Skip to main content

Waar word jij nou echt blij van? :-)

• March 29, 2021
  • 967 reacties
  • 14330 keer bekeken
Waar word jij nou echt blij van? :-)
Toon eerste bericht

967 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • November 29, 2025

Ik ben ontzettend blij dat ik over een paar weken een koor mag begeleiden op piano met o.a. het nummer dat al heel lang mijn favoriete kerstnummer is: Driving Home For Christmas van Chris Rea.

Is zó leuk om te spelen! Kicken!

Genieten jullie ook van dit fantastische nummer en van die piano?

Achtergrond van dit nummer:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Driving_Home_for_Christmas

Heerlijk! Van mij mogen we echt 12 maanden in het jaar kerst liedjes afspelen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Inmiddels kan ik daar wel weer van genieten ​@Katana321. Er was een tijd dat ik de kerstmuziek wel kon vervloeken. Dat kwam doordat bij het pretpark (Speelstad Oranje) waar ik werkte altijd Sky Radio aan stond als achtergrondmuziek in het park. Die hadden helaas toen bijna 20 jaar geleden inmiddels, een nogal beperkte speellijst.

Waardoor je dus vanaf november zo ongeveer dit soort nummers als van Chris Rea wel 10x per dag hoorde. Mariah Carey en nog een paar klassiekers gold hetzelfde voor. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 29, 2025

---

Waardoor je dus vanaf november zo ongeveer dit soort nummers als van Chris Rea wel 10x per dag hoorde. Mariah Carey en nog een paar klassiekers gold hetzelfde voor. 

Nou, ik ben zó dol op Driving Home For Christmas, dat ik dat nummer het liefst op ‘repeat’ zou willen zetten. 😀

Maar ja, dat doe ik toch maar niet want dan krijg ik ruzie met mijn vrouw. Zij vindt dit nummer helemaal niets...

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 29, 2025

Je kunt er zelfs klok op kijken.

Dat is een hele geruststelling 🫢! Leuk ook om te schakelen tussen wijzerplaten. Alleen jammer dat de wijzerplaat van de Zwitserse spoorwegen er niet tussen zit. Ik heb ook een ‘analoog’ klokje van Mondaine, met een stop en go functie, net als de stationsklokken.

Inmiddels al aardig op weg in de spelonken van de smartwatch 😜

Wij lijken aardig op elkaar want ook ik zocht meteen naar een Zwitserse stationsklok 😀. Die Mondaine klokjes zijn ook leuk.

Vergeet overigens niet om roaming aan te zetten. Volgens mij staat dat standaard niet aan. Op de kompas zit ook een terug functie waarmee je bijvoorbeeld eenvoudig de weg naar de auto terug kan vinden in de Drentse  bossen. Navigatie werkt ook erg fijn omdat je instructies met trilling bij actie krijgt.

lk bedien er ook al mijn home automation mee. Leuk speelgoed en jij hebt ook nog eens een hele mooie 11. Die is weer wat platter dan die van mij.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 29, 2025

---

Nou, ik ben zó dol op Driving Home For Christmas, dat ik dat nummer het liefst op ‘repeat’ zou willen zetten. 😀

Maar ja, dat doe ik toch maar niet want dan krijg ik ruzie met mijn vrouw. Zij vindt dit nummer helemaal niets...

Sommige mensen vinden de stem niet mooi van Rea. Is ook best uitgesproken. Ik vind dit inderdaad ook een prachtig nummer. Niet alleen de muziek is mooi maar het maakt het een klassieker omdat het zo treffend past bij de kerstdagen.  En natuurlijk is het een jaren 80 plaat. Het kon toen op muzikaal gebied niet op.
Ook leuk is de link met de achtergrond van deze muziek. Doet me denken aan de plaat en z’n verhaal. Dat vond ik altijd heel leuk om te horen op de radio.

Als je t.z.t. een opname hebt dan willen we jouw versie natuurlijk ook horen 😎

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • November 29, 2025

Momenteel dit forum! 😍😚🤗

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 29, 2025

---

Het nummer van Marvin Gay.

