Skip to main content
Sticky

Raad de afbeelding

• July 16, 2024
  • 1855 reacties
  • 18719 keer bekeken
Raad de afbeelding
Toon eerste bericht

1855 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 21, 2024

@driemaster en ​@HansaanZet Allebei mis.

Hint: Het is iets met tijd.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 21, 2024

Nog een hint: Het is iets met muziek en tijd.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • December 21, 2024

Oude jukebox?

wjb
Wijsgeer
  • December 21, 2024

Een metronoom?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 21, 2024

Een metronoom?

Jazeker. Helemaal juist. 👍

Het is een metronoom waarmee je heel precies het tempo van een muziekstuk kunt bepalen. Het getal geeft het aantal tikken per minuut aan, in de popmuziek genoemd: Beats Per Minute (afgekort BPM).

Van mijn vader heb ik later een kleine metronoom gekregen die eruit zag als een groot zakhorloge.

Nog later heb ik zelf een elektronische metronoom gekocht. Maar in deze tijd gebruik ik een app op mijn mobiel. Handig, want mijn mobiel heb ik altijd bij me dus de metronoom-app ook.

wjb
Wijsgeer
  • December 21, 2024

Onze jongste dochter heeft een hele dure hobby gehad namelijk harp spelen. Een prachtig instrument en de eerste (haakjes)harp was nog wel te betalen. Maar ja, dan moet er toch een keer een pedaalharp komen en dan moet je al snel met vijf cijfertjes voor de comma rekening houden. Gelukkig zijn pedaalharpen zeer waardevast. En ook hier stond een metronoom om de maat aan te geven.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • December 21, 2024

Harp: een bijzonder instrument. Doet mij meteen denken aan de virtuoos Andreas Vollenweider.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 21, 2024

Dat van die ‘haakjesharp’ moest ik ff googlen. 

Weer wat geleerd.😉

wjb
Wijsgeer
  • December 21, 2024

Iemand een idee wat het onderstaande zou kunnen zijn?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 22, 2024

Iemand een idee wat het onderstaande zou kunnen zijn?

Een ouderwetse stempelaar? Ik weet nu eigenlijk al dat dat niet het goede antwoord gaat zijn maar iets anders kan ik er vooralsnog niet van maken! Ik ga er later op de dag nog eens een blik op werpen, wie weet leidt dat tot nieuwe inzichten :)

wjb
Wijsgeer
  • December 22, 2024

Dat wordt dan toch gedurende de dag er nog eens naar kijken ​@Jan van KPN, het is immers geen ouderwetse stempelkaart. Ik zou eerder zeggen dat het een moderne... is. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik weet niet of het modern is… maar in het kader van wat je eerder deelde gok ik een pedaal van een pedaalharp? 

Wat gaaf dat ze dat speelde! Ik wilde vroeger ook altijd harp leren spelen, maar m'n moeder viel bijna flauw toen ze de kosten daarvoor zag.
In plaats daarvan mocht ik een blokfluit. 😅

wjb
Wijsgeer
  • December 22, 2024

Ik weet niet of het modern is… maar in het kader van wat je eerder deelde gok ik een pedaal van een pedaalharp? 

Nee, het is geen pedaal van een pedaalharp.

Wat gaaf dat ze dat speelde! Ik wilde vroeger ook altijd harp leren spelen, maar m'n moeder viel bijna flauw toen ze de kosten daarvoor zag.

De harp is niet met onze dochter meegegaan toen ze in België ging studeren en (komt wel vaker voor) in België is blijven hangen nadat ze een Vlaamse jongen had ontmoet.

Op haar studentenkamer was geen plek voor een harp en een studentenhuis leent zich ook niet echt om een harp van ruim 15K euro neer te zetten.

Toen ze een paar jaar later met haar Vlaamse vriend ging samenwonen hebben wij zonder dat ze dat wist de harp meegenomen bij een bezoekje aan haar. Ze was in tranen van vreugde. Daar heeft ze nog een tijdje harp gespeeld totdat ze besloten om tiny te gaan wonen. Toen is de harp weer naar ons teruggekomen en hebben we deze verkocht aan een conservatorium studente.

Onze jongste dochter speelt nu een schootharp want haar liefde voor de harp zal nooit verdwijnen.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Is het een zonnebril, ​@wjb?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 23, 2024

@wjb Ik gok op een auto buitenspiegel.

Jasper van KPN
Moderator

Of een versnellingspook?

wjb
Wijsgeer
  • December 23, 2024

Allemaal niet goed. 

Hint: Het maakt geluid. 

wjb
Wijsgeer
  • December 23, 2024

Dan maar een tweede hint.

Het heeft met veiligheid te maken.

• December 24, 2024

Een gordelversteller in de auto?

wjb
Wijsgeer
  • December 24, 2024

Een gordelversteller in de auto?

Maakt die geluid dan? 😉

Maar het heeft wel met verkeer te maken.

We hebben nu dus drie tips.

1. Het maakt geluid.
  2. Het heeft met veiligheid te maken.
  3. Het wordt gebruikt in het verkeer.

Jasper van KPN
Moderator

Het ding bij een voetgangersoversteekplaats dat het geluid maakt waardoor blinden weten wanneer het licht op groen staat en ze dus veilig kunnen oversteken? Het heeft vast een kortere naam...

wjb
Wijsgeer
  • December 24, 2024

Het ding bij een voetgangersoversteekplaats dat het geluid maakt waardoor blinden weten wanneer het licht op groen staat en ze dus veilig kunnen oversteken? Het heeft vast een kortere naam...

Het is inderdaad iets om mensen te informeren / waarschuwen maar helaas ​@Jasper van KPN het is niet het ding bij de voetgangersoversteekplaats ... etc. 

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 24, 2024

Fietsbel

wjb
Wijsgeer
  • December 24, 2024

Fietsbel

Precies, een (moderne) fietsbel.

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 24, 2024

Als volgende opgave. Een detail foto van iets.