Skip to main content

Waar word jij nou echt blij van? :-)

• March 29, 2021
  • 967 reacties
  • 14329 keer bekeken
Waar word jij nou echt blij van? :-)
Toon eerste bericht

967 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 22, 2025

Helemaal met je eens ​@fixnix en daarom zijn we ook blij dat je dit platform hebt gevonden en op deze manier mensen verder probeert te helpen :)

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 22, 2025

Ik ga (hopelijk) een maand stoppen met deze community. Vandaag me laatste werkdag voordat ik straks op het vliegtuig stap richting zuid-afrika. Kom ik eind november weer terug om iedereen lastig te vallen.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 22, 2025

Te gek ​@Ik_Combineer , waar in Zuid Afrika ga je precies heen? Ik heb van 2005/2006 een lange tijd in Pretoria gewoond en gewerkt en vind het echt een geweldig land! Ongetwijfeld dat je daar een mooie tijd gaat hebben en benieuwd naar je verhalen straks!

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 22, 2025

@Ik_Combineer Vanaf deze plek een hele fijne vakantie en een super belevenis voor de boeg gewenst! 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik ga (hopelijk) een maand stoppen met deze community. Vandaag me laatste werkdag voordat ik straks op het vliegtuig stap richting zuid-afrika. Kom ik eind november weer terug om iedereen lastig te vallen.

Je mag ons altijd lastig vallen ;-) . Ga je een rondreis maken? Heel veel plezier man!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

O lekker zeg ​@Ik_Combineer Fijne vakantie en we kijken uit naar foto's. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 22, 2025

@Remco van KPN misschien zal ik nog wel eens een fotootje delen, maar ik wil voorkomen dat ik mee ga denken over storingen of iets dergelijks. Tijd voor mezelf (en me vriendin) is ook even belangrijk. 
@Jan van KPN eigenlijk is heel de route uitgestippeld, een directe vlucht met KLM naar Kaapstad. Vanaf daar hebben we een 5 tal overnachtingen in luxe appartementen / villa’s van +/- 2 dagen richting Port Elizabeth via de zuidkust. In dit stuk gaan we in zo’n kooi met haaien zwemmen, pinguïn zien evenals (hopelijk) dolfijnen en walvissen spotten. Verder zijn er nog enkele hikes die we willen doen. 
Bij Port Elizabeth pakken we het vliegtuig richting Hoedspruit en daar is het volop feest met game drives, eten in de wildernis en bungy jumping. Ook daar hebben we dan vijf verschillende accommodatie om zo veel mogelijk te beleven. Maar op 1 van de plekken blijven we een week.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat klinkt echt fantastisch! Mooi even tijd voor jezelf en elkaar. Geniet er van ​@Ik_Combineer en we zien de foto's wel verschijnen :-) . 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Wauw, wat een reis hebben jullie voor de boeg ​@Ik_Combineer! Ga heerlijk genieten samen van jullie avonturen, en ook vooral weer veilig terugkomen daarna 😁 Goede reis en have fun, tot gauw! 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 22, 2025

Te gek ​@Ik_Combineer, in deze tijd van het jaar is het daar voorjaar/zomer dus vergeet vooral niet om ook zonnebrandolie o.i.d. mee nemen! En vooral ook genieten, ben er zeker van dat dat gaat lukken voor jou en je vriendin! En de foto's zien we inderdaad wel zodra je weer terug bent, laat de Community tijdens je vakantie vooral links liggen want je hebt je vakantie verdiend 😎

• October 22, 2025

Veel plezier! ​@Ik_Combineer 

Heb deze zomer een klant geholpen aan een reisverzekering die letterlijk een 14 daagse  treinreis had geboekt van Dar Es Salaam richting ik dacht Port Elizabeth, maar kon ook best Kaapstad wezen,... Iig waren dat heeeeel veel centjes,... het was echt zo een route uit het ticket to ride bordspel 😅

ZA is dit jaar erg in trek ook! We willen gewoon geen enkele inlogpoging van je zien, lekker detoxen en genieten aldaar!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 22, 2025

Ontzettend gaaf dat het nu zo ver is ​@Ik_Combineer 😃Héééééééél veel plezier de komende maand!

