Skip to main content
Sticky

Voel je vrij om raak te vragen!

• February 13, 2023
  • 709 reacties
  • 9239 keer bekeken
Voel je vrij om raak te vragen!
Toon eerste bericht

709 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik neem aan dat je een laptop bedoelt? ​@fixnix. Bij lebbertop moet ik aan hele andere dingen denken 😅

Doe mij maar een laptop. Is toch iets fijner gamen dan met een tablet. 

Mijn vraag is:
De winterspelen zijn straks weer in februari. Kijk jij liever naar de Winterspelen of de Zomerspelen? 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 10, 2025

Ik heb meer met de Zomerspelen omdat daar ook alledaagse sporten bij zitten, maar de winterspelen zal ik zeker niet overslaan. 

Een behandeling bij de tandarts: Wél of geen verdoving?

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Dit vind ik een lastige vraag hoor, wel of geen verdoving bij de tandarts. Ik wil altijd stoer doen en geen verdoving. Maar mijn tanden en kiezen zijn zo gevoelig, dat het boren vrijwel direct pijn doet en dan moet ik toch over op verdoving. Iets waar ik niet meer zo bang voor ben als ik was, maar ik vind het nog altijd niet prettig.

Deze vraag is vast al wel eens een keer voorbij gekomen, maar het is wat nu in me opkomt: wat is je favoriete dier en waarom?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 12, 2025

wat is je favoriete dier en waarom?

Een goudvis. Je hoeft hem nooit voor een plasje een blok rondlopen.

Wat is de overeenkomst tussen vierlingen en keldergraven?

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • December 14, 2025

Géén idee… vierlingen komen volgens mij niet zo vaak voor (?) en keldergraven ook niet…? 🤔

Ik geniet nog na van een gezellig dagje op de kerstmarkt in Duitsland. Daarom de vraag: wat drink je liever: gluhwein of een warme choco? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 14, 2025

Géén idee… vierlingen komen volgens mij niet zo vaak voor (?) en keldergraven ook niet…? 🤔

4 lijken op elkaar

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik geniet nog na van een gezellig dagje op de kerstmarkt in Duitsland. Daarom de vraag: wat drink je liever: gluhwein of een warme choco? 

Gluhwein, op een Duitse kerstmarkt! Warme choco is ook erg lekker. Zeker met wat rum er doorheen. Maar op een kerstmarkt in Bremen Gluhwein en een goede Duitse worst dat is de beste combi. Dus was extra fijn dat ik zelf dit weekend op een kerstmarkt bevond 😃

Nieuwe vraag:

Van welke levende artiest zou je nog echt een concert willen mee maken? 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 23, 2025

Hij treedt niet meer op, maar wat zou ik graag Phil Collins ooit nog willen zien optreden. 
alternatief mag je me altijd wakker maken voor bløf, maar die zie ik een paar keer per jaar.

Het is bijna kerst, als je 1 kado mocht wensen die je sowieso krijgt. Wat zou jij dan willen voor kerst? 

Jasper van KPN
Moderator

Ik doe niet echt aan kerst, net als de rest van mijn familie. Ik zit nu aan de keukentafel bij mijn moeder, en omdat ik recent verhuisd ben wilde ze iets geven als housewarminggift. En door de tijd van het jaar kunnen we dat soort van zien als een kerstcadeau toch? 😜 Dat wordt een airfryer, ik zat er al naar te kijken maar omdat ik nog andere dingen eerst wil doen stelde ik het uit. En plots hoef ik dat niet meer uit te stellen 😊

In dezelfde strekking voor de nieuwe vraag: wat is het leukste kerstcadeau wat je ooit hebt gekregen?

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • December 24, 2025

Ik doe niet echt aan kerst, net als de rest van mijn familie. Ik zit nu aan de keukentafel bij mijn moeder, en omdat ik recent verhuisd ben wilde ze iets geven als housewarminggift. En door de tijd van het jaar kunnen we dat soort van zien als een kerstcadeau toch? 😜 Dat wordt een airfryer, ik zat er al naar te kijken maar omdat ik nog andere dingen eerst wil doen stelde ik het uit. En plots hoef ik dat niet meer uit te stellen 😊

In dezelfde strekking voor de nieuwe vraag: wat is het leukste kerstcadeau wat je ooit hebt gekregen?

