Skip to main content
Sticky

Voel je vrij om raak te vragen!

• February 13, 2023
  • 709 reacties
  • 9239 keer bekeken
Voel je vrij om raak te vragen!
Toon eerste bericht

709 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Discgolf, dat is leuk inderdaad! Ik doe het ook vaker, hoe meer je het doet, hoe beter je wordt.

Plaats eens een foto van gek zitten in een bureaustoel. 

Als ik het zelf ga doen gaat mijn rug niet blij worden met me vrees ik, dus ik heb een plaatje gevonden van een gekke houding in een bureaustoel

Volgende vraag: Welk museum wil je ooit nog eens bezoeken?

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Beeld en Geluid, de bedoeling is dat ik daar binnenkort ook heen ga en eens ga kijken of ik nog materiaal kan vinden van mijn familie.

Volgende vraag: Wie heb jij al een te lange tijd niet gesproken? (TIP: Ga dat dan vandaag nog ook gewoon even doen🤙🏻)

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • April 5, 2025

Beeld en Geluid, de bedoeling is dat ik daar binnenkort ook heen ga en eens ga kijken of ik nog materiaal kan vinden van mijn familie.

Volgende vraag: Wie heb jij al een te lange tijd niet gesproken? (TIP: Ga dat dan vandaag nog ook gewoon even doen🤙🏻)

Dit vind ik echt een hele mooie! Staan we niet vaak genoeg bij stil. Heb zojuist een vriend een bericht gestuurd. 

Volgende: Naar welk land zou je nog op vakantie willen maar nu nog niet bovenaan het lijstje staat om wat voor reden dan ook. Te ver, te onveilig, te warm, te koud, niet kindvriendelijk, noem maar op. 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Ik zou nog een keer heel graag naar Egypte op vakantie willen, met mijn kinderen.

Ik ben er al 2x eerder geweest, maar nooit bij de Piramides en dat lijkt mij echt heel mooi om een keer te zien van dichtbij en niet vanuit een vliegtuig.

De reden dat dat nu nog niet bovenaan staat, is dat het best prijzig verhaal is en de kinderen gewoon nog te jong om mee te nemen naar zoiets.

Volgende vraag: Wat is jouw favoriete merk?

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • April 15, 2025

Ik kies dan maar mijn favoriete merk op het gebied van badderen en smeren: Lush
De geurtjes, kleuren en benamingen en het maakt je huid zo zacht en schoon… 😍 Wij zijn fan, hè ​@Sanne van KPN?! Een aanrader om eens binnen te lopen (en met tas vol spullen en een lege portemonnee weer te vertrekken)!

Dit is mijn volgende vraag: 
Wat is iets kleins waar je vandaag blij van werd?

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Leuk antwoord Shyrin, inderdaad was de keuze aan jou welke kant je op zou willen gaan.

Ik wil ook wel meteen een antwoord geven op jouw vraag, het is iets kleins, maar gevoelsmatig toch wel groot. Ik mag mijn schatten met Vaderdag even ophalen kreeg ik vandaag te horen.

De volgende vraag:

Wat wil jij later worden als je groot bent?😄

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 16, 2025

Een getrouwde man met kinderen en een leuk huisje, en vooral dat laatste is in deze tijd toch best heel lastig.

Welk werk zou jij nooit willen doen, al is het salaris 10 miljoen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Oef dat is een goede vraag. Ik denk toch dat dat voor mij een baan zou zijn waarbij ik nooit thuis zou zijn, dat lijkt me vreselijk. Ik vind vrije tijd en vooral tijd met je dierbaren belangrijker dan werk. 

Dan de vervolgvraag:

Als geld geen rol zou spelen, wat zou je dan het liefste doen met je tijd (of werk)? 😊

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 19, 2025

Als geld geen rol zou spelen dan zou ik elke dag gaan padellen. Helaas is het een dure hobby dus als geld echt geen rol zou spelen, dan wist ik het wel!

Vervolgvraag;

Welk land op deze planeet zou je echt absoluut nooit naartoe willen? Al kreeg je geld toe! 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 19, 2025

Vervolgvraag;

Welk land op deze planeet zou je echt absoluut nooit naartoe willen? Al kreeg je geld toe! 