Ik ben een beginnend pianospeler. 

Meer nog als dat schrijf ik teksten op muziek, of zo maar een eind weg. 

Cheers 🍻

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 1, 2025
futuristic human washing machine

How the Human Washing Machine Works

1. Enter the Capsule: The user lies down inside a 2.3-meter-long enclosed pod designed for a full-body wash.
  2. Automatic Wash Begins: The machine uses microbubbles and a fine mist shower to gently clean the entire body.
  3. Health Monitoring: Built-in sensors track the user's vital signs during the wash to ensure safety.
  4. Relaxation Experience: While the wash is in progress, calming visuals and soothing music are played inside the capsule.
  5. Drying Process: After washing, the machine dries the user automatically, completing the entire experience in around 15 minutes.
  6. Exit Refreshed: The user steps out fully clean, relaxed, and monitored-no towels or manual effort needed.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 12, 2025

Iets totaal anders, maar hier wordt ik nou écht blij van:

Eindelijk alle Nederlandse regionale zenders voor iedereen 😄 !

“De uitzendingen van de regio's moeten "voor iedereen beter vindbaar en zichtbaar zijn", schrijft de minister in een brief aan de Tweede Kamer. Hij zegt dat regionale publieke omroepen "van groot belang voor de samenleving zijn, omdat ze inwoners voorzien van onafhankelijk nieuws, informatie en duiding".”

Zij óók blij:

We zijn er heel blij mee dat de regionale content nu voor een nog breder publiek toegankelijk wordt op een veelbekeken platform", reageert Cees Polman namens de dertien hoofdredacteuren van de regionale omroepen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 12, 2025

Dit is ook echt wel goed nieuws ​@Berrie_Kaas 😊

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 13, 2025
De oplossing voor alle parkeerproblemen

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 13, 2025
Heb deze parkeermogelijkheid ook uitgeprobeerd ​maar helaas, ……. jammerlijk mislukt 😫.

Wat heb ik fout gedaan ​@TDN ??

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • December 13, 2025

Het zonnetje schijnt hier volop. Dus vandaag gaat mijn verwarming niet aan. 😁 En heb de gordijnen opengetrokken. Heerlijk! 🤗

Jasper van KPN
Moderator
Heb deze parkeermogelijkheid ook uitgeprobeerd ​maar helaas, ……. jammerlijk mislukt 😫.

Hier zou ik niet blij van worden hoor!

Het zonnetje schijnt hier volop. Dus vandaag gaat mijn verwarming niet aan. 😁 En heb de gordijnen opengetrokken. Heerlijk! 🤗

Heerlijk weer vandaag, de zon schijnt vol in mijn gezicht terwijl ik dit type 😎

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik ben 8 kaartsets, 15 pennen en 6 stempels rijker bij terugkomt uit Japan. Ook nog een hoop andere spullen. Ik ben gek op schrijfwaren, leuk papier, plakband en alles eromheen. Laat Japan daar nou ook net heel goed in zijn en het resultaat is mijn portemonnee die een flinke hersteltijd nodig gaat hebben. 😭 Maar ook veel leuke spullen! Dus blij! Mooi op tijd ook voor alle kerstkaarten. 😁

Voor leuk leesvoer en voor een kijkje in de Japanse wereld van schrijfwaren: The Best of Japan's Stationery Awards 2025 | JetPens. Ik word er heel hebberig van.