Wij doen niet aan cadeaus met de Kerst, daar hebben we een ander oudje voor 😅. Ik kan die vraag dus niet beantwoorden. Evenzo vieren we wel Kerst. En dat gaat met heel veel warmte gepaard in alle opzichten. Elke jaar nemen we de gedachte met ons mee, in de hoop dat het Lichtje verder de wereld in kan. De Kerst(gedachte) is voor iedereen anders, maar voor ons is dat samenzijn en de liefde naar een ander. Eigenlijk het begin van de Boodschap die de wereld werd ingedragen.

Ik wens jou een goed en gezellige, maar vooral gezegende Kerst toe ​@Jasper van KPN 

Ik geef hem effe door...inclusief boodschap 😃

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • January 5, 2026

Poeh… Ik kan het eerlijk gezegd niet zo 1,2,3 verzinnen… Ik kan wel vertellen dat ik het héél leuk vond om aan onze oudere alleenstaande buurvrouw een zelf samengesteld kerstpakket te geven!

Tijd voor de volgende vraag:
Er is hier in het Hoge Noorden best een pak sneeuw gevallen. Hou jij van winters weer of verlang je nu juist meteen naar de zomer?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 5, 2026

Ja! Het moet niet té lang duren, maar ik kan er wel van genieten 😁

Nieuwe vraag: wat is jouw favoriete drankje in de winter?

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 5, 2026

Goede (heel belangrijk) warme chocolademelk, met een dot slagroom. 

Naar het werk, of thuisblijven met dit weer?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Thuiswerken. Gelukkig zijn voor mij de tijden voorbij dat je er alles aan deed om maar op kantoor te komen. 

Nieuwe vraag:
Sneeuwballengevecht of kussengevecht? 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • January 16, 2026

Een kussengevecht!

Het is vrijdag en voor de meeste mensen staat het weekend voor de deur. Wat zijn je plannen voor het weekend? Even lekker ontspannen, eropuit of juist helemaal niks doen?

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 16, 2026

Een kussengevecht!

Het is vrijdag en voor de meeste mensen staat het weekend voor de deur. Wat zijn je plannen voor het weekend? Even lekker ontspannen, eropuit of juist helemaal niks doen?

Ik wil graag wat doen maar ik kan de deur niet uit! 

JanD
Superuser
  • January 16, 2026

Mijn vrouw gaat morgen de was doen.

Ik ga morgen boodschappen doen en 1/2-jaarlijks onderhoud doen aan mijn elektrische garagedeur, zodat alles piep- en kraakvrij gesmeerd blijft lopen.

Toen ik nog werkte, werden de garagedeuren van het bedrijf 1/2-jaarlijks onderhouden omdat dat bedrijfsmatig verplicht is. Toen ik 15 jaar geleden mijn garagedeur verving door een elektrische van het zelfde merk als op het werk, heb ik de traditie van het 1/2-jaarlijks onderhoud doorgezet, hoewel het bij particulieren niet verplicht is.

Zondag gaan we samen op familiebezoek.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 16, 2026

Ik heb afgelopen week een hypotheekadviseur over de vloer gehad met zeer positief nieuws. Hoewel we dachten dat we al redelijk goed zaten blijkt het dat we 2 ton meer zouden kunnen lenen dan ik dacht. Niet dat dat nodig is maar het geeft ons wel wat ruimte om naar leuke huizen te kijken.

Kijken of er een leuk huis met glasvezel in de buurt is welke nieuwe bewoners zoekt. Geen haast, maar dit weekend gaan we wel al wat rond kijken.v😃

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • January 16, 2026

Jammer dat je dit weekend niet weg kunt, ​@fixnix! Door je onderschrift durf ik niet te vragen waarom, maar gelukkig staat er ook dat jij het zonnetje in huis bent, dus het moest vast allemaal goed komen: dit weekend niet de deur uit 😉😅

Klinkt als een goed georganiseerde zaterdag, ​@JanD!
Fijn dat de traditie van die halfjaarlijkse check blijft: altijd handig om problemen voor te zijn. Hopelijk kunnen jullie zondag ontspannen genieten van het familiebezoek.

