Skip to main content
Sticky

Voel je vrij om raak te vragen!

• February 13, 2023
  • 709 reacties
  • 9239 keer bekeken
Voel je vrij om raak te vragen!
Toon eerste bericht

709 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 24, 2025

​​Wie heeft ooit meegedaan met het goede doel Alpe d' Huzes? En hoe vaak ben op en neer geweest? MTB of racefiets? 

​@Maja van KPN weet er veel van, ik zit meer in het Oostblok. 😎

Ik heb zelf niet de Alpe d’ Huzes gedaan, maar veel fietsmaten van mij wel! Zelf ga ik sinds 2013 mee naar een andere tocht voor het goede doel: Duchenne Heroes. Ook heb ik 2 keer Dolimiti for Duchenne gefietst, in de Dolomieten 😍Het broertje van mijn beste vriendin lijdt helaas aan deze progressieve en tot nu toe onbehandelbare spierziekte Duchenne spierdystrofie. Volgend jaar is de 20e editie van Duchenne Heroes, en het sponsorgeld dat wij in de afgelopen 19 jaar bij elkaar hebben gefietst, heeft bijgedragen aan een enorme verbetering van kwaliteit van leven voor de Duchenne jongens (en tegenwoordig ook steeds meer Duchenne mannen!)
3 jaar geleden heb ik Corona gekregen en sindsdien lig ik een beetje in de lappenmand, dus de afgelopen 3 edities ben ik mee geweest als begeleider omdat 7 dagen na elkaar 6 tot 8 uur per dag intensief mountainbiken mij op het moment absoluut niet lukt.

De vraag beantwoord ik niet echt aangezien ik niet de Alpe d’Huzes heb gefietst, dus ik ga ook niet een nieuwe vraag stellen!

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • September 25, 2025

Dan stel ik maar een nieuwe vraag 😉

Vandaag is het donderdag, dus de week is nog niet voorbij. Ik ben benieuwd:
Wie wil er delen wat het lichtpuntje of hoogtepunt van zijn/haar afgelopen week is geweest?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 25, 2025

Ik heb ein-de-lijk mijn bachelor diploma gehaald. 🎉 Dat was een mega hoogtepunt! 

Nieuwe vraag: Wat is iets wat jij altijd al hebt willen leren?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 25, 2025

Om eerlijk te zijn, ik ben 71 en nog steeds nieuwsgierig, maar een opleiding volgen ga ik niet meer doen.

Ruim voldoende gedaan ondertussen.

Masterclass diploma halen was aardig pittig, maar Handelscorrespondentie Nederlands vond ik zwaarder.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 25, 2025

Maar ​@Sanne van KPN, je kan ons toch niet in spanning houden? Wat voor diploma heb je gehaald? Welke richting/opleiding?

Gefeliciteerd 🥳🥳

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 25, 2025

Dankjewel ​@Ik_Combineer! 😄 Tweedegraads docent Engels, maar nog niet zeker of ik ook voor de klas wil staan. Even oriënteren. 🥸

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 25, 2025

Oeh, gefeliciteerd ​@Sanne van KPN! Welkom bij de club van English majors 😁

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • September 25, 2025

... English majors 😁

Eennnnn English major-general perhaps?

En dan ook maar een vraag erbij: welk musical liedje kan je zo meezingen?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 25, 2025

Alle liedjes uit deze musical zing ik van voren tot achter mee. De beste musical ooit:

(Bovenste is alleen de muziek, daaronder de hele musical,)

Nieuwe vraag: 

Wat wordt jouw volgende treinreis? (Anders dan woon-werkverkeer)

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 25, 2025

Elk einde van het jaar heeft KPN een incentive voor teams waarmee een reis kan worden gewonnen. Vroeger was dit op sales maar tegenwoordig veel meer op service. Zoals; welk team doet het beste de wifi check. Etc etc. Afgelopen twee jaar heeft team Europoort gewonnen en dat betekend reisjes. Vorig jaar naar Hamburg met de KPN Express en Dit jaar naar Parijs met de Thalys.

Binnenkort staat de incentive voor de reis van ‘26 op de planning en eigenlijk wil ik dat dat mijn volgende treinreis wordt 😁

Bonbon vulling, met of zonder alcohol?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 25, 2025

Voor de treingekken onder ons, die hamburg expres was wel fenomenaal. Een volledige trein voor KPN, aangekleed in KPN kleuren zowel binnen als buitenkant en uiteraard een directe lijn zonder tussenstops. Ben geen treinfanaat maar dat was serieus gaaf. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 25, 2025

Kennelijk maakt KPN naast boten ook treinen groen 😁

Bonbon vulling zonder alcohol. Ik vind die combinatie echt helemaal niets. Die kersenbonbons met likeur krijg ik echt niet weg. Zonde van de smaaksensatie van een goede praline.

Volgende vraag wordt weer actueel: gevulde speculaas of amandelstaaf?

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 25, 2025

Voor de treingekken onder ons, die hamburg expres was wel fenomenaal. Een volledige trein voor KPN, aangekleed in KPN kleuren zowel binnen als buitenkant en uiteraard een directe lijn zonder tussenstops. Ben geen treinfanaat maar dat was serieus gaaf. 

