Skip to main content

Zelf mis ik soms de ‘dwaling’ en de quizzen… kan ook niet anders met zoveel sport deze zomer, maar dan wil ik toch deze even droppen… 

Wat is dit??

Is dit die grote metalen spiegelbol die ergens in de Amerika's op een plein staat? Ik kan even niet vinden waar 

Ik dacht dat dit een hele moeilijke zou worden, maar dat viel wel mee dus ​@Maja van KPN. Het is inderdaad de Bean in Chicago:

Dan een nieuwe van mij! Ik weet niet of dit een moeilijke is, maar daar komen we zo achter:

Als auteur van dit draadje wil ik deze inbrengen…

Waar staat dit?

Dan een nieuwe van mij! Ik weet niet of dit een moeilijke is, maar daar komen we zo achter:

Een pauw?

Dat gebouw is het KPN gebouw in Groningen dacht ik ​@driemaster 

Oeps! Was inderdaad wel heel erg simpel…. ​@Jeroen van KPN  Klopt helemaal, in een eerder draadje is ie al een keer langs geweest.

@Maja van KPN Sorry, geen pauw... zo te zien is het iets van geweven stof… badhanddoek of iets richting een gordijn?

...

Ik denk aan de stoffering van en stoel

Een kersttrui?

Een kleurige gebreide sjawl of een vloerkleed of een stropdas ?

@Maja van KPN Sorry, geen pauw... zo te zien is het iets van geweven stof… badhanddoek of iets richting een gordijn?

En TOCH was het een pauwenveer! 🦚 Ik vind het mooi om te zien dat de ‘geweven’ structuur van de veertjes iedereen op het verkeerde been heeft gezet 😅

Aan jou nu de eer om een nieuwe te plaatsen ​@driemaster 😊

@Maja van KPN Plaatjes en ideeën genoeg…. hier is er weer één… wellicht voor de een wat makkelijker dan de ander… 

Een TV-zendmast.

Het kraaiennest van een driemaster ? 😁

@HansaanZet mmmm… ‘t zou kunnen, maar is het niet.

Nee, dit is de mast van Rotterdam aan de Waalhaven. Was eerst 106 meter is nu 202 meter. In 1989 is het verhoogd i.v.m. de hoogbouw in het centrum van de stad, omdat de toren van Alphen a/d Rijn niet zou worden bereikt met de straalverbindingen. 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Telecomtoren_Waalhaven

Ik ben benieuwd of iemand kan raden wat dit is:

Ik ben benieuwd of iemand kan raden wat dit is:

De "slurf" van een gordeldier ?

@GeSp Een rioleringsbuis met veel kalkaanslagen.

Tapijtrol?

@HansaanZet ​@TDN en ​@driemaster Nee, dat is het allemaal niet.

Wat hints, het is van metaal, doorsnede van de binnenkant is ong. 3 millimeter.
Het is ook een onderdeel van een iets groter geheel wat door een heleboel mensen gebruikt wordt.

Een rietje met ribbels ?

Ik dacht eerst aan een regenpijp, maar dat is ruim meer dan 3mm... is het de binnenkant van een 3.5mm jack?

@HansaanZet en ​@Jasper van KPN Nee, is het ook niet.

Volgende hints: Het wordt in het huishouden gebruikt en als je dit onderdeel verwijderd valt het geheel uit elkaar in 3 stukken.

Reageer