Skip to main content
Vraag

Terugknop in browser brengt me steeds naar het begin van de berichtenlijst op de community

• July 20, 2026
  • 12 reacties
  • 169 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Ik weet niet in welk onderwerp ik dit moet zetten. Dus doe dat dan maar in de woonkamer.

Wanneer ik bijvoorbeeld in de rubriek “Modems” of “Internet” een bericht lees en ik ben uitgelezen druk ik op het bovenste linker pijltje (van terug) kom je weer geheel bovenaan in die rubriek terecht en moet je dus weer geheel door die rubriek bladeren om verdere berichten te kunnen lezen :-(

Het zou dus handig zijn dat wanneer je een bericht gelezen hebt en naar een volgend bericht gaat je niet weer geheel naar het bovenste bericht gaat maar naar het volgende ongelezen bericht…...

12 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 20, 2026

Bedoel je het pijltje linksboven in de browser?

Daarmee kom je op waar je vandaan komt. Daar heeft een website geen invloed op. Ik kom daarmee soms ook weer terug in de webmail bijvoorbeeld. Als dat de overzichtspagina is kom je daarop terug.

Als ik in het huiskamer overzicht naar dit bericht ga en terug dan staat de lijst er met dit bericht en niet bovenaan.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Helper
  • July 22, 2026

Bedoel je het pijltje linksboven in de browser?

Daarmee kom je op waar je vandaan komt. Daar heeft een website geen invloed op. Ik kom daarmee soms ook weer terug in de webmail bijvoorbeeld. Als dat de overzichtspagina is kom je daarop terug.

Als ik in het huiskamer overzicht naar dit bericht ga en terug dan staat de lijst er met dit bericht en niet bovenaan.

> Bedoel je het pijltje linksboven in de browser?

Ja.

> Daarmee kom je op waar je vandaan komt.

Niet helemaal. Je gaat weer terug naar het begin van de desbetreffende rubriek en wanneer dan het volgende bericht wilt lezen moet je weer gaan bladeren naar dat nieuwe bericht te lezen. Het zou handig zijn dat je bij het verlaten van het gelezen bericht je daarvandaan naar het volgende bericht kan gaan en niet naar het begin van de rubriek.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 22, 2026

Welke web browser gebruik je?

( in Safari op iPad keert ie terug naar de vorige pagina ter hoogte van de link die ik eerder aangeklikt had. Moet ik soms wel even wachten totdat eventuele reload van de pagina klaar is. )

[ KPN TV is misschien niet de meest voor de hand liggende plaats voor deze vraag… ]

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 22, 2026

. Je gaat weer terug naar het begin van de desbetreffende rubriek

Nee hoor. Je gaat naar de webpagina waar je vandaan komt. Staat helemaal los van de site waar je op dat moment bent. (community.kpn.com hier).

Als je via een link in Totaal TV of Breedbeeldweetjes hier komt en op de terugpijl linksboven klik kom je weer terug op een van die sites.

Geen enkele website maker kan beïnvloeden waar je met de 'terug’ pijl in je browser komt.

NB na 27 jaar pc's, laptops en smartphones weet ik heus wel hoe een browser werkt hoor.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Helper
  • July 22, 2026

. Je gaat weer terug naar het begin van de desbetreffende rubriek

Nee hoor. Je gaat naar de webpagina waar je vandaan komt. Staat helemaal los van de site waar je op dat moment bent. (community.kpn.com hier).

Als je via een link in Totaal TV of Breedbeeldweetjes hier komt en op de terugpijl linksboven klik kom je weer terug op een van die sites.

Geen enkele website maker kan beïnvloeden waar je met de 'terug’ pijl in je browser komt.

NB na 27 jaar pc's, laptops en smartphones weet ik heus wel hoe een browser werkt hoor.

Laat maar! Je begrijpt het niet. Ik doe overigens niets met een telefoon. Ik ontvang en lees berichten via een computer met thunderbird en kijk met firefox naar websites. Hoe dit bericht overigens in de rubriek tv is terecht gekomen is ook weer een raadsel. Ik heb dat van oorsprong in de rubriek huiskamer gezet.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 23, 2026

.... Hoe dit bericht overigens in de rubriek tv is terecht gekomen is ook weer een raadsel. Ik heb dat van oorsprong in de rubriek huiskamer gezet.

De moderator-van-dienst is het met jou eens ​@gensnet en heeft het na mijn seintje weer teruggezet in de huiskamer.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 23, 2026

Het probleem dat topic starten ​@gensnet aankaart ervaar ik ook. Zit nu achter de pc en gebruik Chrome als browser. De terug knop brengt mij niet naar de plek waar ik gebleven was in de Community website. Aanvankelijk ook op mijn Android tablet maar daar gaat het de laatste paar dagen wel goed. Hier gebruik ik nu de terug knop van de browser in plaats die van Android zelf.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Helper
  • July 23, 2026

.... Hoe dit bericht overigens in de rubriek tv is terecht gekomen is ook weer een raadsel. Ik heb dat van oorsprong in de rubriek huiskamer gezet.

De moderator-van-dienst is het met jou eens ​@gensnet en heeft het na mijn seintje weer teruggezet in de huiskamer.

Dank! Ik dacht al dat ik “gek” geworden was ;-)

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Helper
  • July 23, 2026

Het probleem dat topic starten ​@gensnet aankaart ervaar ik ook. Zit nu achter de pc en gebruik Chrome als browser. De terug knop brengt mij niet naar de plek waar ik gebleven was in de Community website. Aanvankelijk ook op mijn Android tablet maar daar gaat het de laatste paar dagen wel goed. Hier gebruik ik nu de terug knop van de browser in plaats die van Android zelf.

Nog wel ontdekt dat het wat uitmaakt of je niet ingelogd of wel ingelogd bent. Niet ingelogd onstaat dit probleem en ingelogd aanmerkelijk minder.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 23, 2026

Even klein zijsprongetje.

HRJ: Hier gebruik ik nu de terug knop van de browser in plaats die van Android zelf.

Ondanks de update naar Chrome 150 op de Android is er geen terugknop verschenen hier in de pull down. ​@HRJ . Ik gebruik het terug pijltje rechts onderin. 

Ik zal het eens op de laptop proberen straks, ​@gensnet . Op Android lijkt het normaal te werken. Laptop gebruik ik zelden nog; niet zo handzaam. Op beide Chrome browser. Ben altijd ingelogd, dus zal ook eens uitgelogd checken. 

Via de Android is het gedrag normaal, zoals ik al aangaf. Straks eens de Windows 11 laptop...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 23, 2026

Sorry. De terugknop gedraagt zich hier zoals ik het verwacht. Kan je dus niet verder helpen. Gelukkig is het niet alleen bij jou dronken. Maar hier dus nuchter. Op alle apparaten.

Hopelijk wordt het opgelost. Hoe dan ook.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • July 23, 2026

Het zou dus handig zijn dat wanneer je een bericht gelezen hebt en naar een volgend bericht gaat je niet weer geheel naar het bovenste bericht gaat maar naar het volgende ongelezen bericht…...

Ondanks dat ik hier uitsluitend Mac’s heb gebruik niet de Safari browser maar Firefox, op deze site open ik een topic altijd met de rechter muisknop in een nieuw tabblad.