Skip to main content
Sticky

Voel je vrij om raak te vragen!

• February 13, 2023
  • 759 reacties
  • 10111 keer bekeken
Voel je vrij om raak te vragen!
Toon eerste bericht

759 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De oneindige romanticus in mij denkt, zeg nooit nooit ​@Dicksooo 😊💕

Nieuwe vraag, zou je wel of niet willen weten wanneer en hoe je uiteindelijk ophoudt te bestaan?

Oef nee, ik denk dat ik 't liever niet weet, dat houdt het een beetje een mysterie wat je levenspad betreft😁

Volgende vraag: Wat is jouw favoriete voorjaarsbloem? 

Ik zag tijdens mijn wandeling in het park de eerste krokussen de kopjes alweer opsteken, zo heerlijk!

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Oeh, mooie vraag wel hoor 😄

Ik denk dat ik het met je eens ben… ik zou het ook liever niet willen weten. Als je precies zou weten wanneer en hoe, dan zou dat misschien toch als een soort schaduw boven alles hangen.

Volgende vraag: Wat is jouw favoriete voorjaarsbloem? 

Ik zag tijdens mijn wandeling in het park de eerste krokussen de kopjes alweer opsteken, zo heerlijk!

Wat heeerlijk dat je de eerste krokussen alweer hebt gezien, geeft je echt weer dat lente gevoel dat er alweer aan zit te komen! Mijn échte favoriet blijft toch de tulp 🌷
Ik vind ze heel mooi en vooral in van die grote velden! En misschien maakt het voor mij ook wel extra speciaal dat tulpen oorspronkelijk uit (het gebied van) Turkije komen en ik ben zelf ook Turks. 

Volgende vraag: Als je één moment uit je leven opnieuw zou mogen beleven, precies zoals het was, welk moment zou dat zijn?

Dan zou ik het moment kiezen waarop we voor het laatst met z’n allen op vakantie waren. Mijn broer en zus hadden toen nog geen kinderen en we waren gewoon als gezin samen. Dat voelt nu bijna onvoorstelbaar met alle drukte! Gewoon die tijd waarin alles nog wat eenvoudiger was en je niet doorhad dat het later zo’n bijzondere herinnering zou worden. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Oeh lastige, in mijn mening wordt het leven steeds mooier en voller. Ik zou het allemaal wel eens overnieuw willen doen maar probeer ook vooral aanwezig te zijn en alles mee te krijgen. Als ik er tóch eentje moet kiezen zou het de kraamperiode van mijn dochter zijn. Ik zou dat nog wel eens willen beleven zonder de stress en zorgen die we toen hadden.

Welk eten of welke maaltijd heb jij een goede herinnering aan?

Jasper van KPN
Moderator

Dat moet Tteokbokki zijn, een pittig Koreaans gerecht. Dat heb ik gegeten in Jakarta op een streetfood marktje die ergens in een onverwachts hoekje zat. Zo'n reis is altijd een goede herinnering en het was ook erg lekker 😊

Welk gerecht zou je ooit nog willen proberen, maar heb je nog nooit gehad?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Rum Baba zou ik nog wel eens willen eten. 

Nieuwe vraag:

Wat is jouw favoriete Disney Figuur? 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 15, 2026

verwijderd, mijn excuus.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 15, 2026

Beste ​@joop2011 dit topic is niet bedoeld voor dit soort vragen volgens mij.

Het is volgens mij de bedoeling dat je antwoord geeft op de vraag van de laatste die gereageerd heeft en dan weer een wedervraag stelt.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 15, 2026

Beste ​@joop2011 dit topic is niet bedoeld voor dit soort vragen volgens mij.

Het is volgens mij de bedoeling dat je antwoord geeft op de vraag van de laatste die gereageerd heeft en dan weer een wedervraag stelt.

Mijn excuus ​@JanD 

Dan heb ik het verkeert begrepen opgevat.

Ik heb hem verwijderd.

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • March 15, 2026

@joop2011 

Gewoon een mooie vraag er van maken Joopie 😉

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 16, 2026

@joop2011 

Gewoon een mooie vraag er van maken Joopie 😉

Ik heet Joop, niet Joopie

Joopie is een meisjesnaam en ik wil niet zo genoemd worden. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • March 16, 2026

Je heb gelijk, men zou een vreemde niet met een koosnaam aanspreken. Maar Joopie is ook een jongensnaam

https://podimo.com/nl/shows/joopie-en-jaapie-de-podcast

Vraag: welke bijnaam had je op basisschool? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 16, 2026

Rum Baba zou ik nog wel eens willen eten. 

