Skip to main content

Zelf mis ik soms de ‘dwaling’ en de quizzen… kan ook niet anders met zoveel sport deze zomer, maar dan wil ik toch deze even droppen… 

Wat is dit??

Jazeker, Jeroen (en anderen), hier is ie dan… 

Waar staat dit hek?

Green Park, London

De gouden versierde poort van Buckingham Palace naar het Heilige James Park in Londen.

Het is inderdaad in London, toegangshek naar Green Park, aan the Mall. Tijdens ons bezoek aan London in 2016.

Mag ik er een ingooien?

Hier is ie:

Stemvork?

Een vleesthermometer ?

Een vleesvork?

Een sate pen ?

@Erik van KPN gaf het juiste antwoord en haalde ook nog de snelheidsprijs. 

Het is inderdaad een stemvork. Ik had expres zo ver ingezoomd dat een tool als Google Lens hierbij niet kon helpen. 😁

Deze stemvork geeft de toon ‘A’. Dit staat ook op het handvat, samen met het aantal trillingen per seconde: 440 Hz.

Het is dus: a′ in het midden van de piano, rechts van de centrale c (eengestreept octaaf).

https://nl.wikipedia.org/wiki/A_(muziek)

Aangezien ik geen piano heb, zal ik deze "vork" toch maar als satepen gebruiken…..😂

Aangezien ik geen piano heb, zal ik deze "vork" toch maar als satepen gebruiken…..😂

Ik zeg: Succes! Die 2 uiteindes zijn namelijk niet flexibel. 🤣

@Erik van KPN gaf het juiste antwoord en haalde ook nog de snelheidsprijs. 

Het is inderdaad een stemvork. Ik had expres zo ver ingezoomd dat een tool als Google Lens hierbij niet kon helpen. 😁

Deze stemvork geeft de toon ‘A’. Dit staat ook op het handvat, samen met het aantal trillingen per seconde: 440 Hz.

Het is dus: a′ in het midden van de piano, rechts van de centrale c (eengestreept octaaf).

https://nl.wikipedia.org/wiki/A_(muziek)

Oh, wow! Dat had ik niet eens verwacht. Ik zal even een plaatje zoeken :D

Raad je plaatje!

Het is dat wat de Sint in de komende dagen veelvuldig op zijn hoofd zal dragen, oftewel een MIJTER.

Denk het niet ​@HansaanZet 
Ik zit me naar te prakkiseren waar ik het eerder heb gezien, was dat nu op TV of in de krant?
Dit wordt een oh-ja antwoord denk ik.

Het is dat wat de Sint in de komende dagen veelvuldig op zijn hoofd zal dragen, oftewel een MIJTER.

Dit dacht ik ook! Maar het kan misschien ook het Grote Boek van de sint zijn?

De kroon van de overleden Engelse koningin?

Gelet op het jaargetijde… een afbeelding op een mijter

Denk het niet ​@HansaanZet 
Ik zit me naar te prakkiseren waar ik het eerder heb gezien, was dat nu op TV of in de krant?
Dit wordt een oh-ja antwoord denk ik.

Oh ? Ja ! 😉

Hans heeft helemaal gelijk, het is inderdaad de mijter van onze Sint!

Hans, je bent aan Zet 😄

Het is een……..Huh? 🤓

Het lijkt op een Tupperware©️ schaaltje, maar ik denk een bodem van een plastic flesje, welk merk: ik heb geen enkel idee!

Het lijkt op de ziel van een plastic flesje inderdaad, maar geen idee wat de 15S die er op staat betekent. Of dat is geen hint en ik laat me er door afleiden...

Tip : Het is de bedoeling dat het zachter wordt……..

Reageer