Skip to main content
Sticky

Voel je vrij om raak te vragen!

• February 13, 2023
  • 709 reacties
  • 9239 keer bekeken
Voel je vrij om raak te vragen!
Toon eerste bericht

709 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Volgende vraag: Welke smartphone had je het langst gebruikt?

Ik gok de Samsung Galaxy S20. Momenteel heb ik sinds kort de Samsung Galaxy S22. Elke twee jaar neem ik mijn vader zijn telefoon over.  

Volgende vraag:

Heb jij wat met de Formule 1 Grand Prix?

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • June 1, 2025

Deze vraag zou ​@Jasper van KPN eigenlijk moeten beantwoorden… 😆

Mijn antwoord op deze vraag is in ieder geval nee.
Ik kijk liever naar een stel mannen die in korte broek fanatiek achter een bal aan hollen alsof hun leven ervan afhangt, dan naar kerels die 48.339.033 keer hetzelfde rondje rijden in de hoop dat hun auto deze keer wél heel blijft én harder gaat dan de rest (sorry, Jasper, love you! 😜😘).

Volgende vraag:
Als je één gratis product mocht uitkiezen… wat zou dit dan zijn?

Jasper van KPN
Moderator

Deze vraag zou ​@Jasper van KPN eigenlijk moeten beantwoorden… 😆

Of ik iets met F1 heb is voor mij niet echt meer een vraag, dat is een vrij welbekend feit volgens mij 😁 Ik kijk ruim een kwart eeuw (sinds de laatste race van 1999, Japan), en ben al die tijd fan van hetzelfde team.

Volgende vraag:
Als je één gratis product mocht uitkiezen… wat zou dit dan zijn?

Product, dat kan heel ruim zijn… ik denk dat ik voor een huis ga.

Volgende vraag:

Wat kan jij absoluut niet missen in je leven?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 2, 2025

Product, dat kan heel ruim zijn… ik denk dat ik voor een huis ga.

Ik zal de Pininfarina B95 kiezen, groen en zonder dak. Als men een dak boven de hoofd nodig heeft, kan men voor een luxe villa omruilen.

Wat kan jij absoluut niet missen in je leven?

Nieuwe uitdaging.

Volgende vraag:

Wie was je idool op middelbare school?

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 2, 2025

Volgende vraag: Welke huishoudelijke taak heb je het meeste hekel aan? 

Ik vind het koken leuk maar heb hekel aan afwassen.

iPhone4:   13 maart 2011 - 4 december 2013, 997 dagen

iPhone5s:  4 december 2013 - 27 september 2016, 1028 dagen

iPhone7:   27 september 2016 - 6 december 2021, 1896 dagen

iPhone 13 Pro: 6 december 2021 - 30 april 2025 (werkt niet meer), 1242 dagen

iPhone 16 Pro: 30 april 2025 - heden, 34 dagen

Ik ben redelijk een Apple fan… 🍏

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 2, 2025

Ik ben redelijk een Apple fan… 🍏

Ik ben een MS fan sinds MS DOS 3.1 🤣

Ik heb zelfs nog werkende een Windows phone, weet niet meer sinds wanner ik hem heb, moet ongeveer 10 jaren geleden zijn. De accu houdt nog steeds paar uren vol en is goed om naar muziek te luisteren.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Volgende vraag:

Ik zit echt heel hard te denken, maar volgens mij had ik niet echt een idool op de middelbare school? Ik vond (en vind) altijd te veel leuk. Geen ruimte voor maar 1 idool.

Ik zat net te kijken in mijn fotoalbum op de telefoon en kwam daar een foto tegen van een boek: Sister, Maiden, Monster. En dit is denk ik wel 1 van de meeste bizarre boeken die ik heb gelezen. Daarom deze volgende vraag:

Wat is het meeste bizarre boek dat jij hebt gelezen?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 14, 2025

Volgende vraag:

Ik zit echt heel hard te denken, maar volgens mij had ik niet echt een idool op de middelbare school? Ik vond (en vind) altijd te veel leuk. Geen ruimte voor maar 1 idool.

Ik zat net te kijken in mijn fotoalbum op de telefoon en kwam daar een foto tegen van een boek: Sister, Maiden, Monster. En dit is denk ik wel 1 van de meeste bizarre boeken die ik heb gelezen. Daarom deze volgende vraag:

Wat is het meeste bizarre boek dat jij hebt gelezen?

Het meest bizarre, of eigenlijk een heftig boek, was: Het verrotte leven van Floortje Bloem van Yvonne Keuls.

Een scriptie voor destijds mijn studie. 