Nieuwe vraag:

Wat is jouw favoriete Disney Figuur? 

Midas, oftewel de Grote Boze Wolf  

De nieuwe vraag was al door TDN gesteld:

​​

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 16, 2026

Je heb gelijk, men zou een vreemde niet met een koosnaam aanspreken. Maar Joopie is ook een jongensnaam

https://podimo.com/nl/shows/joopie-en-jaapie-de-podcast

Geen, gewoon Joop.

Vraag:

Wat vind jij een leuke naam om iemand te geven?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Poh er zijn zoveel leuke namen. Ik heb zelf geen kinderen en er komt ook geen kind dus dat dilemma zoal ik niet snel hebben. 

Nieuwe vraag:

Pasen komt er weer aan. Daar horen eieren bij. Eet je liever een gekookt of een gebakken eitje? 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 26, 2026

Niet een van beiden ​@Jeroen van KPN 
Vroeger at ik wel eens een gekookt en ook wel gebakken ei, maar nu moet ik ze niet meer hebben.
Ik gebruik alleen eieren om een taart of zoiets te bakken.

Vraag.
Ik maak meestal voor 3 dagen warm eten klaar, eet de eerste portie op, de rest vries ik in, en de volgende dag maak ik weer wat anders klaar op dezelfde manier, het voordeel is dat je dan geen eenzijdig voedsel eet en toch makkelijk altijd wat achter de hand hebt.
'Heb gisteren een heerlijke spruitjesschotel klaargemaakt, ik moet me vanavond inhouden om dan geen 2e portie op te eten ik denk dat het dan een portie hutspot wordt.😋

'Komt ook omdat ik alleen ben natuurlijk.
Zijn er meerdere mensen die dat doen?

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@huistijger, dat kan ik mij wel voorstellen dat jij het zo op deze manier doet! Super handig toch dat je dan de volgende dag(en) al eten voor de hand hebt. Ik zelf kook altijd per dag maar als het een lastigere gerecht is om te maken kook ik ook voor 2 dagen. Mijn probleem is dat als ik meer eten maak voor de volgende dag dat ik dat dan ook gelijk opeet 🤓. 

Volgende vraag: Welk beroep zou je graag willen uitoefenen als niks uitmaakt?

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 26, 2026

Als in mijn tijd de computer er al was dan wilde ik dat dolgraag doen, maar die bestonden toen nog niet.
Ik weet nog wel dat Amerika een computer had gebouwd welke een hele grote kamer in beslag nam en als die een ingewikkelde opdracht kreeg dan duurde het enkele dagen voordat het antwoord kwam.
Heel wat anders dan nu…
Ben in 1946 geboren en toen ik op school ging bestonden er geen huiscomputers, laat staan dat er al internet was, dus dat heb ik allemaal gemist.
Nu is het vaak een ramp als het internet er uit ligt.

Vraag:
Wat ga je doen als het internet en TV er uit ligt en geen andere media beschikbaar is?

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • March 26, 2026

Klussen in huis. 

Vraag;

Naar welk land zou je nooit op vakantie willen gaan? 

Jasper van KPN
Moderator

Er zijn meerdere landen waar ik niet naar wil voor vakantie, maar de laatste tijd is het vooral Amerika waar ik niet heen wil…

Welk land zou je dan juist wél heen willen?

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • March 26, 2026

Engeland

Vraag:

Welke film heb je voor het laatst gezien in de bioscoop?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Nuremberg, hele goede film wel!

Nieuwe vraag: zijn er films die je zo leuk/indrukwekkend vond dat je er meerdere keren voor naar de bios bent geweest? 

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • March 26, 2026

Shaving Private Ryan

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • March 26, 2026

Favo werkgever?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ja, hee, die groene hè 😁

Vooruitlopend op de zomer: teenslippers of gewone met zo'n band over je voet?

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 27, 2026

Slippers zijn aan mij niet besteed, die raak ik elke keer met lopen kwijt.

Nu wil ik eest koffie met een flink stuk Caramelslof.
Jammie