Skip to main content

Pasen winactie: Raad jij hoeveel paaseitjes in de pot zitten?

• April 17, 2025
  • 89 reacties
  • 1068 keer bekeken
Pasen winactie: Raad jij hoeveel paaseitjes in de pot zitten?
Toon eerste bericht

89 reacties

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 19, 2025

Ik denk dat de pot nu wel leeg is haha

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • April 19, 2025

Ik denk dat de pot nu wel leeg is haha

Ze zijn nu de chocolade paashazen aan het oppeuzelen 😂

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 19, 2025

Ik ben het er absoluut niet mee eens, maar laten we het ook even aan onze beste vriend GPT vragen;

Thanks voor de foto! Op basis van de zichtbare grootte van de pot en het aantal paaseitjes dat we aan de buitenkant kunnen zien, kan ik een schatting maken.

We zien ongeveer 40 tot 50 paaseitjes aan de voorkant. Aangezien het een ronde pot is en er waarschijnlijk net zoveel eitjes aan de achterkant zitten, én er meerdere lagen boven elkaar liggen, kunnen we een ruwe schatting maken:

Eitjes aan de voorkant: ± 45

Vermenigvuldigd voor de volledige omtrek: × 2 = 90

Meerdere lagen (hoogte): ongeveer 2,5 lagen

Schatting: 90 × 2,5 = ongeveer 225 paaseitjes

Dus mijn gok is: rond de 220 tot 250 eitjes in totaal.

Wil je dat ik het nog nauwkeuriger analyseer of een visuele methode gebruik om het aantal te tellen?

Uiteraard ben ik het niet eens met dat antwoord, veel te hoog en dat moet nauwkeuriger kunnen.

De initiële visuele analyse schat ongeveer 12 duidelijk zichtbare paaseitjes aan de voorkant. Omdat de pot rond is en er meerdere lagen zijn, kunnen we dat verder uitbreiden:

Voorkant zichtbaar: ± 12 eitjes

Volledige omtrek: × ongeveer 2 = 24

Aantal lagen boven elkaar: ongeveer 2

Totaalschatting: 24 × 2 = ongeveer 48 paaseitjes

Dus een realistischere schatting is dat er rond de 45 tot 50 paaseitjes in de pot zitten. Dat ligt inderdaad een stuk lager dan mijn eerste gok – je had gelijk! 

Tussen de 45 en 250 paaseitjes is dan het antwoord 😁

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 19, 2025

Men gebruikt mathematische berekening om uitslag te bepalen. Maar jullie weten niet hoeveel eitjes zijn aan de achterkant al vervangen door knikkers.

Vraag aan Chatgpt:

How many Easter eggs are in the jar?

ChatGPT zei:

Estimating the number of Easter eggs in a jar from an image can be tricky, but we can make a good approximation by considering a few factors:

Step-by-step estimation:

1. Visual inspection:

• The jar is cylindrical.

• Eggs appear to be stacked with some gaps.

• There are around 4 visible layers of eggs vertically.

• Each layer seems to contain about 15–20 eggs (on average) in the visible portion.

2. Estimation:

• Let’s assume about 4–5 layers.

• If each layer contains ~18 eggs, then:

Total eggs≈4.5 layers×18 eggs/layer≈81

Estimated total:

~80 to 85 Easter eggs in the jar.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ze zijn nu de chocolade paashazen aan het oppeuzelen 😂

Als je er eentje in de aanbieding hebt, kom maar door! 😁

Ik heb nog geen paaschocola gegeten besef ik me nu. 😨 Na het paasweekend maar wat inslaan. 

Tussen de 45 en 250 paaseitjes is dan het antwoord 😁

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • April 20, 2025

Mocht het tellen der eitjes de komende week eindigen in een ex aequo (is elijke stand, gelijkspel of remise), dan zouden de kleuren de definitieve uitslag kunnen bepalen. Heb mijn lijstje al klaar maar zal deze hier niet publiceren 😉 . Met 'kleuren' bedoel ik uiteraard de kleuren van de verpakking. De kleur van de chocolade (wit of bruin) kunnen we immers pas bij het pellen en nuttigen bepalen 😁.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 20, 2025

Dat is een slim idee ​@Berrie_Kaas, mocht het zo ver komen dat er sprake is van meerdere winnaars, dan houden we dit in ons achterhoofd 😃

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 20, 2025

Ik had vanmiddag een internet/tv storing. Telt dat ook mee als er mensen gelijk eindigen? 😅

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • April 20, 2025

Ik had vanmiddag een internet/tv storing. Telt dat ook mee als er mensen gelijk eindigen? 😅

Om eerlijk te zijn ontgaat mij even het verband tussen de internet/tv storing bij ​@Roy74 en het tellen van de eitjes. Ik heb gisteren mijn FB modem/router, nou ja, van KPN dan, vervangen voor een eigen FB router. (ik heb immers al een glasvezelmodem van KPN). Dat is toch ook geen reden om het door mij gerapporteerde aantal eitjes te heroverwegen? Ik hoop wel dat de moderatoren de eitjes in een plat doosje verpakken, die pot past nl. niet door mijn brievenbus 😁 😂.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 20, 2025

Nou ja, ​@Berrie_Kaas ik heb minstens een uur geen internet gehad terwijl ik er wel voor betaal. Schandalig. Ik had gehoopt op coulance door mij die pot met eitjes te gunnen 🥳

Mij ontgaat verder ook enig verband maar je moet een excuus hebben om te snoepen he 😅

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • April 20, 2025

Nou ja, ​@Berrie_Kaas ik heb minstens een uur geen internet gehad terwijl ik er wel voor betaal. Schandalig. Ik had gehoopt op coulance door mij die pot met eitjes te gunnen 🥳