Wauw, twee ton meer lenen dan verwacht, dat opent inderdaad veel deuren ​@Ik_Combineer! Fijn dat er geen haast is, kunnen jullie op je gemak rond kijken!

Mijn eigen weekend wordt er één vol contrasten: zaterdag karaoke zingen en uiteten, en zondag even naar een Lichtjesavond

Volgende vraag (want ja, we moeten wel vragen blijven stellen 😜):
Stel je voor: een afgesloten karaoke booth, ik druk de microfoon in je hand… Welk nummer kies jij om het dak eraf te zingen (of hilarisch te verpesten)?

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 16, 2026

Jammer dat je dit weekend niet weg kunt, ​@fixnix! Door je onderschrift durf ik niet te vragen waarom, maar gelukkig staat er ook dat jij het zonnetje in huis bent, dus het moest vast allemaal goed komen: dit weekend niet de deur uit 😉😅

Elke Vrijdag zit ik opgesloten, want het weekend staat voor de deur 😆🤣

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 16, 2026

Mary in the morning van Elvis.

Jasper van KPN
Moderator

Elvis luister ik niet vaak, die naam hoor ik weinig tegenwoordig 🙂

Heb je ook een nieuwe vraag voor anderen ​@fixnix?

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 16, 2026

Elvis luister ik niet vaak, die naam hoor ik weinig tegenwoordig 🙂

Heb je ook een nieuwe vraag voor anderen ​@fixnix?

Zeker…

Je bent te gast in de KPN muziekstudio in Hilversum.
Een band repeteert een Nederlands nummer. Jij maakt van de gelegenheid gebruik om je schrijftalent te laten zien. 
Welke tekst zou je schrijven zodat de band dit ook ging zingen?
De band is voldoende bezet met instrumenten en stemmen. 

Schrijf hem op.

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 16, 2026

Mijn vrouw gaat morgen de was doen.

Ik ga morgen boodschappen doen en 1/2-jaarlijks onderhoud doen aan mijn elektrische garagedeur, zodat alles piep- en kraakvrij gesmeerd blijft lopen.

Toen ik nog werkte, werden de garagedeuren van het bedrijf 1/2-jaarlijks onderhouden omdat dat bedrijfsmatig verplicht is. Toen ik 15 jaar geleden mijn garagedeur verving door een elektrische van het zelfde merk als op het werk, heb ik de traditie van het 1/2-jaarlijks onderhoud doorgezet, hoewel het bij particulieren niet verplicht is.

Zondag gaan we samen op familiebezoek.

Teflonspray doet wonderen Jan! Bij de garagedeur dan 😉

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 17, 2026

Ik trap effe wat af.

1 van mijn grootste hobby’s is songteksten schrijven. Dit doe ik in het Nederlands. Ik kom er zelden mee naar buiten en anno nu dacht ik, ik doe eens gek. De KPN Community heeft een klein primeur.
Stel dat ik in de studio stond, dan schreef ik dit kleine liedje.

Op het perron.
Ik denk dat ik je zomaar tegen komen kon.
Bij de kiosk, of bij de kassa,
of zomaar dwalend op het perron.

Wat zou je doen?
Zou je naar me kijken
Ging je de andere kant op
Om mijn blik te ontwijken

Maar ach,denk ik dan
Misschien ben je bij hem weggegaan
En open ik plots bij jou de deuren
En ging je toch niet naast me staan

Ik stap de trap af op het perron
Loop langs de kiosk, langs de kassa
Ik wou dat ik je zag en zoveel zeggen kon,
Maar niemand ziet mij als een eenling in de massa

Het is tochtend en kill daar op die novemberdag
Mensen rennen langs me heen en anderen stappen uit, 
Maar jij zit er niet tussen en ik dacht.
Ik neem mijn gedachten maar mee naar huis.

En vervolgens hebben die klanten er dit van gemaakt:
De band met Op het perron.
(Effe dat kruisje wegklikken, en luisteren maar)