Skip to main content

Waar word jij nou echt blij van? :-)

• March 29, 2021
  • 967 reacties
  • 14330 keer bekeken
Waar word jij nou echt blij van? :-)
Toon eerste bericht

967 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • December 18, 2025

Heb jij tralies voor je keukenraam ​@Raspberry ?? 🤣. Wel mooi die groene kleur trouwens 😉. 

Ik moest ook even grinniken. 😅

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • December 18, 2025

Keek zojuist uit het keukenraam en zag dit busje op de parkeerplaats staan. Geloof het of niet, maar het toverde direct een glimlach op mijn gezicht. En moest aan het forum denken. Voor nu maakt mij dit momentje erg blij. En o ja, ben vandaag lekker vrij! 😘

Heb jij tralies voor je keukenraam ​@Raspberry ?? 🤣. Wel mooi die groene kleur trouwens 😉. 

Het is maar hoe je het bekijkt. 😎

• December 18, 2025

Even een spelletje geupgrade vanuit de jaren 70 duiken we naar 2025 🤣

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Cool! De plaatsnamen staan er ook in het Fries bij neem ik aan? En het duiken is wel toepasselijk, want van schaatsen komt niet veel meer terecht ben ik bang. 

• December 18, 2025

Nee nou, dat zijn maar 20 woorden 🤣 en het gaat wel echt over alleen de elf steden, maar omdenken kan geen probleem zijn hier in ieder geval, en m'n werkplek staat op de doos 🤓

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • December 20, 2025

Dit vond ik zojuist in mijn brievenbus. Wat een super verrassing. Hartelijk dank moderators, én ook voor de persoonlijke tekst op het kaartje. Dit wordt meer dan zeer gewaardeerd. Jullie zijn geweldig en lief! 😍 🤗

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Geniet ervan ​@Raspberry! 😄

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 20, 2025

Heerlijk om te zien al die pakjes. KPN pakt goed uit. Ik word wederom blij als ik de mooie reacties zie.

Laat het je smaken ​@Raspberry.

Jasper van KPN
Moderator

Discgolf vind ik altijd leuk om te doen, vanmorgen heb ik een rondje met ​@Erik van KPN gedaan. De sport introduceren bij nieuwe mensen en dat ze het leuk vinden maakt mij ook blij 😄

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik hoorde net enorm veel toeters buiten, in de middag ook al. Dat werd net alleen maar luider, dus ben ik toch eens gaan kijken wat het was en het leek alsof ik een disco inliep! 

Tocht met verlichte trekkers trekt door de regio | OOG Groningen

Blijkbaar trok deze net langs mijn huis. 😄 Heel mooi om te zien! 

Echt iets waar ik blij van word, zo met het vroeg donker worden in deze tijd van het jaar. 🩷

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 27, 2025

Leuk ​@Sanne van KPN !

Wij hadden hier in de gemeente vorige week ook zo'n optocht met ruim 80 verlichte trackers. Een hoop kabaal, maar wel heel leuk. Ik begrijp inmiddels dat deze optochten in veel meer plaatsen worden georganiseerd.  

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat leuk dat het zich verspreidt! Heb jij ook een mooie disco gehad. 😁

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 27, 2025

Hahaha, Ik had er niet meteen de term "disco" aan gekoppeld. Maar het was wel een spektakel met veel lichtjes en inderdaad veel getoeter.   

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 29, 2025

De dagen lengen weer ​@Sanne van KPN maar dit soort tochten maken het wel leuk in de donkere maanden. Hier doen vrachtwagens hetzelfde. Het is een prachtig gezicht. Traditie erbij zou ik zeggen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 29, 2025

Discgolf vind ik altijd leuk om te doen, vanmorgen heb ik een rondje met ​@Erik van KPN gedaan. De sport introduceren bij nieuwe mensen en dat ze het leuk vinden maakt mij ook blij 😄

Dat lijkt me ontzettend leuk om ook eens te doen. Ik zag laatst ergens zo’n baan. Voetgolf is ook origineel.

Het is (nog) geen officiële sport toch?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 29, 2025

Als we het dan toch over sport hebben; ik word heel erg blij van padel en speel gemiddeld zo'n 3 x per week (90 minuten per keer met vaak wel wat uitloop). Vroeger altijd getennist maar dat wordt fysiek inmiddels wat zwaarder en padel is dan ideaal. Echt een aanrader voor iedereen die racketsport een warm hart toedraagt💪🏼

Jasper van KPN
Moderator

Het is (nog) geen officiële sport toch?