Mij ontgaat verder ook enig verband maar je moet een excuus hebben om te snoepen he 😅

Tja, maar door te snoepen raakt alleen je eigen voorraad eitjes op, maar wordt het aantal moderatoreitjes niet minder, tenminste niet door jou ​@Roy74 😁 . Coulance is een ingeburgerd en veel gehanteerd begrip op de KPN  burelen, dus wie weet …… 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 20, 2025

Tja, maar door te snoepen raakt alleen je eigen voorraad eitjes op, maar wordt het aantal moderatoreitjes niet minder, tenminste niet door jou ​@Roy74 😁 . Coulance is een ingeburgerd en veel gehanteerd begrip op de KPN  burelen, dus wie weet …… 

Bewust geen eitjes in huis gehaald want dan kom je ook niet in de verleiding. Je ziet wat het doet op de KPN burelen. En dan elkaar de schuld geven 😈

Heerlijk toch die coulance haha. Al moet ik afkloppen dat dit de eerste keer storing dit jaar was. Vorig jaar moest ik ook een keer zonder doen. Maar ach, het zijn toch allemaal eerste wereld problemen als je kijkt wat er allemaal aan de hand is. Overigens was de informatievoorziening zeer goed te noemen. Keurig een SMS bij start en einde van de verstoring.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Bewust geen eitjes in huis gehaald want dan kom je ook niet in de verleiding. Je ziet wat het doet op de KPN burelen. En dan elkaar de schuld geven 😈

Snoep = emotie binnen dit team. 🍫

Paul007
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • April 21, 2025

Ik denk 101 eitjes

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Wat onwijs leuk dat jullie allemaal met zoveel enthousiasme meegedaan hebben! 😊 Ik hoop allereerst dat jullie allen fijne Paasdagen gehad hebben. En dan is het dus nu tijd voor de grote ontknoping... Trommelgeroffel…..

Het goede antwoord is 84 paaseitjes!🐣

Er zat geen exact goed antwoord tussen, maar er waren een paar die er érg dichtbij zaten. De winnaars zijn:

@Sebas14 had het BIJNA goed met 83 stuks

@Berrie_Kaas met 78 paaseitjes

@Raspberry met 86 eitjes

en ​@Dicksooo gokte 87 paaseitjes

En we doen er eentje als bonus, want ​@Fam temme had het aantal precíes andersom met 48 stuks 😁 Ik zie alleen je naam en adresgegevens nog niet in je profiel, vul je die nog in?

Gefeliciteerd aan de winnaars, je prijs komt naar je toe, en dank allen voor het meedoen 💚

Heb jij nou een leuk idee of een tip voor ons, voor een volgende winactie? Laat het ons weten! Suggesties zijn welkom, we lezen ze graag hier in de opmerkingen 😊

Wat meer relevant is: hoeveel zitten er momenteel nog in de pot beste moderators? 😋

Waarom stel je van die moeilijke vragen Roy 😩

Ik poog de waarheid boven water te krijgen. Iets zegt mij dat we na afloop van de prijsvraag geen hertelling kunnen doen 😅

@Roy74 Scheelt dat we ze vooraf goed geteld hebben🤣

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • April 22, 2025

Dat is leuk om te horen. Feest hier in huis 🥳

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • April 22, 2025

Dankjewel ​@Alexandra van KPN , blijkbaar heb ik dus 3 paaseitjes mis gezien en moet ik toch naar de brillenboer.😊 Tevens felicitaties naar ​@Sebas14 die er slechts 1 paaseitje naast zat!

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • April 22, 2025

O, dit meen je niet ​@Alexandra van KPN???? Je bericht heb ik meerdere malen vol verbazing gelezen, want geloofde het niet. Kun je nagaan, twijfelde om hieraan mee te doen. Vraag me niet waarom, haha… Op een gegeven moment dacht ik, gewoon doen. Gaat nergens over. En zie het resultaat. Alle winnaars, van harte gefeliciteerd! 🏆

Superbedankt! 😍

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • April 22, 2025

@Alexandra van KPN , wat geweldig om te vernemen dat ik tot de winnaars mag behoren, dan klopte mijn formule toch niet helemaal. Erg jammer, maar wiskunde was nou eenmaal niet mijn sterkste kant 🤔.  En voor ​@Sebas14 een pluim! 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 22, 2025

Zat er nog best dichtbij met 76 stuks.

Proficiat voor de winnaars 😎

@Alexandra van KPN hopelijk doet niemand een verzoek tot hertelling 😁

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 22, 2025

Oprecht verbaast dat ChatGPT met een 80 tot 85 er best in de buurt zat uiteindelijk.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • April 22, 2025

Hertelling is niet nodig ​@Roy74 , heb begrepen dat een notaris heeft meegekeken, waarvan akte 😆, 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 22, 2025

Hertelling is niet nodig ​@Roy74 , heb begrepen dat een notaris heeft meegekeken, waarvan akte 😆, 

Is ook niet nodig ​@Berrie_Kaas allemaal zeer integere mensen bij KPN hè 🙃

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • April 23, 2025

Kijk, PostNL is zojuist langs geweest! Dank jullie wel!

“Omdat liefde voor ons vak tijdloos is” en dat geldt niet alleen voor het bakkersvak! 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Graag gedaan ​@Berrie_Kaas, geniet ervan! 😍

We horen héél graag of hij net zo lekker is als het eruit ziet 😁 ​@Shyrin van KPN en ik zaten te watertanden bij de plaatjes haha 🤣