Skip to main content

Spotify Wrapped 2025: deel jouw luisterjaar!

• December 4, 2025
  • 4 reacties
  • 23 keer bekeken
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Ben jij ook altijd zo benieuwd naar de samenvatting van jouw muziekjaar? Vanaf vandaag is het weer zover: Spotify Wrapped is er weer! Hét jaarlijkse overzicht van je meest beluisterde muziek van het afgelopen jaar.

Gezellige gesprekken over muziek

We hebben op de community al een aantal gezellige muziektopics waar men met elkaar bespreekt waar ze naar luisteren en ook hoe ze dat doen! Zoals: Naar welke muziek luister jij? | KPN Community.

Verder is er het kersverse Hoe luister jij muziek?..🎶 | KPN Community. En ik verwacht dat ​@Michel.uit.Arnhem straks ook weer een NPO Radio 1 Top 2000 2025 topic zal openen 😉

Nu.nl heeft ook een leuk artikel over de meest gestreamde nummers van 2025, voor de statistiekliefhebbers.

Deel hier jouw Spotify Wrapped!

• Hoeveel minuten heb jij geluisterd?
  • Hoeveel genres? En welke?
  • Wat is jouw luisterleeftijd?
  • Welke artiest stond bij jou bovenaan?
  • En natuurlijk: wat is jouw favoriete nummer van dit moment?

Gebruik je geen Spotify? Geen probleem! Deel gerust jouw favoriete muziek of wat jij dit jaar het meest hebt geluisterd.

We zijn benieuwd naar jullie lijstjes!

4 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb altijd het gevoel dat mijn Wrapped niet aansluit bij hoe ik me voel, maar toch was ik wel weer even nieuwsgierig.

• Hoeveel minuten heb jij geluisterd? Valt heel erg tegen, zo'n 2,5 dag: 3726 minuten. Ik luister vaker naar de radio, dan hoef ik niet zelf te beslissen waar ik naar wil luisteren.
  • Hoeveel genres? En welke? 144 genres, met als top 5: K-pop, Poprock, Alternative Rock, Lo-Fi en Electro. Een deel komt ook door mijn man, omdat we een blend hebben waar ik regelmatig naar luister.
  • Wat is jouw luisterleeftijd? Ik mag blijkbaar graag luisteren naar muziek van begin 2000. Daarom zegt Spotify dat mijn luisterleeftijd 38 is, ai.
  • Welke artiest stond bij jou bovenaan? Begin van het jaar was dit Nothing But Thieves, toen kwam daar Alex Warren bij en uiteindelijk won Huntrix, van de film K-pop Demon Hunters.
  • En natuurlijk: wat is jouw favoriete nummer van dit moment? Ik moest heel hard lachen toen ik mijn top 5 zag. Ik heb deze nummers wel echt op repeat aan gehad, dat klopt wel. En het stomme is, Golden is niet eens mijn favoriete nummer van de film, dat is What It Sounds Like, maar die valt net buiten de top 5. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 4, 2025

Jammer, maar ik luister via Apple Music. Mijn nummers 1 en 2 zij. Dire Straits en EW&F in 2025. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Niks mis mee, toch?!

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 4, 2025

Dit vindt ik een leuk topic! Ik vindt Spotify Wrapped altijd wel leuk om naar te kijken, wel mis ik een heel onderdeel; podcast (en een beetje audioboeken)

Mijn Wrapped;

• Hoeveel minuten heb jij geluisterd?

Spotify noemt het netjes, het is 30.136 minuten, bijna 21 dagen.

• Hoeveel genres? En welke?

288 genres, en mijn top5 is;

1) Nederpop

2) Techhouse

3) Soft pop

4) House

5) Gouwe Ouwen

• Wat is jouw luisterleeftijd?

Mijn luisterleeftijd is 21 zegt Spotify. Muziek beginjaren 2020 vindt ik lekker. Ik heb nog niet doorgeklikt alleen er is ergens een week geweest dat ik heerlijk aan het mee blèren was met Roxy Dekker. Ik ben er bang voor.

• Naar hoeveel nummers heb je geluisterd?

Ik heb naar 1912 nummers geluisterd.

• Welke artiest stond bij jou bovenaan?

Oh dit komt heel goed overeen met hoe ik ben; Bløf staat ver bovenaan. Het was mijn topartiest met 2720 minuten. Dat maakt mij blijkbaar de top 0.1% fan. 

• En natuurlijk: wat is jouw favoriete nummer van dit moment?

Dat is eigenlijk altijd precies hetzelfde. Bløf samen met Counting Crows - Holiday in Spain (Live op Concert at Sea)

Even promo; Dit jaar komt Counting Crows weer terug op Concert at Sea. Voor het laatst was dit in 2015. Misschien kunnen ze hem stilletjes over doen.

Dan Podcasts, ik streamde in totaal 12.771 minuten aan podcast waarvan de tweakers podcast bovenaan staat met 3065 minuten. Mijn top 5 is dan;

1) Tweakers podcast

2) Napleiten

3) Het Misdaadbureau

4) De zaak X

5) Parool Misdaadpodcast

Ik was een boekenliefhebber zegt Spotify, terwijl ik maar enkele heb geluisterd. Het boek Groeipijn van Ray Klaassens en Prio1 van Tom van der Weerd zijn de enige die me zijn bijgebleven.