Skip to main content

Regels voor De Huiskamer?

• September 3, 2025
  • 40 reacties
  • 607 keer bekeken

@Shyrin van KPN , Serieus? Volgens wat ik bovenaan in de doelstelling van De Huiskamer lees is dit deel van de Community nu juist geschikt om te kletsen over "alles wat niet per se met KPN te maken heeft". Alles​​ dus. 

En was de geopolitieke situatie er destijds niet de oorzaak van dat kpn direct van de (helaas) Chinese V10 moest afstappen en overgaan op de niet-Chinese V10a, ook al was die op sommige gebieden de mindere van de V10?

40 reacties

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

Ik vond ‘t ook wel jammer dat het topic meteen gesloten werd, al respecteer ik die keuze wel. Ik vond de vraag van ​@joop2011 zeker niet zo ongepast voor hier.

Al begrijp ik wel dat politieke kwesties hier bespreken geen voorkeur heeft, dus kan het wel begrijpen. Maar waar ligt dan de grens?

Zelf meer voorkeur dat ze het topic wel open lieten maar strenger gingen monitoren op de huisregels. Iets wat in een polariserende samenleving verschil kan maken. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • September 5, 2025

Hi ​@Henk2304

Alles​​ dus. 

Alles… alles… We hebben uiteraard wel huisregels en gebruikersvoorwaarden 😉

De KPN Community kun je gebruiken voor een vriendelijke discussie en voor het uitwisselen van informatie en adviezen over onze producten en diensten. Ook andere zaken die met internet of entertainment te maken hebben kun je hier plaatsen. Om deze online ontmoetingsplek voor iedereen prettig en laagdrempelig te houden… 

Of er regels zijn voor onze digitale Huiskamer? 

De Huiskamer is inderdaad de plek om andere community leden beter te leren kennen en gezellig te kletsen over allerlei onderwerpen die niet per se met KPN te maken hebben: zoals hobby’s, films, tech of gewoon een luchtig gesprek. Het is een ruimte waar we de gezelligheid en het delen van interesses vooropstellen.

Tegelijk willen we voorkomen dat gesprekken afdwalen naar onderwerpen die gevoelig kunnen liggen of snel tot verhitte discussies leiden, zoals geopolitiek of internationale spanningen. Zulke onderwerpen kunnen soms raakvlakken hebben met technologie of actualiteit, maar passen ze niet bij de sfeer die we in deze community willen behouden: open, vriendelijk en gericht op elkaar helpen en verbinden.

Een set met regels is hopelijk onnodig maar het stellen van kaders vind ik belangrijk, zeker in een community die bedoeld is om klanten te helpen en elkaar te verbinden: niet te verdelen. 

Daarom heb ik besloten om het eerdere topic te sluiten en hanteren we als Community team dezelfde lijn bij vergelijkbare discussies. Er zijn genoeg andere plekken online waar dit soort gesprekken wél passen. In De Huiskamer houden we het liever luchtig en laagdrempelig 😊

Ik maak er een to do van om eens te kijken naar de omschrijving van dit board: eens kijken of we deze kunnen verduidelijken. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

En was de geopolitieke situatie er destijds niet de oorzaak van dat kpn direct van de (helaas) Chinese V10 moest afstappen en overgaan op de niet-Chinese V10a, ook al was die op sommige gebieden de mindere van de V10?

Als dit klopt, dan adviseer ik KPN om geen Philips TV's meer gratis te leveren.

Want Philips is (helaas) Chinees.

Wel erg jammer, Philips was een A merk, toen het nog Philips was.

Nu staat er alleen de naam Philips op.😉

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

Ik merk dat ik meteen op jou wil reageren, maar laten we de discussie/gesprek maar niet hier naar verplaatsen. Tenslotte weten we nu dat dat niet de bedoeling is en moeten we dat respecteren. 

