Skip to main content
  1. Gooi er een vraag in (over bijna alles... maar wat niet perse met KPN te maken heeft). 
  2. De volgende geeft antwoord op de vraag boven zijn/haar reactie èn stelt direct een nieuwe vraag.
  • De vraag moet door iedereen beantwoord kunnen worden en dus niet aan één persoon gericht zijn
  • Een uitgebreider antwoord dan ‘ja’ of ‘nee’ is leuk

Titel credits aan @JanZ_ 😉🙏🏾


Ik trap af:
Het is nu 17:10 uur, we gaan richting etenstijd. Wat staat er vandaag bij jou op het menu? 

Europa per trein. Bootje varen is leuk, maar dan met een Doerak over de Friese Meren.

 

Beethoven en Mozart of Beatles en Mick Jagger?


Beatles en Mick Jagger, hier mee opgegroeid vroeger! 

 

Wat is jouw favoriete moment van de dag?


Ochtend en avond! 

Heb je plannen voor dit Paasweekend?


Eerste Paasdag brunch bij schoonzus in Hardenberg. zen die dag verder genieten van Parijs-Roubaix. Tweede Paasdag niks gepland, gewoon chillen in de joggingsbroek. 

Hoeveel eieren eet jij met de Paasdagen? 


0, eieren zijn niet echt mijn ding.

 

Als je verplicht bent om ondernemer/zzp’er te worden. Wat zou dan jouw baan zijn?


Ik denk dat ik dan breiles zou gaan geven!

 

Welke toppings móeten er wat jou betreft op de pizza?


Mozzarella voor extra kazigheid 🤤🧀 en verder vind ik van alles en nogwat er lekker op, van paprika tot rosbief tot ei zegmaar. Mijn voorkeur gaat altijd wel uit naar in ieder geval (rode) ui en lekker gekruide kip!

 

Even voortbordurend op: Als je bij de Italiaan zit, kies je dan voor een pizza of een ander Italiaans gerecht? 


Even voortbordurend op: Als je bij de Italiaan zit, kies je dan voor een pizza of een ander Italiaans gerecht? 

Pizza!

Pasta is prima zelf te maken, maar Pizza is zo makkelijk nog niet...Als ik een poging waag, is het echt niet lekker.

Nwe vraag:

Ben jij van rap?

Ik zelf niet echt, maar Gangsta’s Paradise van Coolio vind ik nog wel leuk:

Maar is niet echt vergelijkbaar met de rap van nu😁


Een zelfgemaakte pizza is zo lekker, vooral voor algeheel kaasonthouder (iemand die geen kaas eet) zoals ik.

Mijn favoriete pizza is een pizza tonijn met ansjovvis. En dan niet een beetje tonijn maar rijkelijk bedekt met tonijn. En ook niet met een gewone pizzabodem maar met flammkuchen.

Rap is niet mijn genre, ik ben meer van muziek als dit.

 

Wat vind je de leukste sport om te beoefenen en wat vind je de leukste sport om naar te kijken?


De leukste sport om te beoefenen is bowlen. Dat is wel een sport toch? Ik vind van wel, want speel inmiddels alweer een jaar of 8 competitie. 

En de leukste kijksport, dat is de MotoGP. Dat is de enige sport waar ik voor ga zitten. :)

 

Ga je nog naar een paasvuur? Waar?


Ik ben 1 x bij een paasvuur geweest en ik denk dat het leuker is als je daarmee opgegroeid bent of vroeger vaker gedaan hebt ofzo. Ik ben/ was daar niet zo bekend mee.

Aan welk tv programma zou je wel eens mee willen doen?


Ik ben 1 x bij een paasvuur geweest en ik denk dat het leuker is als je daarmee opgegroeid bent of vroeger vaker gedaan hebt ofzo. Ik ben/ was daar niet zo bekend mee.

Aan welk tv programma zou je wel eens mee willen doen?

Als ik meedoe aan een tv programma dat zou dat betekenen dat ik met mijn hoofd op de nationale tv kom dus eigenlijk wil ik aan geen enkel programma meedoen. Ik heb ook meer een radiohoofd 😉 Maar als ik dan toch moet kiezen; per seconde wijzer en dan als categorie 'sport' omdat ik dan zeker weet dat ik dan niet als een gieter af zal gaan!

 

Wat is het allerlaatste concert dat je hebt bezocht? 

 

 


Het allerlaatste concert was 1 dag voor de jaarwisseling. Was van Waylon. Hij speelde toen in DNK allemaal Nederlandstalige liedjes. 

Nieuwe vraag:

Wat is jouw favoriete gezelschapsspel? 


Door deze vraag besef ik dat ik het al heel lang niet heb gespeeld: Risk! 

 

Als je in een zwembad vol met ‘iets’ kon springen… Wat zou dat dan zijn?


BIER! Lekker stinken en plakken. Of bbq saus. Of appelsap. Of van die lange spekjes, die snoepjes. Lekker zacht. In ieder geval iets wat eetbaar of drinkbaar is. 

 

Hou je ook zo van Ameland?


Ameland is een leuk eiland, al moet ik zeggen dat Schier nog iets meer favoriet is. Kan je gewoon in 1 dag helemaal rond. 

