Skip to main content
Sticky

Voel je vrij om raak te vragen!

• February 13, 2023
  • 784 reacties
  • 10266 keer bekeken
Voel je vrij om raak te vragen!
Toon eerste bericht

784 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat klinkt heel lekker ​@huistijger, deel je er een foto van?

Oh en stel je nog een nieuwe vraag? 😉

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 27, 2026

Dankje ​@Thomas van KPN 
Dat vergeet ik helemaal.
Als je trek in warm eten hebt, wat ga je dan klaarmaken, dus niet bestellen maar zelf maken.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 27, 2026

Hier de foto van het overblijvende stuk van de Caramelslof ​@Thomas van KPN 
Het eerste stuk heb ik al achter de kiezen  en heb het overleefd.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dankje ​@Thomas van KPN 
Dat vergeet ik helemaal.
Als je trek in warm eten hebt, wat ga je dan klaarmaken, dus niet bestellen maar zelf maken.

Als ik honger heb is het eerste waar ik aan denk een tosti of een broodje met een gebakken ei, ik probeer het avondeten niet te koken met honger zonder plan maar momenteel ben ik in de ban van zo'n tiktok gerecht waar je een schaal in de oven doet met feta, cherrytomaatjes en alles wat je lekker lijkt om dat daarna door pasta te roeren.

Als je onschendbaar zou zijn, wat zou dan het eerste zijn dat je zou willen doen?

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 27, 2026

Er zijn meerdere onschendbaarheden.
Diplomatieke onschendbaarheid
Koninklijke onschendbaar
Juridische onschendbaar

en wat nog meer…..

Wat ik zou doen?
Ik kan me alleen maar dingen bedenken die in de strijd met de wet zijn, en daar ben ik de persoon niet voor.

Vraag:
Mijn SSD schijf van 2Tb, waarop de Timemachine stond en nog ruimte genoeg over, is onlangs gecrasht, van alles geprobeerd maar was niet meer te redden, wat zouden jullie doen een grotere SSD schijf kopen of een kleinere, of een gewone goedkopere harde schijf?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • March 27, 2026

Als je onschendbaar zou zijn, wat zou dan het eerste zijn dat je zou willen doen?

Een grondwetswijziging tekenen om mijn onschendbaarheid levenslang te garanderen.

Vraag: Als je de functie van iemand mag overnemen, welke kies je? Donald Trump of Xi Jinping?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik bedoelde eigenlijk fysiek onschendbaar 😅 ik heb wel een lijstje dingen die ik zou willen ervaren zonder er dood aan te gaan. Uit een vliegtuig springen zonder parachute bijvoorbeeld.

@huistijger volgens mij zijn SSD's nu heel duur maar volgens mij hangt het er ook vanaf hoe je je backups maakt. Als je vaak data heen en weer verplaatst gaan SSD's minder lang mee dan specifieke harde schijven voor dit doel. Maar ik heb deze cijfers zelf nooit naast elkaar gelegd. Ik denk dat hier vast wel iemand meeleest die er meer verstand van heeft.

Hoewel ik jullie input waardeer over het politieke klimaat wil ik jullie wel vragen het misschien wat lichter te houden hier.

Sluisie81
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • March 27, 2026

Een grondwetswijziging tekenen om mijn onschendbaarheid levenslang te garanderen.

Vraag: Als je de functie van iemand mag overnemen, welke kies je? Donald Trump of Xi Jinping?

Geen van beide, laten we allemaal maar gewoon doen, dan doen we al gek genoeg!

Vraag: wie wordt er dit jaar wereldkampioen bij de Formule 1.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • March 27, 2026

Niet Alonso. Hij is net vader geworden, per kind is men 1s langzamer op een rondje

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik gok op George Russell. Vermoed dat Antonelli net wat ervaring te kort komt. 

Nieuwe vraag:
Wat doe jij met de amandelspijs die in paas of kerststol zit? Laat je dat zitten of smeer je het uit over de plak stol? 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 6, 2026

Als ik al besluit het op te eten dan smeer ik het uit, maar eigenlijk ben ik niet gek op paas of kerststol met vulling.
Zonder vulling vind ik ze echt lekkerder…

Ik zelf drink 4 koppen truffle koffie (Een veredelde cappuccino) en 's middags water, geen koffie.

Vraag:
Hoeveel koffie drink je per ochtend en wat voor koffie, (geen merk, maar zwart of ...) drink je 's middags ook nog?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Meestal 2 grote koppen in de ochtend., soms 3 als ik op kantoor aan het werk ben 😁 Wat precies varieert. Soms zwart, soms cappucino, soms iets met een smaakje als ik thuis ben. Ik ben nogal gek op deze pistachekoffie.

In de middag vaak ook nog wel een in de eerste helft. En dan nog een koffie na het werk op de momenten dat mijn moeder komt koffiedrinken. Dan over het algemeen cappucino of een smaakje. 

Nieuwe vraag:

Huisplanten: Bloeiers of liever groene?

