Skip to main content

Wat is het liefste speeltje van je huisdier?

  • 26 May 2024
  • 24 reacties
  • 242 keer bekeken

Wat is het liefste speeltje van je huisdier?
Of dat nu een hond of een kat of een varken of een paard….. enz…. is maakt niet uit.
Ik zal starten:

Ik heb drie katten.
Twee asbakken rassen en één raskat een britse korhaar.
Ze mogen graag spelen, de Britse Korthaar (Tijgertje) is de jongste en wordt volgende maand 1 jaar.
Alle drie zijn ze gek op een soort kogel met veren en er zit de lucht van Catnip aan.

Wild kattenkruid (Nepeta cataria) is een vaste plant, familie van de munt. De plant komt van oorsprong uit Europa maar is met succes uitgezet in vele andere landen van de wereld, waar het vaak als een onkruid wordt beschouwd!

Wat is/zijn jullie liefste speeltjes of knuffels van jullie huisdier(en?

Je hebt zó veel leuke speeltjes voor huisdieren! Ik kocht altijd heel enthousiast allerlei speeltjes voor mijn hond, maar die kauwde hij altijd snel kapot (ook die waarop stond: voor de sterkste hond). De leukste speeltjes vond hij die waar snoepjes bij kwamen kijken. Een dweil, theedoek of wasteil met rubber eendjes, waar ik dan snoepjes in verstopte om te zoeken. 

 


Onze kat speelt niet meer zoveel, hij is al wat jaartjes met pensioen. Buiten in de zon liggen is zijn grootste hobby! 


Zolang ze maar plezier in het leven heeft dan is alles geoorloofd. 🐯


Zo ging mijn inmiddels allang geleden overleden poes Demie altijd in de schaduw van de lamp liggen bij mijn deur, maar de aarde draaid dus dat duurde niet lang en de schaduw was half verdwenen, maar dan verplaatse zij zich ook weer, zodat ze weer in de schaduw lag. (een foto uit 2014)

 


Voor onze kat, toen hij nog leefde, hadden we regelmatig een furry speelgoedmuis gekocht. Maar daar bleef na een week weinig meer van over, dat we die weer weggooiden.

Totdat we op een dag onze kat met een andere speelgoedmuis in de huiskamer zagen spelen. Geen idee bij welk huis hij die heeft gejat! 🤣🤣

@huistijger Goede kwaliteit foto uit 1914 😉


Ik zal de politie bellen @AriënC 😀
Alhoewel….
Je kunt tegenwoordig ook al 20 moorden bekennen en dan nog hoef je vanwege geen bewijs niet voor te komen….


@huistijger Je ziet dat het jaartal bij de foto niet klopt? 😉


Ik begrijp je niet @AriënC 
't Is toch echt een foto uit 2014
Oh wacht ik zie het al 1900 is natuurlijk 2000
2014 wat dom 😋
Zal het ff veranderen.


Poes en poes vermaken zich hier prima met; Wattenstaafjes, haar elastieken, paaseitjes, eieren, toiletpapier, vlinders, muizen, ratten, vogeltjes én kikkers,.... Maar ook snoepjes die eerst als een orkaan de kamer doorgaan voor ze gegeten worden,...  Kaas blijkbaar ook erg lekker,.. Nu net hele liksessie aan dat blok,... Beide nu 4 jaar jong.


Daar willen wij wel beeldmateriaal van @JB22_ 😀


Die van mij zijn van alles fan als ik er royaal kattenkruid overheen strooi. 🙃 Dan zijn ze de hele middag zoet. 

Momenteel zijn ze erg fan van deze: 

Die wordt aan z'n staart de hele woonkamer door gekegeld. Denk aan dit soort tafelrelen:

 


Henry is verzot op langere bladen en takjes. Hij mag dan ook graag met de (dode) stengels van de kamerplanten spelen, of stokjes die hij meeneemt vanuit de tuin. Hij pakt ze op, laat ze vallen, voetbalt en schuift het de hele kamer door.

Charlie doet daar ook wel graag aan mee als hij Henry dan bezig ziet. Maar zit zelf liever achter vliegende insecten aan. En als hij wat moois gevangen heeft komt hij het ook graag even laten zien, of dat nu een blaadje is of een vlinder… (vandaar dat ik tegenwoordig de bloeiende planten in de tuin hoger heb zodat de vlinders iets meer kans op overleven hebben).