Over een heroïne-hoertje dat bang is in het gekkenhuis terecht te komen. Het is onder meer een pleidooi voor een klinische opvang van verslaafde prostituees onder de achttien

Mijn vraag: Heb je de barbecue al aangehad? 🍗🍷

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Antwoord: Vanavond ben ik uitgenodigd om deel te nemen aan een BBQ, zelf heb ik die niet, maar hou er wel heel erg van.

Mijn vraag is naar aanleiding van een hele heftige gebeurtenis, die vorige week afspeelde, waarvan de gevolgen nog niet 100% duidelijk zijn, maar waarvan ik hoop dat het niet te ernstig is.

Vraag: Wat is het ergste dat je hebt meegemaakt waar jij direct bij betrokken bent geweest?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Wat een heftige vraag zo op de tot nu toe warmste zaterdag van het jaar. 

Het hefstigste wat ik heb meegemaakt is het moment dat de huistelefoon ging en een wildvreemde belde met de mobiele telefoon van mijn moeder, dat ze was aangereden. Ik was toen 16 jaar. Heeft wel even een tijd geduurd tot ik niet meer angst had als de telefoon ging en ik alleen thuis was. 

Tijd voor iets vrolijks: 

Wat is de meest grappige film die je ooit gezien hebt? 

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Sorry Jeroen voor deze heftige vraag…

Een antwoord op jouw vraag is best wel even denken, zijn wel meer gappige films geweest die ik heb gezien, maar denk Scary Movie. Al moet ik zeggen dat ik ooit bijna van het lachen uit de bioscoopstoel viel van een ander soort film, Thir13en Ghosts (nee die is niet grappig).

Vriendelijkere vraag: Wat is het lekkerste wat je ooit hebt gegeten?

Jasper van KPN
Moderator

Hmmm ik ga dan voor Tteokbokki, Koreaans streetfood. Ik heb het voor het eerst in Jakarta gehad, dus die ervaring zit ook bij de smaak.

En de volgende vraag, in dezelfde strekking, wat is het lekkerste wat je ooit hebt gedronken?

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Lekkerste wat ik ooit heb gedronken, dat drink ik regelmatig, Coca-Cola, maar dan nog een andere optie, want ik was gisteren vanwege Vaderdag bij de Mac, en toen kreeg ik de vraag wat vind je hier het lekkerste, ik had 2 dingen en die vind ik beide erg lekker maar welke is het nu? Nu met jouw vraag, kan ik naast de Cola ook nog vermelden, de Aardbeien Milkshake.

Mijn volgende vraag heeft meteen van doen met Vaderdag of Moederdag, ik kreeg als vader een van de meest geweldige cadeautjes, vorig jaar had ik een steen laten beschilderen, beide kinderen een kant en dit jaar had ik nog een wit T-shirt over en voor bepaalde reparaties aan knuffels wat stiften. In overleg met hun zijn we er op uitgekomen dat ze dat zouden versieren met iets wat hun willen, beetje problemen met wie voor en wie achter, maar een oplossing was, doe de schouder en mouw aan de voorkant rechts voor de gene die rechtshandig is en de gene die linkshandig was mocht de achterzijde de schouder en mouw doen. Ik heb zo verschrikkelijk veel leuke complimenten gehad, zelfs van mensen bij de McDonald’s, dat nu mijn vraag is:

Wat is het meest bijzondere dat jij ooit gehad hebt of gegeven op Vaderdag of Moederdag?

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • June 19, 2025

Wat leuk en origineel ook, ​@MandersOnline! 😍

Als ik moet kiezen uit alle leuke dingen die ik tot nu toe heb gekregen voor Moederdag… dan ga ik toch echt voor de zelfgemaakte knutsels en briefjes. Bijvoorbeeld deze:

Draag mij maar weg, hoor… haha 

Afgelopen zaterdag ben ik naar de bioscoop geweest, naar de film: Mission: Impossible – The Final Reckoning  Heerlijk, over the top en een lange zit, dat wel. Gelukkig had ik een grote bak met popcorn. Nu is mijn vraag:

Wat is de eerste film die je ooit in de bioscoop zag?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 20, 2025

Wat leuk en origineel ook, ​@MandersOnline! 😍

Als ik moet kiezen uit alle leuke dingen die ik tot nu toe heb gekregen voor Moederdag… dan ga ik toch echt voor de zelfgemaakte knutsels en briefjes. Bijvoorbeeld deze:

Draag mij maar weg, hoor… haha 

Afgelopen zaterdag ben ik naar de bioscoop geweest, naar de film: Mission: Impossible – The Final Reckoning  Heerlijk, over the top en een lange zit, dat wel. Gelukkig had ik een grote bak met popcorn. Nu is mijn vraag:

Wat is de eerste film die je ooit in de bioscoop zag?