Wat ik me nu afvraag is of de wifi aan boord nog onderzocht is op verbetering met zoveel deskundigheid aanwezig. Ik zie nog net geen Superwifi’s hangen 😂

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • September 25, 2025

Ik heb ein-de-lijk mijn bachelor diploma gehaald. 🎉 Dat was een mega hoogtepunt! 

Nieuwe vraag: Wat is iets wat jij altijd al hebt willen leren?

Gefeliciteerd ​@Sanne van KPN !

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • September 26, 2025

Omdat er geen vraag wordt gesteld zal ik er wel eentje stellen als het mag. 

@Maja van KPN heeft me op het idee gebracht, vreselijke ziekte Corrona, kan een grote impact hebben. Zelfs 3 leden van een gezin die toen hard geraakt werden, stierven. Longcovid kan ook een langetermijn effect hebben... Rotziekte. 

Vraag:

Wie leest er ook nauwgezet de bijsluiter van medicijnen? 

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 26, 2025

Geweldig Sanne, uiteraard van harte gefeliciteerd! 🤗

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • September 29, 2025

Ik geef antwoord op de laatste 2 gestelde vragen 😅😋 

Volgende vraag wordt weer actueel: gevulde speculaas of amandelstaaf?

Allebei! Maar als ik echt zou moeten kiezen, dan ga ik voor de gevulde speculaas… of een variant: 

;-)

Vraag:

Wie leest er ook nauwgezet de bijsluiter van medicijnen? 

Ja, ik! Ik slik nagenoeg geen medicijnen maar als het moet, dan lees ik de bijsluiter wel. Niet het leukste om te lezen maar ik wil wel weten wat ik slik en wat de eventuele bijwerkingen kunnen zijn.

Volgende vraag:

Als je één ding in huis mocht automatiseren zodat je het nooit meer zelf hoeft te doen, wat zou dat dan zijn?

Flitsend
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • September 29, 2025

Volgende vraag:

Als je één ding in huis mocht automatiseren zodat je het nooit meer zelf hoeft te doen, wat zou dat dan zijn?

Dweilen. Het hele riedeltje met de vloer nat maken, jezelf in te sluiten in een hoekje omdat je even vergeten was aan de juiste kant te beginnen en vervolgens altijd wel iemand die er over heen loopt om eigenlijk weer opnieuw te kunnen beginnen lokt me niet zo.

De vraag:

Stel er was een carrière in de topsport voor je weggelegd, welke sport zou je dan kiezen en waarom? Is dat dan vanuit financieel standpunt of uit passie? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 29, 2025

Volgende vraag:

Een vaatwasser met robotarm om zelfs borden en pannen in en uit te ruimen en zelfs te starten wanneer een ingestelde percentage van de ruimte bereikt is.

AI foto

Volgende vraag:

Wie doet het afwassen bij jullie?

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 29, 2025

Mijn vrouw en ik doen de afwas, jawel ze zijn er nog, met de hand! 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik vind afwassen ook altijd wel een mooi moment om nog even stil te staan bij de dag ofzo, en te kunnen praten terwijl je allebei wat afgeleid bent

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik vind afwassen ook altijd wel een mooi moment om nog even stil te staan bij de dag ofzo

Dat vind ik dus ook! En om de vraag te beantwoorden: ik was vaak samen met een van de kinderen af. Zij vinden het wat minder leuk, maar kletsen er wel op los😄.

Verder even een reminder dat we kletsen in het topic ‘voel je vrij om raak te vragen’, maar er wordt heel regelmatig vergeten een nieuwe vraag te stellen ;-).

Bij dezen dus ook meteen een nieuwe vraag:

Wat staat er standaard in jouw koelkast?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 29, 2025

We delen de taken rond diner, wie kookt hoeft niet af te wassen. Dus samen af te wassen zit er niet in. Omdat we eten relatief laat, val afwassen meestal in TV prime time, en niemand wil het doen 🤣

Ik maak zelfs met 3d-printer een beugel om een tablet daar vast te klikken, maar schijnt toch niet genoeg.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Wie kookt hoeft niet af te wassen, die hanteren wij vaak ook, dat vind ik wel een mooie ​@TDN 😊 Maar ach samen opruimen en afwassen is inderdaad ook gezellig, en dan ben je sneller klaar.

Wat er standaard in mijn koelkast staat: limoensap. Ik vind de ochtend beginnen met een glas water met een beetje zout en limoensap (of citroen, maar limoen vind ik het lekkerst) zo fijn! Gelijk een goede start van de dag voor de hydratatie en het helpt met wakker worden. Dikke tip wat mij betreft.

Volgende vraag: Wat is je favoriete fruit?

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • September 29, 2025

Mijn favootjes, zijn er meer, zijn aardbeien maar ook druiven.  Zelfs schijfjes banaan met slagroom en aardbeiensaus 

Volgende vraag:

Wie heeft geen hoogtevrees?