Skip to main content
Sticky

Voel je vrij om raak te vragen!

• February 13, 2023
  • 709 reacties
  • 9239 keer bekeken
Voel je vrij om raak te vragen!
Toon eerste bericht

709 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 26, 2025

​​​Vraag: Wat was je favoriete snack als kind? En zou je het nu nog steeds eten?

Boterham met echte roomboter en hagelslag….en nu nog 😋

Mijn vraag: Sport je en zo ja welke sport? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 7, 2025

Nieuwe vraag; wat is je lievelingsijsje?

Niet meer te krijgen, maar Solero Shots! 

Heb nog leuke herinneringen aan autoreizen, pitstops bij een tankstation en erachter komen dat ze deze verkochten. Vét lekker. Alleen nergens meer te vinden. 😭
Als iemand ze ooit ergens vindt (ben bereid ver te reizen) let me know.

Nou @Sanne_M , dat voelt als een uitdaging.😎

Ik ken dat ijsje niet, maar het blijkt dat ze later Calypso Shots zijn gaan heten. 

Mensen vragen ook

Waar zijn de Calippo shots gebleven?

Ola heeft het ijsje later in een nieuw jasje gestoken. Tegenwoordig heet het ijsje Calippo shots, naar het populaire waterijs Calippo. Ook de smaken zijn gemoderniseerd. Waar je vroeger alleen de limoenvariant had, is er later een citroen-colavariant en een aardbei-citroensmaak bijgekomen.16 mei 2021

Je wilde er ver voor reizen, ik vond dit voor je: 

https://devo.co.uk/shop/nisa-local-excel-e16/product/chupa-chups-calippo-shots-cola-lemon-77ml-8712100877070

@Sanne van KPN 

Calippo Shots zijn nu ook in Engeland van de markt. 

Maar Solero (zonder Shots) bestaat nog steeds. Nu ook (weer?) in Nederland. Ik kreeg vandaag bij de Jumbo een doosje cadeau bij de boodschappen omdat ik ruim 35 euro besteed had. 

https://www.ola.nl/merken/solero.html

Ik ben voor Exotic gegaan.  

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 7, 2025

​​​Vraag: Wat was je favoriete snack als kind? En zou je het nu nog steeds eten?

Boterham met echte roomboter en hagelslag….en nu nog 😋

Mijn vraag: Sport je en zo ja welke sport? 

Geen echte sport meer. 

Tegenwoordig alleen nog maar wandelen en fietsen. Blijf ik toch een beetje in beweging…….

Nieuwe vraag:

Wat is jouw plan voor komend weekend?  

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 7, 2025

Wandelen en fietsen is prima sport zou ik zeggen 👍🏻

Nieuwe vraag:

Wat is jouw plan voor komend weekend?  

Druk weekend!

Zaterdag begin ik de dag met de generale repetitie van de korte klucht die mijn re-enactmentgroep gaat doen tijdens Middeleeuws Winschoten later deze maand. Daarna ga ik door naar de verjaardag van mijn beste vriendin. En zondag doe ik bordspellen met ​@Remco van KPN.

Vraag:

Wat is je favoriete soort eten om te bestellen voor bezorging?

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 13, 2025

Nou, dat ligt eraan waar we trek in hebben 😋. Maar bij een lokale pizzeria wil er weleens een Calzone worden besteld, alsmede een kipsaté of spareribs. Qua chinees kip kerrie.

Is het nog een beetje uit te houden op kantoor in Gn?? 

Erwin van KPN
Moderator

De airco op ons kantoor doet het prima.  Laat ik alleen vandaag thuis werken.  Je moet gewoon niet te veel bewegen dus ik doe drie woorden per minuut ;-)

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 13, 2025

De airco op ons kantoor doet het prima.  Laat ik alleen vandaag thuis werken.  Je moet gewoon niet te veel bewegen dus ik doe drie woorden per minuut ;-)

1…….2…..3……..⏲️😂

Wat is de vraag? ​@Erwin van KPN 

Erwin van KPN
Moderator

1…….2…..3……..⏲️😂

Kijk, daar ga ik alweer.

Hoe vaak vergeet je je huissleutel gemiddeld per jaar? :-)

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 13, 2025

1…….2…..3……..⏲️😂

Kijk, daar ga ik alweer.

Hoe vaak vergeet je je huissleutel gemiddeld per jaar? :-)

Nooit 😆 Zit apple tag aan 🖱️ 

Hier was het na de middag al best warm 🔥

Hoe warm is het daar inmiddels? 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 13, 2025

28 graden in mijn huiskamer.

Hoe ziet jouw verjaardag eruit? 

Jasper van KPN
Moderator

Mijn verjaardag is heel rustig, ik vind het een dag als alle andere. Ik had dit jaar met een goede vriendin afgesproken, maar de realisatie dat het op mijn verjaardag was had ik nog niet direct 😂

Nu het zo warm is: Wat is jouw ideale buitentemperatuur?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 14, 2025

Mijn ideale buitenkimperatuur is rond de 18 graden. Niet al te warm, niet al te koud. Gewoon prima! 

Zet je tijdens je werk muziek op, en wat voor muziek? 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ja, ik hou erg van achtergrondmuziek! Zowel tijdens werk als op andere momenten, thuis. Wat voor muziek hangt erg af van mijn stemming. Tijdens werk vaak LoFi, luistert lekker weg zonder dat je er echt naar hoeft te luisteren. En leuk, er zijn veel verschillende soorten lofi 😁 sommige meer relaxed en sommige meer upbeat.

