Skip to main content

Zelf mis ik soms de ‘dwaling’ en de quizzen… kan ook niet anders met zoveel sport deze zomer, maar dan wil ik toch deze even droppen… 

Wat is dit??

@driemaster en ​@HansaanZet Allebei mis.

Hint: Het is iets met tijd.

Nog een hint: Het is iets met muziek en tijd.

Oude jukebox?

Een metronoom?

Een metronoom?

Jazeker. Helemaal juist. 👍

Het is een metronoom waarmee je heel precies het tempo van een muziekstuk kunt bepalen. Het getal geeft het aantal tikken per minuut aan, in de popmuziek genoemd: Beats Per Minute (afgekort BPM).

Van mijn vader heb ik later een kleine metronoom gekregen die eruit zag als een groot zakhorloge.

Nog later heb ik zelf een elektronische metronoom gekocht. Maar in deze tijd gebruik ik een app op mijn mobiel. Handig, want mijn mobiel heb ik altijd bij me dus de metronoom-app ook.

Onze jongste dochter heeft een hele dure hobby gehad namelijk harp spelen. Een prachtig instrument en de eerste (haakjes)harp was nog wel te betalen. Maar ja, dan moet er toch een keer een pedaalharp komen en dan moet je al snel met vijf cijfertjes voor de comma rekening houden. Gelukkig zijn pedaalharpen zeer waardevast. En ook hier stond een metronoom om de maat aan te geven.

Harp: een bijzonder instrument. Doet mij meteen denken aan de virtuoos Andreas Vollenweider.

Dat van die ‘haakjesharp’ moest ik ff googlen. 

Weer wat geleerd.😉

Iemand een idee wat het onderstaande zou kunnen zijn?

Reageer