paskal Jakobsen en DJ TLM.
De show, die een uur duurt, is te zien op vanaf 23.00 uur op NPO 3 en ook te volgen via NPO Radio 2. Aansluitend start om 00.00 uur de uitzending van de lijst.
Vanaf de start kun je ook 24 uur per dag kijk via NPO 1 EXTRA, bij KPN op kanaal 81 (Basispakket).

Presentatieschema van de NPO Radio 2 Top 2000 van 2024:

00.00 – 02.00 uur Desiree van der Heiden
02.00 – 04.00 uur Daniël Lippens 
04.00 – 06.00 uur Jasper de Vries
06.00 – 08.00 uur Tannaz Hajeby
08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens 
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt 
14.00 – 16.00 uur Paul Rabbering 
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild 
18.00 – 20.00 uur Emmely de Wilt
20.00 – 22.00 uur Morad El Ouakili 
22.00 – 00.00 uur Jeroen van Inkel

Ga je ook weer kijken en/of luisteren naar de Top 2000 - Editie 2024?
Heb je toevallig gestemd, en wat is dan jouw favoriete nummer, wat sowieso thuis hoort in de lijst der lijsten? en wat je uit volle borst kunt meezingen.
​​​​​​​Of een mooie balled, wat je weer doet terug denken aan die gebeurtenis uit het verleden of je eerste liefde.

Er zijn ook meerdere (3) legpuzzels verkrijgbaar van de TOP 2000, aantal stukjes: 1000

De TOP 2000 heeft een prijs gewonnen:

https://www.spreekbuis.nl/top-2000-geeerd-in-wall-of-fame-beeld-geluid/

Hoi ​@driemaster 

Ik wist werkelijk waar niet, dat er inmiddels al 3 legpuzzels van de Top 2️⃣0️⃣0️⃣0️⃣ te koop waren.
Maar de puzzel die je op de bijgevoegde foto laat zien, vindt ik erg grappig 😅.
Een goede vriendin van mij, zou heb maar al te graag willen hebben, aangezien zei gek is op puzzelen.

Ook is het natuurlijk fantastisch, dat de Top 2000 een prijs 🏆 heeft gewonnen.
Het begon in 1999 als een eenmalige lijst van 2000 platen, maar is inmiddels uitgegroeid tot een vast begrip tussen Kerst en oud&nieuw.

Is het nog gelukt om te stemmen ​@driemaster? En jij dan ​@Remco van KPN? 🎶🎸🎤

@Shyrin van KPN Jazeker, al terugkoppeling gehad en al. Alleen zijn er nummers (helaas) niet in de lijst beland, zoals deze…

Degene met pijl zijn de nummers waarop Louis zijn dance skills vertoont op het scherm, bij de eerste commercials. Tja, we blijven toch fan,  hè?

Jammer dat MC Hammer met “U can’t touch this” niet in de lijst terecht is gekomen.
Dat nummer heb ik toentertijd grijs gedraaid en was ook een Top 10 hit!!
Het nummer speelde zelfs een belangrijke rol, in één van de afleveringen van de comedy serie Oppassen!! bij de VARA.

Ik heb dit jaar niet gestemd, want ik had even geen trek in deze keuzestress haha. Maar als we het dan over Queen hebben, zou ik eerder Innuendo erin willen hebben, in plaats van Bohemian Rhapsody. Neemt niet weg dat ik altijd een ‘mini’ playbackshow weggeef als dat laatste nummer op de radio voorbij komt. Zijn m'n kinderen altijd heel blij mee😅.

Hebben jullie ook de Top 2000 quiz gekeken op NPO 3? Dat is bij ons ook elk jaar vaste prik. Kijken wie het eerst het antwoord naar de tv roept. Hopelijk luisteren we straks op kantoor ook weer naar de Top 2000, gelukkig zijn er niet zoveel mensen op kantoor dus dan is de kans groter dat het me lukt. 🤣

Een goede vriendin van mij, zou heb maar al te graag willen hebben, aangezien zei gek is op puzzelen.

Als het goed is kan je via de lokale Bruna zo’n puzzel op de kop tikken, anders via andere bekende verkoopkanalen.

Het hoort een beetje bij de kerstvakantie he, net als vroeger Serious Request van 3FM. Ik vind het altijd wel leuk om de muziek van de Top2000 aan te hebben in deze periode.

Zijn er mensen die nog naar het Top2000-Café gaan dit jaar?

Is het nog gelukt om te stemmen ​@driemaster? En jij dan ​@Remco van KPN? 🎶🎸🎤

@Shyrin van KPN Jazeker, al terugkoppeling gehad en al. Alleen zijn er nummers (helaas) niet in de lijst beland, zoals deze…

Degene met pijl zijn de nummers waarop Louis zijn dance skills vertoont op het scherm, bij de eerste commercials. Tja, we blijven toch fan,  hè?