Mocht er hier iemand zijn die ook fan is van schrijfwaren en een vakantie naar Japan aan het plannen is, Loft heeft intens veel leuke schrijfwaren. Betreed op eigen risico. 😅

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 17, 2025

Ik heb het volgens mij wel vaker verteld, maar naast mijn werk bij KPN doe ik ook nog wat voor het veiligheidsregio (GHOR). Kerstpakket is binnen en is behalve erg lekker ook erg leuk. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 17, 2025

Ik werd net blij dat mijn Box12 zonder problemen de nieuwe software heeft gekregen. SW werkt meteen en ook roaming werkt weer bij mij. Een kinderhand is gauw gevuld 😀

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 17, 2025

Je hebt op de verkeerde kant van de straat geparkeerd. Op de instructie-video ziet je dat het aan de linke kant (bestuurder kant) was, bij de rechte kant zit je te ver weg en het gaat fout.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 17, 2025

Iets totaal anders, maar hier wordt ik nou écht blij van:

Eindelijk alle Nederlandse regionale zenders voor iedereen 😄 !

“De uitzendingen van de regio's moeten "voor iedereen beter vindbaar en zichtbaar zijn", schrijft de minister in een brief aan de Tweede Kamer. Hij zegt dat regionale publieke omroepen "van groot belang voor de samenleving zijn, omdat ze inwoners voorzien van onafhankelijk nieuws, informatie en duiding".”

Zij óók blij:

We zijn er heel blij mee dat de regionale content nu voor een nog breder publiek toegankelijk wordt op een veelbekeken platform", reageert Cees Polman namens de dertien hoofdredacteuren van de regionale omroepen.

Nu nog alle regionale zenders via TV+. Op de vorige ontvanger keek ik altijd naar omroep Drenthe vanuit het zuiden. Ik vond dat altijd leuk om te zien. Het zal wensdenken blijven maar daar zou ik blij van worden 😁

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 17, 2025

@Roy74 Wat mooi dat de update voor box 12 goed heeft uitgepakt voor je. Ikzelf heb nu een FB4050 router met FB 1200 AX repeaters, waarvan twee als access points staan geschakeld, dus feed via LAN. Werkt als een tierelier. Inderdaad is het een wens om via KPN de lokale / regionale omroepen te kunnen kijken. Via Ziggo kan het nl. wel, dat doen we dan ook regelmatig.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 17, 2025

@Roy74 Wat mooi dat de update voor box 12 goed heeft uitgepakt voor je. Ikzelf heb nu een FB4050 router met FB 1200 AX repeaters, waarvan twee als access points staan geschakeld, dus feed via LAN. Werkt als een tierelier. Inderdaad is het een wens om via KPN de lokale / regionale omroepen te kunnen kijken. Via Ziggo kan het nl. wel, dat doen we dan ook regelmatig.

Ja blij dat de update goed ging. Hopelijk op de valreep ook dit weer stabiel. De FB spullen zijn natuurlijk prachtig maar je was wel wat verwend natuurlijke bij XS. Ik ben schijnbaar niet de enige die met plezier kijkt naar hoe het in de andere regio’s gaat. Dankzij Berrie Kaas weet ik dat het via een omweg in ieder geval weer gaat.

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • December 18, 2025

Keek zojuist uit het keukenraam en zag dit busje op de parkeerplaats staan. Geloof het of niet, maar het toverde direct een glimlach op mijn gezicht. En moest aan het forum denken. Voor nu maakt mij dit momentje erg blij. En o ja, ben vandaag lekker vrij! 😘

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 18, 2025

Nog meer vergroening in de wijk 😀

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 18, 2025

Je hebt op de verkeerde kant van de straat geparkeerd. Op de instructie-video ziet je dat het aan de linke kant (bestuurder kant) was, bij de rechte kant zit je te ver weg en het gaat fout.

Aha, zo zit dat  dus! Ik zal de volgende keer beter opletten ​@TDN ! Was ik in Engeland geweest dan was het wel goed gegaan (denk ik) 😂

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 18, 2025

Keek zojuist uit het keukenraam en zag dit busje op de parkeerplaats staan. Geloof het of niet, maar het toverde direct een glimlach op mijn gezicht. En moest aan het forum denken. Voor nu maakt mij dit momentje erg blij. En o ja, ben vandaag lekker vrij! 😘

Heb jij tralies voor je keukenraam ​@Raspberry ?? 🤣. Wel mooi die groene kleur trouwens 😉.