Skip to main content

Waar loop jij tegenaan in het dagelijkse leven online en offline?

• September 3, 2026
  • 3 reacties
  • 50 keer bekeken

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11

Met een diversiteit aan forumbezoekers ben ik benieuwd wie er een beperking heeft, daarover wil vertellen en hoe jij daar mee omgaat op het steeds sneller gaan van informatie op de socials of fora zoals deze.

Ik heb sinds een jaar of 2 de diagnose Maculadegeneratie. 

Deze oogziekte (de droge en natte type) is een progressieve oogziekte zonder genezing en uiteindelijk onder de noemer Maatschappelijk blind valt. 

Ik ben nog relatief jong en ik moet eerlijk bekennen dat ik nog dagelijks struggle met mijn zicht, die nog goed genoeg is maar ik wel veel klachten heb en wat daar bij hoort aan heel snel een complete overprikkeling omdat mijn hersenen overload geraken doordat mijn ogen erg veel moeite doen om mee te komen wat niet meer lukt. 

Ik was Freelance Webdesigner, computerwerk draaide ik mijn hand niet voor om, ik werkte daarnaast in de Zorg en kon me uitstekend redden ook op het internet 🐟💦 en dingen in huis deed ik zoveel mogelijk zelf.

Misschien raad je het al, mijn ego (rauwe eerlijkheid) krijgt regelmatig een flinke deuk. 

En ook daar baal ik van. 

Ik leer in ieder geval nog steeds meer dat niets is wat het op het eerste zicht (😅) lijkt en iedereen een rugzak mee draagt.

Sluit ik bij deze af met dank voor het lezen en hopelijk is dit een opening om ook te vertellen waar jij tegenaan loopt. 

3 reacties

Friesian
Wijsgeer
  • September 3, 2026

Bij mij is het moeilijk om een reactie te lezen als het leesvoer te langdradig, uitvoerig is. Persoonlijk hou ik van niet al te lange reacties met aanwezige kernwoorden.

Verder hou ik niet in topics van quote op quote op quote enzovoorts. Een topic hoort ook leesbaar te blijven. 

Friesian
Wijsgeer
  • September 3, 2026

En door mijn plotselinge doofheid links kunnen meerdere praters tegelijkertijd een groot probleem vormen. 

Maar ja..... Als ik iets niet graag hoor ga ik op de goeje kant liggen. 😂 

Friesian
Wijsgeer
  • September 4, 2026

Ik draag zo 2 verschillende soorten hoortoestellen met verschil oorstukjes. Links opmaat gemaakt met een sterkere luidspreker, rechts een klein vervangbaar oorstukje op een vervangbaar filter en een zachtere luidspreker.