Windforce 11… Ook zo’n plaatje die vergeten was maar mid 80’s vaak te horen. Heerlijk om dit weer te horen dus bedankt voor het delen. Dolce Vita is de favoriet van een collega. We waren het erover eens dat deze plaat symbool staat voor de zomer. Mooie herinneringen.

Ik dacht altijd dat de 40-(inmiddels 50) plussers Bohemian Rhapsody op 1 zetten maar nu blijkt het bij alle leeftijdscategorieën op 1 te staan. Dus ook 0 tot 15. Heel vreemd. En hoe komt Queen met 34 nummers er in? Ook de meeste obscure. Wie zet dat op zijn lijst? 100.000 mensen die 35 keer Queen kiezen? Ik heb per artiest 1 nummer gekozen.

Dat komt omdat de 80’s in mijn optiek prachtige muziek gebracht heeft. En wat waren er veel idolen in die tijd. Niet te tellen wat een overvloed aan kwaliteit. Ik merk dat jongeren steeds meer de muziek uit die tijd waarderen. Ik snap dat wel want ik vind de huidige muzikale prestaties matig. Ik grijp nog steeds terug naar die jaren.

Wat een held voor mij is deze Fransman. Een pionier en wat een dijk van een nummer. De cd staat nog regelmatig op hier.

Het hoort een beetje bij de kerstvakantie he, net als vroeger Serious Request van 3FM. Ik vind het altijd wel leuk om de muziek van de Top2000 aan te hebben in deze periode.

Normaliter ben ik wel te porren voor een bezoekje aan het mediapark en aanverwante zaken, maar deze laat ik even schieten, iets té druk naar mijn mening. Alhoewel; in de 80’s veelvuldig naar Countdown Café geweest in Bosch en Duin in Soest, ook heel druk, maar een andere tijd zeg maar… ook eens naar een concert van de Dijk geweest in een obscure tent in Rotterdam...

Ik ben er nog nooit geweest en de wachtrijen trekken mij ook niet heel erg.. Maar ik zou er ooit wel eens heen willen, gewoon voor de ervaring!

Ik ben het hier helemaal mee eens: de Top 2000 hoort echt een beetje bij het einde van het jaar.

Nee, ik ga niet. Door het Top 2000-café moet ik wel altijd denken aan een lieve oud-collega die niet meer onder ons is. Zij was daar ooit eens, dolgelukkig want ze was een groot fan van de Top 2000… Ik zie haar nog zo voor mij: heel enthousiast heen en weer te wippen zo van: “ik ben er, ik ben op TV!” 😅🤣

Wij waren er vorig jaar én het jaar daarvoor. We hadden hotel geboekt in de buurt en vierde op die manier ook kerst. Dit jaar slaan we Top2000 keertje over. Wel weer toevallig, want net dit jaar is een van mijn favoriete DJs Daniel Lippens voor het eerst een “Top2000 DJ”. Wie weet volgend jaar weer. 😀

Ik ben er nog nooit geweest en de wachtrijen trekken mij ook niet heel erg.. Maar ik zou er ooit wel eens heen willen, gewoon voor de ervaring!

@Marcia van KPN 

Er is nauwelijks een wachtrij. Want je schrijft je vooraf al in op een tijdslot van 30 minuten (of 45 minuten). Je moet alleen zorgen dat je daar precies op tijd bent.

Ik ben daar drie of vier keer geweest in de laatste tien jaar. Ik zorgde er dan voor dat ik twee of drie tijdsloten achter elkaar had gereserveerd. Want voor 30 minuten of 45 minuten is Hilversum best ver weg.  

Inderdaad zeker een leuke ervaring. Maar voorlopig hoeft het niet meer voor mij. Ik ga wel luisteren en kijken (alleen) die week. Want voor de rest is Radio 2 niet meer het station waar ik de hele week naar luister. Dat was tot een jaar of vier terug wel zo.   

@Noordzee ik dacht: nou, dan toch even kijken. Maar nu ben ik natuurlijk te laat🤣

Volgend jaar dan nog maar even over nadenken😄

@Noordzee ik dacht: nou, dan toch even kijken. Maar nu ben ik natuurlijk te laat🤣

Volgend jaar dan nog maar even over nadenken😄

Het is meestal binnen twintig minuten uitverkocht. Je moet er razendsnel bij zijn. 

Als het goed is kan je via de lokale Bruna zo’n puzzel op de kop tikken, anders via andere bekende verkoopkanalen.

Hoi ​@driemaster 

Er zit een Bruna winkel in Winkelcentrum Presikhaaf, dus ik zal daar eens een kijkje gaan nemen, en het ook doorgeven aan mijn goede vriendin die van puzzelen houdt.
Bedankt voor je tip 👍🏻.

Reageer