Verder bedankt voor de extra toelichting Shyrin, ik kan me jouw redenen tot de keuze wel begrijpen. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

@ikheetjeff Aangezien de TV van Philips voornamelijk in Gorzów Wielkopolski, Polen gemaakt en in Amsterdam en Gent ontwikkeld zijn, is het gewoon een persoonlijke oorloog van hem tegen het merk.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 6, 2025

@ikheetjeff Aangezien de TV van Philips voornamelijk in Gorzów Wielkopolski, Polen gemaakt en in Amsterdam en Gent ontwikkeld zijn, is het gewoon een persoonlijke oorloog van hem tegen het merk.

Vreemde opmerking.

Helemaal niet nodig.

Je doelt op mij, denk ik.

Zie ook hier.   En voor Polen, zie hier.

Verder maakt het mij eigenlijk helemaal niets uit.

Vroeger kochten wij altijd een Philips televisie.

Sinds 2008 niet meer, maar dat had helemaal niets met dit te maken.

Ik zeg altijd, ga naar een winkel en vergelijk ze en maak daar je keuze.

Ik heb geen aandelen, dus mij maakt het echt niets uit.

Ik hou het hierbij, lijkt mij verstandig.😉

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 6, 2025

Een “politieke voorkeur”op wat voor manier ook draagt helemaal NIETS bij op een openbaar forum voor consumenten die met een hulpvraag komen omtrent KPN producten. 

Dat is gewoon met de meetlat naast elkaar gaan staan en maar hoog en laag meten wie er het “meeste van af weet” en het verbeterd de sfeer al helemaal niet. 

"War is a place where young people who don't know each other and don't hate each other kill each other, by the decision of old people who know each other and hate each other but don't kill each other"

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 6, 2025

Ik vind het niet waard om op jouw post te reageren, daarom noem ik jouw naam ook niet, maar omdat je mijn naam noemde.

In Polen komen elk jaar miljoenen Philips tv’s van de band

De eigenaar is een Chinese bedrijf, maar het product is nog steeds in Europa ontwikkeld en gemaakt, is nog steeds een Europese product en de EU profiteert ervan. Verder als je alle producten met relatie tot China wil boycotteren,  heb je bijna niet meer in huis, van IKEA meubels,  huishoudelijke artikelen, elektrische apparaten tot apparaten de een accu hebben.

Zoek maar even op forum naar hoeveelheden van jouw eigen berichten met opmerking "Philips en Chinese merk” dan snap je wel, dat anderen jouw kruistocht tegen Philips belachelijk vinden.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 6, 2025

En om een of andere reden gaan we weer offtopic over geopolitieke dingen praten hier…

Persoonlijk vindt ik oorlogen en politiek en dergelijke super interessant. Maar deze plaatst van het internet is niet geschikt om daar over te praten. Het zijn namelijk vaak ook erg polariserende onderwerpen en dat zorgt niet voor een binding van de community. Agree to disagree is vaak niet mogelijk als je het over dit soort grote thema’s hebt. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 6, 2025

Ik vind het niet waard om op jouw post te reageren, daarom noem ik jouw naam ook niet, maar omdat je mijn naam noemde.

Ik heb niets tegen jou ​@TDN 

Jammer dat jij wel iets tegen mij hebt.

Het komt ook heel erg persoonlijk uit jouw oogpunt over.

Helemaal niet nodig. Echt niet.

Wat ik vermelde was persoonlijk en dat mag.

En zoals ik al vermelde, heb ik helemaal niets tegen Philips.

Ik heb het nu ruim voldoende vermeld en zoals ik al melde laat ik het hierbij.

Alleen indien echt nodig wil ik het nog wel een keer vermelden.

Hopelijk kunnen we samen nog steeds door 1 deur.

Aan mij zal het niet liggen.😉

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 6, 2025

Ik heb een Philips TV 😁

Shyrin was duidelijk lijkt mij. Laten wij het ruzie maken maar over aan onze leiders. Daar zijn ze momenteel erg goed in. En laten wij het goede voorbeeld geven. Hier, thuis en in de openbare ruimte. Recent zagen we in Amsterdam hoe leuk het kan zijn.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 7, 2025

Ik heb een Philips TV 😁

Shyrin was duidelijk lijkt mij. Laten wij het ruzie maken maar over aan onze leiders. Daar zijn ze momenteel erg goed in. En laten wij het goede voorbeeld geven. Hier, thuis en in de openbare ruimte. Recent zagen we in Amsterdam hoe leuk het kan zijn.