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • October 28, 2025

Ik mis je nu al, ​@Ik_Combineer 😪😓… Ik gun je wel een hele fijne vakantie (en ga er vanuit dat je dit pas leest bij terugkomst… 😝)

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • October 28, 2025

Vorige week begon mijn vrije week vol blinde paniek, maar eindigde in pure blijdschap.

Ik was mijn portemonnee kwijtgeraakt: gelukkig pas na het boodschappen doen. Thuis aangekomen pakte ik mijn boodschappen uit, maar mijn portemonnee was nergens te bekennen. Eerst twijfelde ik aan mezelf: misschien had ik hem ergens onhandig opgeborgen, zoals wel eens in de koelkast 🤔 Ik doorzocht alles en liep maar liefst drie keer naar de auto, maar zonder resultaat. Uiteindelijk ging ik terug naar de supermarkt en keek op de parkeerplaats, maar ook daar: niets. Mijn volgende gedachte was om naar het politiebureau te gaan, maar daar namen ze geen gevonden voorwerpen meer aan; ik zou naar de gemeente moeten.

Mega verdrietig ging ik naar huis. Ik googelde hoe ik al mijn bankpassen, ID-kaart en andere belangrijke documenten moest blokkeren en opnieuw aanvragen, en hoeveel dat zou kosten. Toen besloot ik nog even mijn e-mail te checken: en tot mijn grote opluchting stond er een privébericht via LinkedIn. Iemand had mijn portemonnee gevonden en vroeg of ik contact wilde opnemen. Ik kon mijn geluk niet geloven! 

De dame die hem had gevonden was ontzettend vriendelijk, en ik was zo dankbaar dat ik haar een cadeaubon gaf die ik nog thuis had liggen en direct wat geld uit mijn portemonnee trok om haar te bedanken. Het ging mij echt niet om het geld, maar om al die pasjes en documenten: al je bezittingen liggen zomaar op straat, en het gedoe van alles blokkeren en opnieuw aanvragen… 

Ik besef mij nog steeds hoeveel geluk ik heb gehad en hoe dankbaar ik ben dat er nog zulke eerlijke en lieve mensen bestaan. Hoe makkelijk was het geweest om de inhoud van mijn portemonnee eruit te halen en de rest weg te gooien? Toch koos iemand voor eerlijkheid 🤗💝

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 28, 2025

Vorige week begon mijn vrije week vol blinde paniek, maar eindigde in pure blijdschap.

Dat kan ik me levendig voorstellen ​@Shyrin van KPN . Ik moet er niet aan denken: alles kwijt 😱.

Fijn dat het zo goed is afgelopen. Mooie actie van die dame !!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Zo zie je maar dat onze wereld toch nog regelmatig een mooie plek is met goede mensen! 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 28, 2025

@Shyrin van KPN ah dat is lief van haar 😊

@Ik_Combineer ben nogal laat, maar zie dat je net een like hebt gegeven en dus nog even komt buurten 😉 Fijne vakantie!

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 28, 2025

Meer dan 100 meldingen en ik ben nog geen weekje weg. Die gaan we even niet terug lezen voor de verandering. 
Hoewel pas net begonnen is het eigenlijk al helemaal geslaagd. Op dag 1 dolfijnen gezien, dag 3 een walvis en penguins en vandaag dag 4 wezen zwemmen met haaien en zeeleeuwen wat zeer succesvol was. 
Er staat nog zo veel op de planning landinwaarts, dus vast en zeker dat ik me niet verveel.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Klinkt nu al als een fantastische reis ​@Ik_Combineer

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • October 28, 2025

Ik was mijn portemonnee kwijtgeraakt: gelukkig pas na het boodschappen doen. Thuis aangekomen pakte ik mijn boodschappen uit, maar mijn portemonnee was nergens te bekennen. Eerst twijfelde ik aan mezelf: misschien had ik hem ergens onhandig opgeborgen, zoals wel eens in de koelkast 🤔 Ik doorzocht alles en liep maar liefst drie keer naar de auto, maar zonder resultaat. Uiteindelijk ging ik terug naar de supermarkt en keek op de parkeerplaats, maar ook daar: niets. Mijn volgende gedachte was om naar het politiebureau te gaan, maar daar namen ze geen gevonden voorwerpen meer aan; ik zou naar de gemeente moeten.