Nog even verder in de vakantiestemming: Hou jij van een actieve vakantie of juist van lekker ontspannen? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 14, 2025

Nu het zo warm is: Wat is jouw ideale buitentemperatuur?

22 graden

Zet je tijdens je werk muziek op, en wat voor muziek? 

Standaard de hele werkdag Radio Caroline https://www.radiocaroline.co.uk/#home.html

Nog even verder in de vakantiestemming: Hou jij van een actieve vakantie of juist van lekker ontspannen? 

Actieve vakantie 

Nieuwe vraag : 

Ga je volgende week nog kijken bij Sail Amsterdam? 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • August 28, 2025

Nieuwe vraag : 

Ga je volgende week nog kijken bij Sail Amsterdam? 

Ja, ik ben geweest 😉

Nieuwe vraag:
Welke app op jouw telefoon gebruik jij het meest?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 28, 2025

Nieuwe vraag:
Welke app op jouw telefoon gebruik jij het meest?

Momenteel is dat Instagram. 🌸👩🏻‍🍳🏡

Mijn vraag;

Hoe bevalt de eerste werkweek na de vakantie? 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 28, 2025

Vakantie? Die heb ik nog niet gehad hoor. Prima werkweek verder. Binnenkort ben ik een maand offline voor een rondreis door Afrika. Elke 2 dagen een andere villa geboekt. 

Wat is jouw grootste hobby?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ooohh wat leuk ​@Ik_Combineer! Villa's ook. Ik ben jaloers. 😭

Wat is jouw grootste hobby?

Lezen! Vind het heerlijk om een andere wereld in te duiken met een muziekje aan. Kan niet wachten tot het herfst is. 

Vraag: Wat is het meest spontane wat je ooit gedaan hebt?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 29, 2025

Heel plotseling besloten om in m'n upje door Frankrijk te gaan toeren met een tentje en wat andere minimale kampeerspullen die ik nog ergens kon optrommelen, achterin mijn krakkemikkige Peugeot 106. Terwijl ik nog maar een paar maanden een auto had, en nog nooit langer dan 50km had gereden, of in het buitenland, of op een weg met meer dan 2 banen. En laat staan in de bergen 😅 Was allemaal echt fantastisch en ben blij dat ik gegaan ben ondanks dat ik het toch wel een beetje spannend vond 😬

Nieuwe vraag: ben je blij dat we weer bijna tegen de herfst aanhangen of zou het wat jou betreft wel voor altijd zomer mogen blijven?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 30, 2025

Heel plotseling besloten om in m'n upje door Frankrijk te gaan toeren met een tentje en wat andere minimale kampeerspullen die ik nog ergens kon optrommelen, achterin mijn krakkemikkige Peugeot 106. Terwijl ik nog maar een paar maanden een auto had, en nog nooit langer dan 50km had gereden, of in het buitenland, of op een weg met meer dan 2 banen. En laat staan in de bergen 😅 Was allemaal echt fantastisch en ben blij dat ik gegaan ben ondanks dat ik het toch wel een beetje spannend vond 😬

Nieuwe vraag: ben je blij dat we weer bijna tegen de herfst aanhangen of zou het wat jou betreft wel voor altijd zomer mogen blijven?

Wat gaaf en stoer ​@Maja van KPN 🏕️ !

Om jouw vraag te beantwoorden, ik ben geen warm weer type, ik heb een voorraad ‘Herfst’ ingeslagen 🍁🍂🍁🫖Heerlijk knus op de bank 🥰

Mijn vraag: heb je een bucketlist en zo ja, wat staat er op nr.1? 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 30, 2025

Zeker heb ik een bucketlist, en die houd ik ook bij op Instagram. Ik ben vooral geïnspireerd dit boekschrijfster Elise de Rijck die een jaar of tien geleden het Bucketlistboek schreef: Een speels boek met leuke ideeën.

Wat er hoog op mijn lijst staat is een rondvlucht in een vliegtuig, en mijn eigen huis zien vanuit de lucht.  

Heb jij wat met de Formule 1, of boeit het jou niet zo?

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • August 31, 2025

Ik heb niks, maar dan ook helemaal niks met de Formule1. Ook boeit het mij totaal niet, als in geen enkele interesse. Geef mij maar voetbal! 🤗 ⚽

===========

Nieuwe vraag;

Hoeveel kamerplanten heb jij in je woonkamer staan? 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • August 31, 2025

Ik heb niks, maar dan ook helemaal niks met de Formule1. Ook boeit het mij totaal niet, als in geen enkele interesse. Geef mij maar voetbal! 🤗 ⚽

===========

Nieuwe vraag;

Hoeveel kamerplanten heb jij in je woonkamer staan? 

5 stuks waaronder 2 cactussen! 

Nieuwe vraag; wat vind je nou echt een heel erg lekker gerecht dat je eigenlijk nooit maakt of eet?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 1, 2025

Hete bliksem, een oud Nederlands gerecht bestaand uit stamppot met aardappels, zure appels,  zoete appels en uien. Het gerecht wordt doorgaans opgediend met bloedworst of klapstuk. 

Ik moet dit toch eens weer maken.  

==================

Ben je ooit eens verdwaald geweest? En waar en wanneer was dit?

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 1, 2025

Ben je ooit eens verdwaald geweest? En waar en wanneer was dit?

Ik werd vroeger wel Klaas Afslag genoemd,  omdat ik zo vaak verdwaalde😺

ik heb drie katten en een handjevol spinnen, waarvan één Herman in de tuin, die ik elke morgen Goedemorgen wens.

Wie heeft (hoeveel) dieren en welke.