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • April 6, 2026

Groene 

Vraag;

Wanneer heb jij voor het laatst je ramen gelapt? 

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • April 6, 2026

Een maand geleden. 

Pasen of Kerst en waarom?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Oef! Ik hou van Kerst, maar ik ben twee dagen ervoor jarig en 't is altijd zo druk, plus koud en donker. Dus toch maar Pasen, gezellig brunchen met familie en met mazzel een zonnetje erbij 😍

Volgende vraag:

Tulpen of rozen? En waarom? 🌷

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 7, 2026

Een goede kennis van mij is op 5 december jarig, ook geen prettige dag.
Ik ben geen bloemen-man, ik vergeet ze ook elke keer om water te geven, gelukkig ben ik beter voor mijn dieren.
Maar als ik moet kiezen dan vind ik rozen mooier.

Ik mag graag lopen als ik het kan en dus niet te ver is.
Vraag wat je liever doet:
Lopen/wandelen of fietsen of autorijden?

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • April 7, 2026

Vraag:
Mijn SSD schijf van 2Tb, waarop de Timemachine stond en nog ruimte genoeg over, is onlangs gecrasht, van alles geprobeerd maar was niet meer te redden, wat zouden jullie doen een grotere SSD schijf kopen of een kleinere, of een gewone goedkopere harde schijf?

Ik heb zelf ZimaOS en hier zitten 3 schijven in. 2 HDD en een NVME. Ik hanteer het 3-2-1 principe waarbij de gegevens een dubbele backup hebben. De eigenlijke backup wordt gedaan door een losse SATA HDD die via een Sharkoon bay 1X in de zoveel tijd een backup maakt van 1 van beide HDD drives. 

Dus schijf 1 → schijf -->NVME, en na een bepaalde tijd wordt er een dump gemaakt naar de SATA HDD. 
Deze SATA HDD kun je op een aparte locatie neerleggen mocht je dat willen. Ik heb ook geen RAID “weet ik veel” configuratie. 

Jasper van KPN
Moderator

Ik mag graag lopen als ik het kan en dus niet te ver is.
Vraag wat je liever doet:
Lopen/wandelen of fietsen of autorijden?

Ik loop graag, elke dag doe ik minimaal 1 rondje. Fietsen staat op 2 daarbij, voor grotere afstanden is dat wel makkelijker. En autorijden… ik heb een rijbewijs maar geen eigen auto, dus die optie valt meestal af 🙂

Over auto gesproken, voor de volgende vraag:

Hou je je aan de snelheidslimiet of zit je er vaak (iets) boven?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

In de auto zit ik er meestal 10% boven maar rijd ik eigenlijk nooit harder dan 100, ook niet na 19:00. Op de motor… uhhh…

De volgende vraag: Speel je een instrument?

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 8, 2026

Voeger zo'n 40/50 jaar geleden speelde ik (electronisch) orgel, 'heb er in de jaren 80 nog een CD van gemaakt.
Heb ook bij een orgelfabriek in Harlingen gewerkt, moest ik de orgels stemmen en inspelen en fouten er uit halen.
Na enkele jaren ging de baas er met de koffiejuffrouw vandoor en dat betekende het einde van de zaak. 

Heb nooit les gehad, ik leerde het mezelf aan, ik was wel aardig toonvast, ik heb ook piano's gestemd in mijn vrije tijd.
Als ik nu weer moest spelen dan moet ik het weer aanleren, maar daar heb ik geen zin meer in.

Vraag:
Wat is je lievelingseten Hollandse eten?

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • April 8, 2026

Piano, trompet (zo’n 40 jaar geleden denk ik) en soms beetje zingen, maar meest schrijven, waarna ik er een liedje van probeer te maken.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Vraag:
Wat is je lievelingseten Hollandse eten?

Ik kan niet kiezen! Het wordt stamppot boerenkool met lekker veel spekjes en augurk en zo’n veel te vette slagersrookworst, óf stamppot broccoli (met geraspte kaas er doorheen gesmolten, goddelijk) en sukadelapjes 🤤

Nieuwe vraag: als je de kans kreeg, zou je dan met een ruimtemissie mee gaan? 🪐🚀👩🏼‍🚀

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • April 8, 2026

Nieuwe vraag: als je de kans kreeg, zou je dan met een ruimtemissie mee gaan?

-Ik niet, heb hoogtevrees! 😁

Nieuwe vraag;

Naar welk pretpark ben je voor het laatst geweest?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Oef, dat was heel lang geleden en het was Six Flags. Voor 2005 zie ik, wat vliegt de tijd. 

Nieuwe vraag;
Wat is de laatste serie die je hebt gekeken die zó goed was dat je in een zwart bent gevallen na de laatste aflevering?

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • April 8, 2026

Geen enkele serie. Die wie er bij komt is Band of Brothers, die heb ik denk ik 236 keer gezien of zo?

Andere vraag:
Parachutespringen of duiken?