Skip to main content

Hoi Allemaal,

Vorig jaar rond deze tijd had ik een topic aangemaakt over wat jullie favoriete kerstliedje is.Maar nu er, bijna een jaar later, best wat andere leden/moderators erbij zijn gekomen(en ook zijn weggegaan..) leek het me leuk een Deel 2 te starten.Als jouw favoriet is veranderd en vorig jaar ook hebt meegedaan aan het topic, laat het ook vooral weten:)

Dus ga je gang; Wat is jouw favoriete kerstliedje?De mijne is hetzelfde gebleven😉

Hier kun je deel 1 teruglezen:

 

Leuk @obelisk , die kende ik nog niet😅

Deze wel?

 


Miss Montreal mag ook zeker niet ontbreken..

 


Leuk @obelisk , die kende ik nog niet😅

Deze wel?

 

Nee, ook niet. Maar dat is wel een lekkere Blues nummer, dus dat maakt veel goed. 👍


Deze luister ik ook op repeat! 💚 Goede aanraders dit. 


Heerlijk topic! 🎄 Ik vind vooral deze periode in de aanloop naar kerst zo mooi ✨ Met steeds meer kerstlampjes overal en stiekem steeds meer kerstliedjes op de radio 🙂 love it. Nog fijner dan de kerstperiode zelf die stiekem vaak best druk is 😅 (zeker als je twee dagen voor kerst jarig bent).

Er zijn zo veel fijne kerstliedjes, daarom een top 3:

  • Driving home for Christmas van Chris Rea
  • It's beginning to look a lot like Christmas van Michael Bublé
  • Baby it's cold outside van Brett Eldredge en Meghan Trainor
  • En oké een bonus: Santa tell me van Ariana Grande 💗

 

 


Wat een leuk topic! Ik heb er twee in de aanbieding:

  • The Poques - Fairytale Of New York  

     

  • Pretenders - 2000 Miles  

     


Ik ben trouwens Paul McCartney helemaal vergeten met We all stand together (die geeft mij altijd de kickstart voor kerstgevoel).  Maar heel officieel is het nooit een kerstplaat geweest, maar in de loop der jaren geworden. 


Dit is mijn favoriete easter egg die ik altijd stiekem aan de kerst playlist toevoeg 😇 Als je het filmpje ziet heb je hem door maar als je niet op de tekst let ;)

(1) Chiron Beta Prime - YouTube(1) Chiron Beta Prime - YouTube

Maar ik ben een nerd hé ;) 

 


Heb hem door @SjorsK 😉

 


Ik ben trouwens Paul McCartney helemaal vergeten met We all stand together (die geeft mij altijd de kickstart voor kerstgevoel).  Maar heel officieel is het nooit een kerstplaat geweest, maar in de loop der jaren geworden. 


Ik heb deze nog niet opgezocht / gegoogled, maar is dat met die hoempapa-ende kikkers?



Ik heb deze nog niet opgezocht / gegoogled, maar is dat met die hoempapa-ende kikkers?

Hell Yeah! 
 

 


Ik vind de Top 2000 er ook bij horen! Zijn er meer mensen die daar naar luisteren en ook stemmen? Stemmen voor de NPO Radio 2 Top 2000 kan vanaf 1 december


Stemmen is bijna onmogelijk @Shyrin_ Als ik dan lijtje heb ingediend mis ik altijd zoveel muziek. 

En kerstliedjes, daarvan ben ik wel beetje afgestompt. Vroeger toen ik nog lang geen moderator was, werkte ik bij Speelstad Oranje. Daar stond altijd non stop Sky Radio aan. Die draaiden vroeger alleen maar vanaf begin november dezelfde kerstmuziek. 


Ik vind de Top 2000 er ook bij horen! 

Het is elk jaar wel weer een hel om deze samen te stellen. Vaak heb ik na de letter D mijn lijst al vol en dan moet ik nog 22 letters. 
Zijn de afgelopen jaren zoveel goede liedjes gemaakt. Al moet ik zeggen de 80s ondanks ik pas 10 jaar later geboren werd toch wel de beste muziek heeft. 


Kerstmuziek heeft toch wel iets speciaals om in de kerststemming te komen. Zolang het geen Mariah Currysaus betreft. Bleghh. 


Wat mijn favoriete kerstliedje is?
Stilte……
Ik was monteur bij een winkel, waar tijdens sinterklaas en kerst de hele godganse dag sinterklaas en later kerstliedjes werden gespeeld.
Het winkelende publiek zal het wel gezellig gevonden hebben, maar ik kan je verzekeren van 09:00 tot 17:00 uur en 5 dagen p/week en anderhalve maand lang, ben je er kotsmisselijk van.
Steeds hetzelfde bandje van pak weg een uur werd steeds opnieuw gespeeld, ik kon geen kerstlied meer horen.
Dus ben ik blij als het even heelijk stil is en daar kan ik dan van genieten.
Waar ik wel van kan genieten is klassieke muziek en ook doedelzakken vind ik prachtig.


Dat begrijp ik heel goed @Jeroen_dB en @huistijger !

Maar Jeroen, werd je sowieso niet gek van altijd dat geschreeuw van die kinderen?😁


@huistijger 

van 09:00 tot 05:00 uur

Dagen van 20 uur, tikt wel lekker aan in de feestmaand 😉🤣


@huistijger

van 09:00 tot 05:00 uur

Dagen van 20 uur, tikt wel lekker aan in de feestmaand 😉🤣

Je hebt gelijk, 'heb het al gecorrigeerd. 😜


Ik kan mij iets van jullie ervaringen voorstellen, @Jeroen_dB en @huistijger 😓. Ooit in Euro Disney een half uurtje gestaan bij een attractie waar ze achter elkaar “It's a small world after all” draaide: poeh! Werd daar al gek van! Laat staan dat je dat de hele dag hoort.

Eens, met de muziek uit de jaren 80, @Chrizziey! Luisteren wij op kantoor ook vaak naar: All out 80s op Spotify! 🎵


Ik gooi deze er ook even in:
 

 


Eens met @Chrizziey over de beste muziek uit de jaren 80. Wat betreft de beste kersthit. Dat is voor mij al 49 jaar Merry Christmas Everybody van Slade. Maar die had ik vorig jaar al gepost. 

Daarom nu dit feestnummer uit de jaren 80 van mijn favoriete groep Madness. Wie van jullie gaat daar eens naar luisteren?

 

 

 

  


 


Ik vind dit een leuke vraag. Laat ik voorop stellen dat ik dover ben dan een dode kwartel dus helemaal niets meer hoor. 

Maar toen ik dit nog wel kon was er niets mooiers dan de kerstmuziek van Poolse koren, wat mij in een zalige stemming bracht. 

Maar als ik de vraag letterlijk beantwoord is dat eigenlijk zonder dat ik er nog naar kan luisteren de song “Love is al around” uit “Love actually”. Met kerst probeer ik het nog steeds in mijn herinnering af te spelen.   


Maar als ik de vraag letterlijk beantwoord is dat eigenlijk zonder dat ik er nog naar kan luisteren de song “Love is al around” uit “Love actually”. 

Mooi nummer uit een mooie film! 


Heeft er al iemand gestemd op de Top 2000?