Wat staat er vandaag qua avondeten op het menu? 


Gisteren hadden we Chinees gehaald en daar is nog veel van over. Dus dat gaan we opbakken vanavond.

 

Dit weekend wordt het lekker weer. Heb je nog een buitenactiviteit in de planning staan? 


Het stond niet persé gepland, maar wel buitenactiviteiten afgelopen weekend, namelijk een flink eind door de achterhoek getoerd op de motor 🏍️ 😎

 

Heb je al vakantieplannen voor de zomer?


Even heerlijk op de motor. Ook wel weer zin in, maar moet ik wel eerst weer een motor regelen. 

 

Deze zomer gaan wij 2 weken naar Ameland. Even lekker uitwaaien. Ik heb ook net mijn nieuwe vlieger binnen, dus dat wordt lekker sleuren over het strand. 

 

Om nog even door te gaan over de zomer. Wat is jouw favoriete vakantieland?


Ik heb niet echt 1 land wat mijn favoriet is. Zijn zoveel landen met lekker eten. DE sfeer op Cuba bevalt mij zeker. De cubaanse keuken is echter niet zo heel speciaal. 

Om in de vakantie sferen te blijven:  Wanneer ga je op vakantie? 

 


De eerstvolgende (mini)vakantie is een paar dagen Texel met Pinksteren 😊

 

Hoe drink jij je koffie het liefst? 


Voor de dagelijkse bak gewoon zwart met een enkel suikertje. Maakt mij dan niet zo heel veel uit wat het is eigenlijk; bonen, Nespresso, Senseo, als het maar een beetje smaak heeft. Als het maar geen vieze automatenkoffie is met van die diepvriespakken. Gewoon zwart kan ik ook nog wel hebben, vaak zat dat ik een bak koffie in mijn handen gedrukt krijg en er niks voor handen is maar bij sommige koffies moet je wel echt suiker doen omdat het veel te diep gebrand is waardoor er een te overheersende bitterheid in zit en de koffie niet meer naar koffie smaakt.

Ik kan wel ook echt genieten van speciale koffies, ik was eens bij een klant en die was eigenaar van een koffietentje en daar kreeg ik een of andere koffie uit Rwanda die echt niet te vergelijken was met normale koffie. Heel licht gebrand waardoor de koffie erg fruitig werd en zelfs de zuren die van nature in de bonen zitten nog te proeven waren, die drink ik dan ook wel echt zonder suiker of iets omdat dat bij die zonde is.

 

Aangezien ik van mening ben dat er ongeacht je smaak wel een biertje bestaat; wat is je favoriete bier of welke zou je nog wel eens willen proberen?


Ik moet nog een keren naar Brussel naar Cantillon. Om daar de heerlijkste bieren te halen. Ik ben gek op zuur.

Mijn favoriete bieren komen of uit Belgie: de Geuzes, Lambieken, maar ook zeker de heerlijkste Saisons. En verder dol op IPA's. En dan toch wel die uit Noord-Amerika. Die zijn toch wel net even wat beter, voller, lekker dan hier. Al komen er ook hele goede IPA's uit Nederland, Engeland, Spanje, Duitsland. 

Al mag ik in de winter ook wel graag een St. Bernardus 12 of soortgelijks drinken. Krijg je het lekker warm van. 

 

Hou je ook van wijn? En wat drink je dan het liefst? Rood, wit, rosé? Zoet of droog?


Ik kan wel genieten van een wijntje, hoeft van mij echt niet speciaal te zijn maar mijn voorkeur gaat wel uit naar witte wijn en dan droog. Zoete witte wijn is geen wijn tenzij je uit komt bij wijnen waarbij technieken als edele rotting of eiswein zijn toegepast, die zijn ook echt fantastisch. Je maakt me over het algemeen blij met strakke droge wijnen waarbij Sauvignon Gris veruit bovenaan staat. Helaas zijn er nog maar een paar wijnhuizen in de wereld die met deze druivensoort werken omdat in de 19e eeuw een gigantische hoeveelheid druivensoorten zijn uitgeroeid door de druifluis en hier is ook Sauvignon Blanc ontstaan doordat Europese druivenstammen werden geënt op resistentere Amerikaanse stammen. Rood kan ik wel heel blij van worden, als het maar niet heel heftig is op de tannine, bijvoorbeeld een Rioja maak je me erg blij mee. Verder is Pinot Grigio/Gris misschien wel mijn ‘default’ waar ik vaak op terugval omdat mijn ma deze ook erg fijn vindt en ik eigenlijk in mijn eentje nooit wijn drink. Verdejo gaat er ook goed in! 

 

Nog plannen dit weekend?


Ik ben in Zuid Afrika in een paar wijnhuizen geweest, daar werd ik wel heel bij van een Pinotage. En verder worden hier veel Italiaanse wijnen gedronken, met name de Pinot Grigio is hier ook erg favoriet. 

 

Wij gaan morgen even een rondje fietsen met de kids. En dan met name even langs het vliegveld voor de Fly in op Groningen Airport Eelde. Er komen dan meer dan 100 vliegtuigjes aan. 

 

Gaat de korte broek al aan?


Reageer