Ik kan er wel 50 noemen die wat mij betreft veel te onveilig zijn. Maar om er eentje te noemen:

Afghanistan 

Nieuwe vraag: 

In Nederland, maar ook in andere landen zijn diverse museum-(stoom-)treinen. Welke treinrit vond jij een leuke belevenis?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 19, 2025

̶V̶e̶n̶u̶s̶ ̶h̶e̶e̶f̶t̶ ̶t̶o̶c̶h̶ ̶v̶a̶n̶ ̶d̶i̶e̶ ̶z̶u̶r̶e̶ ̶r̶e̶g̶e̶n̶?̶ ̶L̶i̶j̶k̶t̶ ̶m̶e̶ ̶g̶e̶e̶n̶ ̶p̶r̶e̶t̶j̶e̶.̶ ̶D̶o̶e̶ ̶d̶a̶n̶ ̶m̶a̶a̶r̶ ̶S̶a̶t̶u̶r̶n̶u̶s̶ ̶o̶f̶ ̶J̶u̶p̶i̶t̶e̶r̶,̶ ̶w̶a̶a̶r̶ ̶h̶e̶t̶ ̶diamanten regent.̶ ̶
̶
̶M̶a̶a̶r̶ ̶s̶e̶r̶i̶e̶u̶s̶?̶ ̶A̶l̶l̶e̶ ̶p̶l̶a̶n̶e̶t̶e̶n̶ ̶b̶e̶h̶a̶l̶v̶e̶ ̶d̶e̶ ̶a̶a̶r̶d̶e̶.̶ ̶H̶e̶b̶ ̶d̶a̶a̶r̶ ̶n̶i̶k̶s̶ ̶t̶e̶ ̶z̶o̶e̶k̶e̶n̶ ̶e̶n̶ ̶i̶k̶ ̶v̶e̶r̶w̶a̶c̶h̶t̶ ̶o̶o̶k̶ ̶n̶i̶e̶t̶ ̶d̶a̶t̶ ̶i̶n̶ ̶m̶i̶j̶n̶ ̶l̶e̶v̶e̶n̶ ̶I̶n̶t̶e̶r̶p̶l̶a̶n̶e̶t̶a̶i̶r̶e̶ ̶v̶l̶u̶c̶h̶t̶e̶n̶ ̶k̶o̶m̶e̶n̶ ̶v̶o̶o̶r̶ ̶r̶e̶g̶u̶l̶i̶e̶r̶e̶ ̶a̶a̶r̶d̶l̶i̶n̶g̶e̶n̶.̶
̶
̶
̶A̶l̶s̶ ̶j̶i̶j̶ ̶v̶e̶r̶d̶e̶r̶ ̶m̶o̶e̶t̶ ̶l̶e̶v̶e̶n̶ ̶o̶p̶ ̶n̶o̶g̶ ̶m̶a̶a̶r̶ ̶1̶ ̶t̶y̶p̶e̶ ̶e̶t̶e̶n̶,̶ ̶w̶a̶t̶ ̶z̶o̶u̶ ̶h̶e̶t̶ ̶d̶a̶n̶ ̶w̶o̶r̶d̶e̶n̶?̶ ̶

Noordzee was me te snel af en blijkbaar heb ik de vraag ook te snel gelezen 😅

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

In Nederland, maar ook in andere landen zijn diverse museum-(stoom-)treinen. Welke treinrit vond jij een leuke belevenis?

Bij het Spoorwegmuseum heb ik volgens mij als kind een ritje in de stoomlocomotief gemaakt. Dat vond ik wel een mooie belevenis. Sowieso dat gehele museum. 

Nieuwe vraag:

Als geld geen belemmering is en je beschikt over een rijbewijs. Welke auto zou jij dan graag elke dag in rijden? 

• May 20, 2025

33 Stradale.

Wat is je grootste geldflater ooit?

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 20, 2025

Een gebruikte Ford Ka kopen voor mijn vriendin voor €750,= en binnen een week naar de sloop brengen voor €75,= om dat deze doorgeroest was en niet meer door de APK kwam.

Wat was je eerste mobiele telefoon

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 20, 2025

Oh die weet ik nog wel, een speciaal project van KPN om scholieren aan een smartphone te krijgen. Een HTC Wildfire S. Het was een samenwerking tussen mijn school en KPN. Iedereen in de 1e en 2e kreeg een telefoon, we gingen met zijn allen naar de KPN winkel op de Lijnbaan. Ik was blijven zitten in de tweede en was daar plots heel gelukkig mee. Daarnaast kregen alle ouders €120 om maandelijks een tientje beltegoed op te waarderen. Maar ik kreeg dat toen terug van me ma en deed met het eerste tegoed volgens mij meer dan een jaar. 

Is er een dag / moment in het jaar waar je altijd ontzettend naar uit kijkt? 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • May 21, 2025

Een gebruikte Ford Ka kopen voor mijn vriendin voor €750,= en binnen een week naar de sloop brengen voor €75,= om dat deze doorgeroest was en niet meer door de APK kwam.

Oh, wat zuur 😫 Ik tag ​@Marcia van KPN met de opmerking: dit is ook next level, hoor! Het kan (helaas) altijd erger…

Antwoord op de vraag van Ik_Combineer: de periode waar we nu in zitten: overgang van winter naar lente/zomer. Alles wordt weer langzaam groen, begint weer te groeien en bloemen, wel of niet met zonder jas, “summer is coming”! 

Met een schoolgaand kindje: de zomervakantie! Geen wekker en geen verplichtingen. Eindelijk ontspanning en tijd voor reizen of gewoon lekker niks doen.