Aaah wat een lief Moederdag cadeautje 🙏

De eerste film die ik in de bios zag was Dirty Dancing. Samen met mijn zusje. Leeftijd begrenzing was er destijds duidelijk nog niet 😂 maar wat hadden we een lol 🎵🥰

Het wordt erg warm aankomende dagen, wat doe jij om het een beetje koel te houden? ⛱️🍦

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat een toffe eerste film ​@Anneke-Anna! 😄

Het wordt erg warm aankomende dagen, wat doe jij om het een beetje koel te houden? ⛱️🍦

Hopen dat het weer afkoelt en gaat regenen snel. 🙃 En misschien dit maar eens proberen:

Vraag: Wat is jouw verborgen talent?

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • July 1, 2025

Mijn antwoord: ik onthoud details uit gesprekken van maanden geleden: handig én een beetje eng, zeggen sommigen (hè, ​@Arjan van KPN 😉😜)/

Volgende vraag: 
Vanaf vandaag begint in Groningen Summerstage: een aantal concerten in ons prachtige Stadspark! Ik woon niet heel ver van het Stadspark af, dus ik geniet vanaf een afstandje mee.

Mijn vraag aan jou: naar welk concert zou jij altijd nog willen gaan? 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 1, 2025

Mijn antwoord: ik onthoud details uit gesprekken van maanden geleden: handig én een beetje eng, zeggen sommigen (hè, ​@Arjan van KPN 😉😜)/

Volgende vraag: 
Vanaf vandaag begint in Groningen Summerstage: een aantal concerten in ons prachtige Stadspark! Ik woon niet heel ver van het Stadspark af, dus ik geniet vanaf een afstandje mee.

Mijn vraag aan jou: naar welk concert zou jij altijd nog willen gaan? 

Ik zou graag nog eens weer naar PinkPop gaan, maar dan die van ‘92 - ‘93 … 

Maar ik ben toch een spons wat muziek betreft, heerlijk 🎧

Mijn vraag, hoeveel ijsjes heb je vandaag gehad? 🍦😅

Erwin van KPN
Moderator

Mijn vraag, hoeveel ijsjes heb je vandaag gehad? 🍦😅

Tactisch antwoord om 8:34 ->Nul ijsjes 👼

Mijn vraag:  Waarom smaakt mijn kop koffie 2x zo lekker nadat ik een uitsmijter heb gegeten? 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 26, 2025

Mijn vraag, hoeveel ijsjes heb je vandaag gehad? 🍦😅

Tactisch antwoord om 8:34 ->Nul ijsjes 👼

Mijn vraag:  Waarom smaakt mijn kop koffie 2x zo lekker nadat ik een uitsmijter heb gegeten? 

Omdat het naar meer smaakt 😋🍳

Mijn vraag: Wat doen jullie ter ontspanning om de onvrede van de dag (al dan niet van ontevreden klanten ;-) ) af te schudden?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 26, 2025

Omdat het naar meer smaakt 😋🍳

Mijn vraag: Wat doen jullie ter ontspanning om de onvrede van de dag (al dan niet van ontevreden klanten ;-) ) af te schudden?

Leuke video's op YouTube kijken…

Volgende vraag:
Wat is de eerste DVD die je ooit kocht of kreeg?

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik weet niet of het écht de eerste was, maar het is wel de eerste die ik mij nog kan herinneren. Het was een DVD van Destiny's Child, gekregen van mijn opa en oma. Mijn zusje en ik waren er toen heel blij mee, dat weet ik nog wel!

Volgende vraag: 

Wat is een stuk keukengerei waar je écht niet zonder wilt/kunt?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 26, 2025

Ik weet niet of het écht de eerste was, maar het is wel de eerste die ik mij nog kan herinneren. Het was een DVD van Destiny's Child, gekregen van mijn opa en oma. Mijn zusje en ik waren er toen heel blij mee, dat weet ik nog wel!

Volgende vraag: 

Wat is een stuk keukengerei waar je écht niet zonder wilt/kunt?

Mijn Airfryer, dé uitvinding van de eeuw vind ik dat. Ik maak er echt van alles in wat er in past. (blij met mijn zonnepanelen 🔋😅) 

Mijn vraag: zomer in Nederland of Zuid Europa? 

• July 26, 2025

Nederland! Al heet genoeg haha😁 Ik kan héél slecht tegen warmte, helaas🙈

Wat is het laatste nummer dat je hebt geluisterd?😉

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat is het laatste nummer dat je hebt geluisterd?😉

Joey Montenegro - Make A Move On Me (Original Disco Mix) op dit moment aan het luisteren. 😄

Vraag: Wat was je favoriete snack als kind? En zou je het nu nog steeds eten?