Skip to main content
Sticky

Raad de afbeelding

  • 16 July 2024
  • 278 reacties
  • 2898 keer bekeken
Raad de afbeelding

 

Zelf mis ik soms de ‘dwaling’ en de quizzen… kan ook niet anders met zoveel sport deze zomer, maar dan wil ik toch deze even droppen… 

Wat is dit??

Flipperkast.? 

Nope.


Een zeil van een zeilboot? Spinaker? 


Een zeil van een zeilboot? Spinaker? 

Je bent heel warm, het is inderdaad een zeil (genua) maar het gaat om die groene en rode draadjes.


driemaster schreef:
Ruud had het goed: het is inderdaad de Erasmusbrug, wat je allemaal niet kan doen met sterk inzoomen! 
 

Inderdaad @driemaster . Iets met hoeken, afstand en perspectief. Dat geeft onverwachte effecten.

Had je die foto op 28 mei gemaakt?


Zogenoemde 'tell tales' om de luchtstromingen langs bijv. het grootzeil te lezen.


Zogenoemde 'tell tales' om de luchtstromingen langs bijv. het grootzeil te lezen.

Helemaal correct! 👍


Wie weet waar dit raderwerk een onderdeel van is?

 


Het werelduurwerk dat in Franeker staat van Eysinga.


 

Het werelduurwerk wat in Franeker staat van Eysinga.

 

Klier, veelste snel geraden,...


@RBxx Nee, deze is gemaakt afgelopen maandag tijdens een wandeling door de stad. 


Het werelduurwerk dat in Franeker staat van Eysinga.

One of the "must-see's" in Fryslân.


Iemand enig idee wat dit is?

 


Iets van een wekkerradio misschien? 


Helaas PindaKlaas
Hint:
Heeft niets met geluid te maken
Alhoewel…… laat ik zeggen niets met muziek of spraak te maken, er komt wel wat geluid uit…...


Deze vind ik wel een lastige. Een symbool voor tijd, 2 pijlen, nacht/dag en een kladblok/notitie. Is het misschien de bovenkant van een toetsenbord? 


Is het misschien een telex machine? 


@Alex van KPN  is goed op weg, denk denk vooral zo door, en nee het heeft niets met een toetsenbord of telex te maken.

Nog een hint:
Je ziet het vaak bij de dokter en sommige mensen hebben het ook thuis.
 


Een bloeddrukmeter? 


Bingo !  
@Friesian  heeft het geraden.


Wow, knap geraden @Friesian! Waar staat dat dag/nacht (maan/zonnetje) teken voor, @huistijger? Maakt dat wat uit voor de bloeddruk?

 

Ik ben benieuwd wie zich geroepen voelt om het volgende plaatje te delen😊!


Wow, knap geraden @Friesian! Waar staat dat dag/nacht (maan/zonnetje) teken voor, @huistijger? Maakt dat wat uit voor de bloeddruk?

Soms wil de dokter gegevens van hoe je bloeddruk 's nachts is en dan kun je met de tijdklok instellen dat hij b.v. om het uur een meting gaat maken.
Moest ik een keer doen, maar gelukkig was achteraf alles ok, toen heb ik mezelf een aangeschaft om het in de gaten te houden, maar gelukkig is het al jaren nog steeds ok.


Ik ben benieuwd wie zich geroepen voelt om het volgende plaatje te delen😊!

🤷‍♂️


Een schakelbord van een kerktelefoon?


Ik zal het wel fout hebben, maar een ouderwetse telefooncentrale?

Oh wacht even een soort testbank denk ik


Zeker dat dit inderdaad van me werk is, dit is in ieder geval iets wat uit de PTT tijd stamt. 


Reageer