En (de periode rondom) kerst! Over 218 dagen is het Eerste Kerstdag 😅🤣

Volgende vraag:
Stel, je mag meedoen aan een tv-programma naar keuze: welk programma kies je? En waarom juist dat programma?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 21, 2025

Doe dan maar voor mij een leuke kennisquiz, of een woordspel zoals Lingo. Hopelijk zou ik niet afgaan zoals een kennis van mij deed. Nou ja, hij ging wel naar huis met de Lingo-tas.... 😄

De volgende vraag:

Ben je voor een tatoeage of liever niet?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

De volgende vraag:

Ben je voor een tatoeage of liever niet?

Ik heb er zelf meerdere, en beschouw vooral de sleeve op mijn linkerarm als een klein kunstwerkje en een ode aan belangrijke mensen en dingen uit mijn leven. 

Je vraag beantwoord ik dan ook met ja, ik ben wel voor tatoeages. Wel met een kanttekening; ik ben niet voor álle tattoo's. Tatoeages in het gezicht vind ik persoonlijk doorgaans nogal ‘onhandig’, en daarnaast zijn er veel slecht gezette, superlelijke tattoo's die iemands lichaam niet sieren.

Als je een tattoo overweegt, zorg dat dat je een goede artiest uitkiest die niet alleen rekening houdt met wat jij wil, maar ook met wat aansluit bij je lichaam en eventueel al aanwezige plaatjes 😊

Volgende vraag:

Als je elke sport zou kunnen doen, ongeacht waar jouw eigen lichaam op dit moment toe in staat is, waar zou je dan voor kiezen en waarom? (dingen als rotsklimmen, paragliden en diepzeeduiken zijn ook sporten!)

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Volgende vraag:

Als je elke sport zou kunnen doen, ongeacht waar jouw eigen lichaam op dit moment toe in staat is, waar zou je dan voor kiezen en waarom? (dingen als rotsklimmen, paragliden en diepzeeduiken zijn ook sporten!)

Ik zou het wel weer fijn vinden om te turnen. Vele jaren gedaan, maar mee gestopt helaas.

Je noemt ook de Duiksport, daar ben ik mee gestopt en dat wil ik niet meer doen.

Volgende vraag:

Wie zou je nog eens willen ontmoeten? (Kan bijvoorbeeld ook om een overleden persoon gaan)

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 22, 2025

Volgende vraag:

Wie zou je nog eens willen ontmoeten? (Kan bijvoorbeeld ook om een overleden persoon gaan)

Dan kies ik voor mijn idool Katja Schuurman. 😊

Volgende vraag:

Wat was je slechtste vakantie, of het slechtste moment ooit tijdens je vakantie?

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Mijn slechtste moment tijdens de vakantie is sowieso al langer dan 20 jaar geleden. Ik was met mijn ouders op vakantie in Schwarzwald, midden tussen allerlei bergen dus. In de laatste nacht onweerde het ZO ongelofelijk hard, onweer klinkt in de bergen namelijk veel harder. Van ellende zijn we toen om 3 uur ‘s nachts maar begonnen om onze koffers in te pakken en zaten we rond een uur of 5 (gesloopt) in de auto op de terugweg naar Nederland. 

Het kon een stuk erger (..!), maar het was écht niet prettig.

Volgende vraag: wat was vroeger op school jouw lievelingsvak?

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Volgende vraag: wat was vroeger op school jouw lievelingsvak?

Scheikunde op de middelbare school, ben daarna ook verder gegaan met een opleiding tot laborant, maar ben uiteindelijk in de IT terecht gekomen…

Volgende vraag: Wat heb jij met computers?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Volgende vraag: Wat heb jij met computers?

Ik werk dagelijks met computers, het is eigenlijk niet meer weg te denken. Voor mijn werk als moderator gebruik ik dagelijks een laptop. Maar ook buiten werktijd zit ik vaak achter de computer. Ik gebruik mijn eigen laptop om muziek te produceren en een Playstation 5 voor games. Dus eigenlijk gebruik ik een computer bijna de hele dag, zowel voor werk als voor hobby’s.

Volgende vraag:

Als je maar één app op je smartphone mocht installeren, welke zou dat dan zijn?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 25, 2025

Volgende vraag:

Als je maar één app op je smartphone mocht installeren, welke zou dat dan zijn?

pff, ik twijfel tussen YouTube en Reddit. Maar dan denk ik Reddit omdat YouTube eigenlijk best goed in de browser werkt.  Voor mij is het een site voor nieuws, vermaak en tijdverdrijf. 

Volgende vraag: Welke huishoudelijke taak heb je het meeste hekel aan? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Volgende vraag: Welke huishoudelijke taak heb je het meeste hekel aan? 

Ik vind het koken leuk maar heb hekel aan afwassen.

Volgende vraag: Welke smartphone had je het langst gebruikt?