Skip to main content
Sticky

Raad de afbeelding

Raad de afbeelding
Toon eerste bericht

911 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ohhhhh ik heb hier nog niet genoeg koffie voor gehad hoor 😁 ik laat het even rustig bezinken tijdens mijn volgende bakje koffie….☕

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 293 reacties
  • 27 januari 2025

Zit dit in dashboard van een auto?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3370 reacties
  • 28 januari 2025
MandersOnline schreef:

Zit dit in dashboard van een auto?

Zoals al geschreven, het is niet een instrument uit een vliegtuig of auto. En dat ding loopt niet op benzine, diesel, kerosine, waterstof of andere brandbare materialen. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 907 reacties
  • 28 januari 2025

‘t lijkt een beetje op de bediening van een kookplaat… inductie?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3370 reacties
  • 28 januari 2025
driemaster schreef:

‘t lijkt een beetje op de bediening van een kookplaat… inductie?

Nee, het is geen bedieningspaneel maar wel een afbeelding van een instrument (meter) van een apparaat, dat niet loopt op brandstof. Hint: dat zijn 2 identieke meters (maar niet identieke waarde), dus wat je aan de linke half van de afbeelding ziet, is ook aan de niet zichtbare rechte kant aanwezig.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Mijn eerste gok zou opbrengst/verbruik van iets electrisch zijn, een powerbank, accu, zonnepanelen? Of anders de upload/download van iets?

Jasper van KPN
Moderator
TDN schreef:

Zoals al geschreven, het is niet een instrument uit een vliegtuig of auto. En dat ding loopt niet op benzine, diesel, kerosine, waterstof of andere brandbare materialen. 

Is het dan het dashboard van een e-bike? Die loopt niet op die materialen, maar op elektriciteit en heeft volgens mij wel een display.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3370 reacties
  • 29 januari 2025

@Thomas van KPN Nee, het niet elektrisch, het apparaat loop wel op elektrische stroom, het is een meter met een logaritmische schaal.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Volgens mij kom ik in de buurt! Het is een geluidsding, een versterker?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3370 reacties
  • 29 januari 2025

@Thomas van KPN Ja, je komt in de buurt, het is een VU (Volume Unit) Meter voor Stereo (links/rechts). Nou nog een vraag, dat zijn analoge VU meters op een digitale apparaat met Stereo geluid, wat kan het zijn? Geen versterker, hihi

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 907 reacties
  • 29 januari 2025

Soms is het zo simpel… 0 is volle bak bij een VU meter.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2670 reacties
  • 29 januari 2025

Ik zou zeggen: cassettedeck of bandrecorder. (Ja, ik heb ooit met die apparaten gewerkt...) Maar dat zijn analoge apparaten, geen digitale. Kan dus niet goed zijn.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3370 reacties
  • 29 januari 2025

Tata, het is een internet radio, nou mag een van jullie het merk raden. 📻

Het merk was vroeger bekend voor hoogwaardige geluidsapparaten, nu nog steeds bekend voor computer apparatuur.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 907 reacties
  • 29 januari 2025

‘k Zat te denken aan Revox, Studer of Nakamichi… echter die doen toch niet aan computers? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3370 reacties
  • 29 januari 2025
driemaster schreef:

‘k Zat te denken aan Revox, Studer of Nakamichi… echter die doen toch niet aan computers? 

Zo duur is het merk toch niet 🤣. Het is gerelateerd aan Apples maar niet van Steve Job opgericht.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3370 reacties
  • 30 januari 2025

Hier is het apparaat maar zonder logo. Ik vraag KI om het logo te beschrijven

Het logo is eenvoudig maar heeft verschillende symbolische betekenissen die de identiteit en waarden van het bedrijf weerspiegelen. 

Het meest opvallende element is het groene cirkeltje boven de letters." Dit wordt vaak geïnterpreteerd als een knipoog naar een interactief element. Dit symboliseert **** kernactiviteit: het ontwikkelen van technologie voor mens-computerinteractie.
De groene kleur staat voor groei, duurzaamheid en innovatie, wat past bij het bedrijfsdoel om gebruiksvriendelijke en toekomstgerichte producten te creëren.

De naam is geschreven in een schreefloos, schoon lettertype, wat moderniteit en toegankelijkheid benadrukt. Het ontwerp straalt eenvoud uit, wat aansluit bij de filosofie om technologie intuïtief en gebruiksvriendelijk te maken.
Het gebruik van kleine letters (behalve de "*") suggereert een vriendelijke, benaderbare uitstraling, gericht op consumenten in plaats van op formele zakelijke identiteiten.

Hoewel het bedrijf vooral bekend staat om hardware, benadrukt zijn naam de integratie van software en technologie in hun producten.

De groene kleur in het logo staat voor duurzaamheid en milieubewustzijn, wat past bij inspanningen om tegen 2030 klimaatneutraal te zijn en gerecyclede materialen in producten te gebruiken.
De zwarte of witte basiskleur (afhankelijk van de achtergrond) symboliseert neutraliteit en veelzijdigheid, wat past bij de brede inzetbaarheid in verschillende omgevingen.

Het logo is in de loop der jaren vereenvoudigd. Dit weerspiegelt de verschuiving naar een moderner, minimalistisch design, gericht op digitale platforms en wereldwijde herkenbaarheid.

Het logo  combineert speelsheid met serieuze technologische ambities. Het straalt vertrouwen, innovatie en gebruiksvriendelijkheid uit, kernwaarden die het bedrijf al decennia lang uitdraagt

.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 907 reacties
  • 2 februari 2025

Gerelateerd aan Apple? Beats audio? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3370 reacties
  • 2 februari 2025
driemaster schreef:

Gerelateerd aan Apple? Beats audio? 

Meervoud, Apples 🍎🍏

Het is Logitech, opgericht op een boerderij in Apples Zwitserland. Zijn naam bestaat 'logiciel' (software in frans) en 'tech'. Het apparaat is een SqueezeBox.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 907 reacties
  • 2 februari 2025

Tja, als je het weet zie je het… klinkt logisch… 🙄

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7436 reacties
  • 2 februari 2025

Nou die had ik nooit geraden. 🤪 Ik gooi er een nieuwe in! 

Afhankelijk van wie hem ziet denk ik niet heel moeilijk:

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 907 reacties
  • 2 februari 2025

Deze worden helaas niet meer gemaakt, laatst in het nieuws…

Dit is een Haags hopje… jammie!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7436 reacties
  • 2 februari 2025

Meen je dat nou? 😨 Neeeeeeeeeeeeee. 

Eerst anijsblokjes en nu dit. 😭

Maar in één keer goed geraden ​@driemaster! Keurig. 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 293 reacties
  • 2 februari 2025

Die Haagse hopjes worden niet meer gemaakt...

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • 907 reacties
  • 3 februari 2025

‘n Nieuwe dan maar? ‘t Is wel heel specifiek, maar sommige onder ons, zouden het moeten kunnen zien….

Jasper van KPN
Moderator

Een oude telefooncentrale?