 

Wat ‘officieel’ speelgoed betreft, beide houden van dit soort dingen:
 

Ze spelen er zelfs mee zonder dat ik het verengeval laat vliegen. Dan pakken ze het beet en sjouwen er het halve huis en tuin mee door, stok achter zich aan slingerend 😄


Vorig jaar kochten wij voor onze hond deze van Beeztees Sumo:

Dit zou ‘super sterk hondenspeelgoed’ moeten zijn. Top, dachten wij, want wij hebben een hond die alles kapot kauwt.

Tot we deze meenamen naar het hondenveld, zodat onze hond er samen met zijn vriendjes mee kon spelen. Aan de ene kant onze hond en aan de andere kant een Stafford en daar ging het speeltje. Toen hebben we ineens 2 delen, waarvan het ronde gedeelte (dus zonder de knots) doormidden was op de naad.

We hebben beide delen gehouden en nu is de kapotte ring het favoriete speeltje van mijn hond:

 


Mooi verhaal @Denise van KPN 


Over spelen gesproken @Erik van KPN en de rest 😋
Demie speelde  met een takje, dit was een gelukstreffer ze was op de grond aan het spelen en terwijl ik afdrukte sprong ze omhoog, waardoor het dus een mooie foto is geworden.
Als je het zo wilt, dan lukt het niet.
Een foto uit 2006

 


Haha, wat een heerlijke foto @huistijger 😁 Katten kunnen zich echt vermaken met de simpelste dingen!


Ons Tijger(tje) is vandaag 1 jaar geworden, gefeliciteerd grote Tijger!

 


Gefeliciteerd (met de) grote Tijger! 💚


Tijgertje heeft zelf haar cadeau vandaag meegebracht…
Ze kwam van uit de tuin binnen met haar cadeau, een flinke grote spin waarmee ze ging spelen.
De spin had geen schijn van kans tegen haar, ik heb de spin uit zijn/haar lijden verlost.

Mijn kat Azraël heeft in het verleden wel eens een muis in huis gebracht, 'heb de muis met veel moeite teruggevonden en kon deze gelukkig levend weer naar buiten brengen.

Tja…. katten zijn nu eenmaal roofdieren...


Het is niet echt een speeltje maar een krabpaal, zelf gemaakt met afgebroken takken uit het bos, een plantenbak, beton en touw. Poes vindt het geweldig en is regelmatig omhoog en omlaag aan het klimmen.

 

 


Hier een poes genaamd Rinus en haar lievelingsspeeltje? Ik denk toch wel mijn voeten…...En voordat er vragen komen; Rinus is rood en ik had haar van mijn broer gekregen. Die was ervan overtuigd dat het een kater was want rood. Vond haar al wat aan de kleine kant toen ze wat ouder werd dus had zo mijn twijfels. Het kwaad was echter al geschied omdat ze al Rinus heette en dat kun je natuurlijk niet meer veranderen…...


Haha, heel herkenbaar @Jan van KPN 
Inderdaad is een rode kat meestal een kater, maar dat is echt niet zo altijd, mijn vriendin had een rode Maine Coon en dat was dus ook een poes en geen kater.
Ikzelf had een aantal jaren geleden een asbakkenraskat waarvan men dacht dat het een kater was en ik noemde hem (haar dus) Sylvester, maar bleek dus ook een poes te zijn.


Haha, heel herkenbaar @Jan van KPN 
Inderdaad is een rode kat meestal een kater, maar dat is echt niet zo altijd, mijn vriendin had een rode Maine Coon en dat was dus ook een poes en geen kater.
Ikzelf had een aantal jaren geleden een asbakkenraskat waarvan men dacht dat het een kater was en ik noemde hem (haar dus) Sylvester, maar bleek dus ook een poes te zijn.

Klopt, dat zei de dierenarts dus ook al; vroeger kon je er redelijk van uitgaan dat een 'rooie' een kater was. Maar ze zei ook dat dit al lang nier meer het geval is!


Oh jee

 


Reageer