Skip to main content

Voorspel mee: hoeveel Olympische medailles wint Nederland in 2026?

• January 27, 2026
  • 46 reacties
  • 1357 keer bekeken
Toon eerste bericht

46 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Inmiddels zijn de Olympische Spelen in Milaan toe aan dag 7. Tijd voor een eerste tussenstand. De oogst voor Nederland is tot op heden: 3x Goud en 3x Zilver. Dat geeft een totaal van 6 medailles. Er zijn nog 18 onderdelen te gaan waarbij er nog medailles gescoord kunnen worden door Nederlandse sporters. Er zijn uiteraard nog meer onderdelen, maar aan niet alles doet Nederland mee.  

Stand landen medailles totaal

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 13, 2026

Ze moeten opschieten ik heb 27 medailles voorspeld.
Ik verwacht minstens 10 minder….

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 13, 2026

Komend weekend heb je met het schaatsen de 1000 meter mannen en de 500 meter vrouwen. Daar verwacht ik wel een paar medailles. En vergeet ook de shorttrackers niet. Gisteren werd een spannende avond feestelijk afgesloten met twee gouden medailles.  

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Komend weekend heb je met het schaatsen de 1000 meter mannen en de 500 meter vrouwen. Daar verwacht ik wel een paar medailles. En vergeet ook de shorttrackers niet. Gisteren werd een spannende avond feestelijk afgesloten met twee gouden medailles.  

Ja gisteren was echt een feestje. Mooie tactische en explosieve sport.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 16, 2026

Stand 16 februari 13:23 uur…

… we zijn goed op weg!!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Niet verkeerd voor een klein land als Nederland ​@driemaster

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Nog enkele dagen te gaan en de oogst is op dit moment voor Nederland: 6x goud, 6x zilver en 1x brons. Kijkend naar mijn eigen voorspelling heeft Nederland inmiddels meer goud dan ik had verwacht. Mijn totale medaille oogst staat op 18. Daar moeten er dus nog 5 bij komen om een meestervoorspeller te zijn. 

Er zijn nog 9 onderdelen waarbij Nederlanders in actie komen t/m zondag 22 februari. Dat moet toch lukken zou je denken. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 18, 2026

Dat vermoed ik ook ​@Jeroen van KPN . Mijn voorspelling was twintig en daar hoop ik dan uiteraard ook op. Op dit moment moet het shorttrackprogramna van de woensdag nog starten. Daar zouden zomaar medailles uit voort kunnen komen. En op de langebaan staan de 1500 meter en de massastart nog op het programma. Zin in ! 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 18, 2026

Ik ben er een klein beetje bang voor dat we de 29 goude medailles niet gaan halen, maar ik geef niet op! We blijven duimen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 18, 2026

Ik ben er een klein beetje bang voor dat we de 29 goude medailles niet gaan halen

Ik denk dat een natie dit kan alleen halen, als zijn ijshockey team goud zou winnen🤣

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik ben er een klein beetje bang voor dat we de 29 goude medailles niet gaan halen, maar ik geef niet op! We blijven duimen.

Drie medailles bij de 500 m shorttrack mannen zou geweldig zijn, dat zou zeker helpen! 🤞🏼

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 18, 2026

Het zijn vanavond twee medailles geworden, totaal nu vijftien. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 19, 2026

Ik ben er een klein beetje bang voor dat we de 29 gouden medailles niet gaan halen, maar ik geef niet op! We blijven duimen.

Ik voorspelde totaal 22 (8 keer goed), maar dat gaat hem ook niet worden denk ik.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 19, 2026

32 medailles; 9 x goud, 11 x zilver en 12 x brons.

Duidelijk dat ik toch echt veel te enthousiast was met mijn voorspelling. Nu volg ik bijvoorbeeld het schaatsen niet zo intensief maar ik had wel verwacht dat we daar meer medailles zouden pakken!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 20, 2026

Antoinette heeft net op een geweldige manier goud gewonnen.🥇 Daarmee nu totaal zeventien medailles voor Nederland. Met een avond shorttracken en morgen de massastart is mijn voorspelling van twintig medailles nog steeds mogelijk.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

Haha, mijn voorspeling komt uit, 8 gouden en 18 medailles

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 20, 2026

Maar ik hoop op deze twee toppers…..

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

Na het winnen van de laatste Grote KPN F1 competitie wordt dit toch zeer verdacht. 🙂🤗😎

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 21, 2026

Na het winnen van de laatste Grote KPN F1 competitie wordt dit toch zeer verdacht. 🙂🤗😎

Hihi, met finaal massastart mannen is mijn voorspeling al niet meer goed, maar ik ben erg blij

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • February 21, 2026

Boven verwachting:

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 21, 2026

JAAAAA !!!