@Roy74 

Hartelijk dank voor jouw reactie.

Ik ben het helemaal met je eens.

Wel heel erg jammer dat er een paar zijn op het forum die mij niet mogen.

Geen idee waarom.

Gelukkig mag ik wel iedereen en vind ik dit ook een goed forum met veel kennis.

Dit KPN forum bestaat nu 15 jaar, dus op naar de volgende 15 jaar.

Hoewel ik er dan hoogstwaarschijnlijk niet meer bij ben (ik ben dan 86, vandaar).

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 7, 2025

@joop2011 probeer het nu niet persoonlijk te maken. Een andere mening hebben hoeft niet meteen te betekenen dat anderen je niet mogen. En soms is het zo dat mensen elkaar wat minder goed liggen. Dit moet je gewoon respectvol naast je neerleggen.

Ieder individu moet zich welkom kunnen voelen bij KPN. Een individu in een groep plaatsen kan bijvoorbeeld er al voor zorgen dat iemand zich niet prettig voelt bij KPN. Op een andere manier probeert ​@Anneke-Anna dat ook al mooi te verwoorden.

Laten we het in de Community hebben over de mooie diensten van KPN waardoor we met elkaar verbonden blijven. En een kritische noot is soms nodig om de boel scherp te houden. Stop daar vooral niet mee. In de huiskamer kunnen we terecht voor een hoop andere zaken zoals huisinrichting, muziek, etc. 😁

Een leven kan op iedere leeftijd drastisch veranderen zie ik om me heen. Ook een goede reden om de tijd die ons gegeven is met elkaar zo prettig mogelijk door te brengen.

En nu hop naar de volgende 15 jaar Community bij onze groene dienstverlener.

JanD
Superuser
  • September 7, 2025

Beste ​@joop2011 net als in de echte wereld heb je altijd mensen binnen dit forum waar je geen klik mee hebt en ook nooit krijgt, gewoon negeren en/of puur zakelijk emotieloos reageren.

• September 7, 2025

Ik weet nog wel dat er aan het begin van het gebeuren in Oekraïne hier een levendig topic was over gas en elektriciteit en de prijsplafonds die toen waren ingesteld. Dat topic vond zijn oorsprong ook in de geopolitiek.

Er worden zeer veel onderdelen van apparaten in China geproduceerd. Wezenlijk kan dan nagenoeg geen enkel elektronisch apparaat meer worden gekocht. 

Om het iets verwarrender te maken is er de Republiek China beter bekend als Taiwan en de Volksrepubliek China het vaste land. Waarbinnen Hongkong weer een afzonderlijke positie bekleed en hier heeft de eigenaar of licentie houder van de naam Philips voor televisies TPV Technology waarvan TP Vision een dochter een kantoor.  

Dan mogen we natuurlijk geen enkele tv van TPvison of producten met door hun geproduceerde onderdelen meer kopen.

Laten we het bij ons eigen gezonde verstand houden.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 7, 2025

TPV Technology

was opgericht in Taiwan in 1967 en heeft nu overal in de wereld kantoren.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 7, 2025

Er worden zeer veel onderdelen van apparaten in China geproduceerd. Wezenlijk kan dan nagenoeg geen enkel elektronisch apparaat meer worden gekocht. 

Om het iets verwarrender te maken is er de Republiek China beter bekend als Taiwan en de Volksrepubliek China het vaste land. Waarbinnen Hongkong weer een afzonderlijke positie bekleed en hier heeft de eigenaar of licentie houder van de naam Philips voor televisies TPV Technology waarvan TP Vision een dochter een kantoor.  

Dan mogen we natuurlijk geen enkele tv van TPvison of producten met door hun geproduceerde onderdelen meer kopen.