--------------------------knip-------------------------🤗💝

Afijn…
Echt jaren geleden in de vorige eeuw, ergens 1992, dacht ik, ga ik op vakantie naar Daun met wat lui. 
Daun is een plaats in Duitsland en het heeft 3 meren die uitgebluste vulkaankraters zijn. 
Wij een t@ring eind lopen, want ergens was er een uitzicht toren. De Adolf (of Harold) Drunke toren. 
Ik fotografeerde en filmde toen nog, en dat was een mooie locatie om wat beeldmateriaal te schieten. 

Na een dik uur lopen en een klauterpartij legde ik mijn foto/filmtas en tasje met alle papieren en autosleutels op de rand van de toren, zo dat ik de handen vrij had. 
Na het lachen gieren en ongein, werd de pas naar de auto ingezet en dat was weer een uur terug.

Je voelt hem aankomen?

Aangekomen had ik de sleutels niet, en mijn maten ook niet, en ik zakte net zo ver de grond in als dat ik er boven stond.
Dus het hele zooitje weer een uur terug gelopen naar de toren. weer die k$%# toren op, en alles was foetsie!!
Mijn hart sloeg een paar tikken meer, de moed zonk in me schoenen.

In volle speedmars terug naar de auto en daar trof ik een man en een vrouw aan die net bezig waren hun telefoonnummer op een briefje te schrijven, met een kleine verklaring dat hun de spullen hadden meegenomen. Voor het geval dat andere de spullen mee zouden nemen zeiden ze tegen me. 
Het voorval heeft zoveel indruk op me gemaakt, dat ik de naam van die toren nooit vergeet.
Wel een mooi gebied overigens.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • October 29, 2025

Haha ja dat is zuur ​@fixnix 😂

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 29, 2025

Haha ja dat is zuur ​@fixnix 😂

In tegendeel, hij had zijn spullen terug en zijn conditie was 10% verbeterd.🤣

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • October 29, 2025

Zo zie je maar dat onze wereld toch nog regelmatig een mooie plek is met goede mensen! 

Inderdaad, ondanks alle ellende die zich vandaag de dag afspeelt, is dat een mooie reminder! 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

Mega verdrietig ging ik naar huis. Ik googelde hoe ik al mijn bankpassen, ID-kaart en andere belangrijke documenten moest blokkeren en opnieuw aanvragen, en hoeveel dat zou kosten. Toen besloot ik nog even mijn e-mail te checken: en tot mijn grote opluchting stond er een privébericht via LinkedIn. Iemand had mijn portemonnee gevonden en vroeg of ik contact wilde opnemen. Ik kon mijn geluk niet geloven! 

De dame die hem had gevonden was ontzettend vriendelijk, en ik was zo dankbaar dat ik haar een cadeaubon gaf die ik nog thuis had liggen en direct wat geld uit mijn portemonnee trok om haar te bedanken. Het ging mij echt niet om het geld, maar om al die pasjes en documenten: al je bezittingen liggen zomaar op straat, en het gedoe van alles blokkeren en opnieuw aanvragen… 

Ik besef mij nog steeds hoeveel geluk ik heb gehad en hoe dankbaar ik ben dat er nog zulke eerlijke en lieve mensen bestaan. Hoe makkelijk was het geweest om de inhoud van mijn portemonnee eruit te halen en de rest weg te gooien? Toch koos iemand voor eerlijkheid 🤗💝

Oh jee wat een paniek! En wat fijn dat deze dame zo eerlijk is 🤍🙏 

Ik ben eigenlijk (heel ruim genomen maar wel met veel hobbels) heel blij dat ik een goed leven voor mezelf heb opgebouwd zonder schulden.

Het kan ook anders zie en zag ik veel in mijn omgeving met alle nare gevolgen van dien. Het lijkt alsof er van huis uit ‘of of’ i.p.v. ‘en en’ niet meer wordt meegegeven in de opvoeding. 

Ik ben blij dat mijn ouders destijds mij deze waarden hebben meegegeven en ik hier naar geluisterd heb. ;-) 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

Chocolade.

En ik heb wel eens gelezen dat meer mensen dat hebben.

En er zijn vele andere dingen waar ik echt blij van wordt.

Ook op dit forum, 99,9% zijn gewoon altijd leuke en fijne reacties.

Jammer van die 0,1%, maar daar gaan we het nu niet over hebben.😉🤣