De Professional Disc Golf Association (PGDA) is er als overkoepelende organisatie en er zijn vele toernooien die aan hun regels voldoen. Maar het is in Europa vooral nog minder bekend dan in Amerika waar het begon. In het noorden van NL komen er de laatste tijd veel nieuwe banen bij, wat de bekendheid hier wel helpt 🙂

En doordat je alleen discs nodig hebt en de (meeste) banen vrij toegankelijk zijn is het ook een sport met een lage instapdrempel.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 3, 2026

Sinds twee maanden heb ik er een nieuwe hobby bij : Luisteren naar Zello 

Al in de jaren 80 luisterde ik via een scanner naar bv de politie, brandweer, taxi, GGD etc. Dat kan nu allemaal niet meer, maar je kunt via een scanner nog wel luisteren naar de marifoonband en de luchtvaartband.

Nu moet je voor de Marifoonkanalen wel in de buurt wonen van een haven of een drukke rivier en die hebben we hier in Drenthe niet. Gelukkig is er nu Zello. 

Via Zello kun je luisteren naar de conversaties van bv de havens van Scheveningen, IJmuiden, Terschelling en Delfzijl. Ook naar diverse vliegvelden, het TT-circuit en diverse zendamateurs. 

Ik luister Zello via een gratis app op mijn iPhone : Zello Walkie Talkie

Op deze website (  https://zellosheet.nl/index.php/downloads/ ) kun je na registratie ook andere mogelijkheden terugvinden. Daar staat ook verder uitleg hoe e.e.a werkt. Ze hebben een database van 3.300 kanalen. 

Ik heb hier meestal vier to acht kanalen aanstaan waarop ik dan allerlei berichten van ontvang. Je kunt zo'n kanaal steeds aanzetten en weer uitzetten. Net als op een scanner dus. 

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 3, 2026

Een goed stuk muziek wordt ik wel blij van. 
Ik heb dan zo’n “ouwe-lullen” stoel waar je lekker relaxed in kunt zitten. 
Spotify aan, en dan luistermuziek. 

Hoewel ik mijn hele CD collectie gedigitaliseerd heb, luister ik ze nooit meer. Kasten vol CD’s, best zonde vind ik dat.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 4, 2026

Zello is inderdaad een schitterend systeem ​@Noordzee, zelf in het verleden wel eens gebruikt op feesten. Heb ook een Zello spreeksleutel.

Wist niet dat er ook openbare kanalen waren om voor de lol naar te luisteren, maar dat klinkt zeker leuk.

SjorsK
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • January 6, 2026

Ik hoorde net enorm veel toeters buiten, in de middag ook al. Dat werd net alleen maar luider, dus ben ik toch eens gaan kijken wat het was en het leek alsof ik een disco inliep! 

Tocht met verlichte trekkers trekt door de regio | OOG Groningen

Blijkbaar trok deze net langs mijn huis. 😄 Heel mooi om te zien! 

Echt iets waar ik blij van word, zo met het vroeg donker worden in deze tijd van het jaar. 🩷

Die heb ik vorig jaar bij mij zien langskomen, was echt leuk!!! :D 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 7, 2026

Momenteel word ik helemaal blij van de aanzienlijke hoeveelheid sneeuw! Sinds zondag al 6 keer aan de wandel geweest, meerdere keren per dag dus en kan er echt geen genoeg van krijgen. Vlak naast mijn huis is een hoge geluidswal met een soort park op verschillende hoogteniveaus aan de woonwijk kant, en daarnaast een stukje bos. Het is echt prachtig daar nu 🤩❄️

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 8, 2026

Petje af voor de bikkels in deze wagens…

😜

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Sowieso voor bezorgers en idd monteurs van welke bedrijf ook. Zag gisteren ook pakketbezorgers bijna glijdend en glibberend pakketjes bezorgen hier in de wijk en vrachtwagens die meubels kwamen bezorgen. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • January 8, 2026

Petje af voor de bikkels in deze wagens…

😜

Vergroening in de wijk. Zelfs de sneeuw smelt er van zie ik.