Laten we het bij ons eigen gezonde verstand houden.

Zo zwart wit hoeft ook weer niet.

Net als 50 jaar geleden Japan begon met het maken van auto's, elektronica, etc. en iedereen riep dit toen ook.

Verleden jaar een LG monitor gekocht, Zuid Koreaans merk.

Op de doos stond made in China.

Ook veel van Apple wordt in China gemaakt.

Of dat erg is, dat kan een ieder beter zelf bepalen.

Ik ga het niet meer vermelden, alleen indien echt nodig.

En b.v. activatie en reset (o.a.) heb ik vele malen meer vermeld.😉

@TDN 

Ik had het, misschien een paar keer te veel (maar zowat) vermeld omdat veel Nederlanders nog steeds denken dat Philips nog steeds 100% Nederlands is.

Dat is het helaas niet meer.

Is het erg? Geen idee. Maakt mij ook niets uit.

Iedereen mag van mij gewoon Philips kopen. (dat was niet de reden dat ik het vermelde)😉

Ik heb in dit topic niets meer te vermelden, alles staat er nu.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 7, 2025

​Laten we het in de Community hebben over de mooie diensten van KPN waardoor we met elkaar verbonden blijven. En een kritische noot is soms nodig om de boel scherp te houden. Stop daar vooral niet mee. In de huiskamer kunnen we terecht voor een hoop andere zaken zoals huisinrichting, muziek, etc. 😁

Een leven kan op iedere leeftijd drastisch veranderen zie ik om me heen. Ook een goede reden om de tijd die ons gegeven is met elkaar zo prettig mogelijk door te brengen.

En nu hop naar de volgende 15 jaar Community bij onze groene dienstverlener.

Hi allen, dit topic gaat over wat we wel en niet in de huiskamer bespreken, en nu gaat het toch weer over geopolitiek. Ik quote het bericht van Roy even: laten we het gezellig houden en de deur van de huiskamer sluiten voor geopolitieke situaties.

• Auteur
  • September 8, 2025

Eind vorige week las ik een artikel in de NOS app, waarin stond dat een aantal grote  providers (waaronder kpn) massaal de boycotregels van de EU (en dus ook van Nederland) inzake Rusland overtreden door een nog aanzienlijk aantal Russische (propaganda) websites te hosten. Geopolitiek of niet, als dit waar is mag ik toch hopen dat m'n favoriete provider snel stopt met dit volstrekt verwerpelijke gedrag en zich weer aan de wet gaat houden. ​@Shyrin van KPN ?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 8, 2025

@Henk2304 KPN host tegenwoordig geen websites meer. Dus dat artikel lijkt mij niet correct. 

En bovendien mag een organisatie zelf de regels van een forum bepalen. Dat staat los van de telecomwet.

Dus ik snap de keuze wel om geopolitieke discussies op het forum niet toe te staan.  

• Auteur
  • September 8, 2025

Ja, eigenlijk weet ik dat wel en ik hoop dat je gelijk hebt. Maar in het betreffende artikel werd oa kpn bij name genoemd. Waar komt dat dan vandaan? 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 8, 2025

Waar las jij dat er dergelijke sites gehost worden?

• Auteur
  • September 8, 2025

@Henk2304

En bovendien mag een organisatie zelf de regels van een forum bepalen. Dat staat los van de telecomwet.

Dus ik snap de keuze wel om geopolitieke discussies op het forum niet toe te staan.  

Jazeker, maar in dit geval, in dit topic gaat het oorspronkelijk om het woordje "alles" in de omschrijving van De Huiskamer. En Shyrin gaf eerder in dit topic al aan dat ze nog weer eens gaat kijken naar die bewoording. Wat mij betreft zou "veel" (dus niet alles) al een betere aanduiding zijn

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 8, 2025

Laten we een reactie daarover even afwachten.

• Auteur
  • September 8, 2025

Waar las jij dat er dergelijke sites gehost worden?

Dat gaf ik al aan: eind vorige week in de NOS app.